Reziliere contract RDS & RCS – Digi Mobil “nema semnal / dobânda” !

Update 3 – In imaginea de mai jos regasiti inca o confirmare a faptului ca inestimabilul operator este dispus sa rezilieze pe cale amiabila contractele abonatilor “rebeli”. Asadar apelati cu mare incredere la ANPC daca intampinati ostilitate din partea operatorului si nu uitati sa parcurgeti sectiunea de comentarii de la finalul acestui articol.  

Update 2 – La finalul acestui articol regastiti si procedurile care trebuiesc urmate pentru a rezilia contractele cu Vodafone, TelekomOrange si UPCNu uitati sa parcurgeti si sectiunea de comentarii iar daca aveti nelamuriri va pot raspunde cu mare drag.

Update 1: Conform celor mai recente informatii receptionate se pare ca si acest inestimabil operator este dispus sa rezilieze contractele pe cale amiabila.

rcs-rds-4

Asadar daca sunteti “fericitul” abonat al celor de la Digi Mobil este bine de stiut faptul ca puteti rezilia oricand contractul si fara costuri suplimentare.

Datorita faptului ca inestimabilul operator Digi Mobil a decis sa schimbe regulile in timpul jocului, am decis sa reziliez unicul contract pe care il detineam la RDS & RCS .

In prima faza am luat legatura telefonic cu operatorul si le-am solicitat sa imi prezinte procedura prin intermediul careia pot rezilia contractul.

“Duduia” care mi-a oferit informatiile parea destul de confuza si nu a fost in stare sa-mi explice procedura exacta, dar mi-a recomandat sa merg intr-un punct de prezenta RDS & RCS si acolo voi afla toate detaliile necesare.

Am intrebat-o daca imi pot pastra numarul pe cartela pre-pay, tinand cont de faptul ca este vorba de un numar portat din alta retea iar “duduia” mi-a raspuns cu nonsalanta ca: ” nu stie daca se poate face acest lucru”.

Insistent cum ma stiti deja am continuat discutia intreband-o daca se percep ceva taxe abuzive pentru rezilierea anticipata a contractului cu pricina.

In acelasi mod confuz duduia mi-a raspuns cu un cliseu, citez “da sunt cateva taxe care se percep dar nu stiu exact valoarea acestora si va trebui sa mergeti intr-un punct de prezenta pentru calculul exact”.

Bineinteles ca nu m-am putut abtine(fiind patit cu Telekom) si am intrebat daca exista vreo cerere de reziliere “tip” care trebuie completata iar “duduia” mi-a raspuns ca exista iar aceasta este disponibila tot in inevitabilele puncte de prezenta.

Asadar chiar daca ne aflam in “era tehnologiei” se pare ca la RDS & RCS nu se poate rezilia un contract online, ci abonatii trebuie sa se prezinte “cumintei”  in punctele de prezenta.

Probabil ca reprezinta modul in care RDS & RCS a decis sa isi pedepeseasca abonatii mai “rebeli” care decid sa le paraseasca ograda.

In ziua urmatoare m-am prezentat intr-un punct de prezenta RDS & RCS croit sa reziliez contractul, dar constat cu stupoare ca pentru a duce la bun sfarsit planul, trebuie sa stau cumintel la o coada formata din “doar” 14 persoane.

Digi-Mobil-Reziliere-contract

Inutil sa va mai spun ca aerul din locatia respectiva era aproape irespirabil, fiind o combinatie naucitoare de transpiratie si imbacseala, dar compensa “caldura sufleteasca” provenita atat din partea angajatilor cat si din partea abonatilor care asteptau nerabdatori sa le vina randul :)).

Dupa aproximativ 45 de minute de asteptare in care am admirat/butonat terminalele prezente in showroom, mi-a venit si mie randul sa discut cu un agent RDS & RCS .

I-am explicat rapid  speta iar ulterior i-am inmanat cererea de reziliere pe care o redactasem in prealabil, ca sa nu mai fiu nevoit sa pierd timpul inutil acolo(desi in timpul pierdut acolo puteam sa redactez cateva zeci de cereri).

Agentul a studiat cu atentie cererea de reziliere iar la final mi-a zis ca “este ok” dar trebuie sa completez/semnez si un formular tip pe care acestia il au si mi-l pune instant la dispozitie.

Dupa ce am parcurs documentul respectiv i-am zis ferm si clar faptul ca nu sunt de acord sa semnez acel formular, deoarece prin semnarea acestuia ma oblig sa achit o taxa de reziliere, care conform legii nr.193/2000 este abuziva.

Cateva minute am discutat in contradictoriu pe aceasta tema iar agentul decide sa ia legatura cu ai sai colegi de la Bucuresti, care se pare ca sunt mult mai “scoliti” pe astfel de spete.

Ulterior agentul imi comunica faptul ca pana la urma sunt de acord sa imi accepte cererea de reziliere pe care o formulasem, dar nu sunt de acord sa-mi ofere un numar de inregistrare si o stampila pe exemplarul care va ramane in posesia mea.

Printasem cererea de reziliere in doua exemplare deoarece doream sa am si eu dovada faptului ca am depus-o, in cazul in care intampin ostilitate din partea operatorului cu pricina.

Dupa alte cateva zeci de minute de discutii in contradictoriu am reusit sa obtin un numar de inregistrare si o stampila pe cererea de reziliere care a ramas in posesia mea.

In speranta ca ma va descuraja agentul imi comunica faptul ca pana la urma tot voi fi nevoit sa achit o taxa de reziliere de aproximativ 300 de lei, pentru ca asa au patit pana acum majoritatea abonatilor “rebeli”.

rcs-rds-4

Trebuie sa specific si faptul ca am depus cererea de reziliere pe data de 18 martie 2016 si am fost nevoit sa achit in avans contravaloarea ultimei luni in care voi beneficia de abonament.

Continui discutia cu agentul RDS si il intreb daca pot pastra numarul pe cartela pre-pay iar acesta imi spune destul de senin ca nu stie, dar ca va da un telefon sa afle daca exista aceasta posibilitate.

Dupa cateva minute de asteptare aveam sa aflu ca nu pot pastra numarul pe cartela pre-pay desi este vorba de un numar portat din alta retea.

Nu am mai insistat pe aceasta tema deoarece stiam ca pot evita intr-un mod elegant pierderea numarului prin portarea acestuia intr-o alta retea.

Asadar am decis sa inchei discutia aici si am plecat destul de multumit pentru ca am reusit pana la urma sa depun cererea de reziliere pe care o redactasem si sa obtin numarul de inregistrare.

Dupa alte cateva zile am decis sa-mi portez numarul intr-o alta retea iar in acest sens am facut demersurile necesare la noul operator.

Din dorinta de a nu ma trezi cu facturarea unor taxe abuzive am depus si o reclamatie la ANPC, in care am detaliat cat mai bine speta si am atasat urmatoarele documente(copie CI, copie contract si copie cerere de reziliere).

In data de 4 aprilie 2016 am fost contactat de catre un operator RDS & RCS care mi-a comunicat faptul ca au reziliat contractul si nu mai este cazul sa achit taxa de reziliere, asa cum fusesem instiintat initial.

Asadar cei care doresc sa rezilieze contactul cu RDS & RCS, indiferent de serviciul pe care il detin(telefonie mobila, interne, televiziune), vor trebui sa urmeze urmatoarea procedura:

  • in prima faza va trebui sa redacteze cererea de reziliere in care sa specifice foarte clar serviciul la care doreste sa renunte iar un model de cerere regasiti aici;
  • cererea de reziliere trebuie printata in doua exemplare iar ulterior trebuie depusa intr-un punct de prezenta RDS & RCS din zona in care locuiti;
  • nu uitati sa le solicitati reprezentantilor RDS&RCS ca sa va ofere un numar de inregistrare si sa va stampileze exemplarul care ramane in posesia voastra;
  • depuneti o reclamatie la ANPC in care sa detaliati cat mai bine speta si sa atasati toate documentele de care dispuneti.Va recomand sa depuneti reclamatia online accesand acest link si nu uitati sa salvati numarul de inregistrare pe care il veti receptiona;
  • daca doriti sa pastrati numarul abonamentului cu “pricina” nu uitati sa realizati portarea acestuia intr-o alta retea.

In cazul abonatilor care si-au achizitionat terminale pe sistem de rate “nema dobânda” trebuie sa stie faptul ca vor trebui sa achite contravaloarea acestora, dat fiind faptul ca doresc sa rezilieze contractele anticipat.

Este bine de stiut si faptul ca in cazul rezilierii anticipate ale serviciilor de televizune si internet, trebuiesc returnate si toate echipamentele pe care abonatii “rebeli” le au in custodie gen: routere, switch-uri, card-uri CI+, decodoare etc.

Va reamintim si faptul ca nu sunteti nevoiti sa achitati taxe de reziliere sau mai nou de justa despagubire, deoarece aceste clauze contractuale sunt abuzive iar conform legii nr.193/2000 „Dreptul consumatorului la denuntarea contractului nu poate fi anulat sau conditionat de nicio clauza contractuala sau intelegere intre parti, in cazurile prevazute de lege, aceasta fiind considerata nula de drept. Drepturile partilor referitoare la o justa despagubire nu vor fi afectate in cazul denuntarii unilaterale”.

Va recomandam sa parcurgeti si articolele de mai jos in care sunt prezentate modalitatile prin intermediul carora puteti rezilia contractele cu Vodafone,  Telekom si Orange.

vodafone-taxe-rezilere-abuzive

Rezilere-Telekom

Reziliere-contact-Orange-Romania-3

Reziliere-contract-UPC-4

Avem rugamintea sa dati share pe facebook acestui articol pt a ajunge la cati mai multi compatrioti, care se afla intr-o situatie similara si nu stiu cum sa reactioneze.

Daca aveti intrebari cu privire la aceasta speta va raspundem cu mare drag in sectiunea de mai jos, dedicata comentariilor.