In randurile de mai jos o sa va detaliem procedura simplificata prin intermediul careia va puteti rezilia contractele cu Vodafone, indiferent de serviciul pe care il detineti(abonament mobil, televiziune digitala, internet fix sau mobil etc). Din start va recomandam tuturor ca demersurile sa le faceti in mediul online deoarece este mult mai lejer si nu dureaza mai mult de 15 minute cu totul.
In primul pas va trebuie sa descarcati aceasta cerere de reziliere pe care ulterior sa o editati cu datele personale si sa o transmiteti la urmatoarea adresa de mail(impreuna cu o copie scanata a cartii de identitate):
1. persoane.fizice_ro@vodafone.com
(daca doriti sa reziliati contracte de telefonie mobila);
2. persoanefizice_fix_tv@vodafone.com
(in cazul in care reziliati servicii fixe gen: contracte televiziune digitala sau internet fix).
De retinut si faptul ca toate aceste demersuri pot fi realizate si in numele celor care nu sunt atat de priceputi cu internetul, in speta, varstnici(parinti, bunici etc). Dupa ce ati trimis cererea de reziliere, operatorul are obligatia sa o proceseze in maxim 30 de zile de la receptionarea acesteia. Asadar nu va faceti griji daca nu veti receptiona vesti de la operator in primele zile, asa cum se asteapta majoritate abonatilor. De obicei, agentii Vodafone revin telefonic cu oferta „imbatabila” in speranta ca va reusi sa convinga abonatul ca sa renunte la rezilierea contractului, asadar nu va duceti atat de usor dupa fenta.
Un alt aspect important este cel legat de plata lunilor ramase din abonament, deoarece operatorul merge la intimidare si initial va solicita sa achitati restul lunilor ramase pana la expirarea contractului. Desigur ca este un mare abuz dat fiind faptul ca va pune sa achitati niste servicii de care nu veti putea beneficia niciodata, dat fiind faptul ca doriti rezilierea contractului si nu veti mai fi clientii acestora.
Daca sunteti pusi intr-o asemnenea postura trebuie sa stiti ca legea apara consumatorii, si sunteti nevoiti sa achitati doar contravaloarea ultimei luni in care ati beneficiat de abonament. Mai mult decat atat, operatorul nu are voie sa va solicite plata unei taxe de justa despagubire aka taxa de reziliere, asadar Vodafone nu are cum sa va conditioneze in vreun fel ca sa ramaneti in ograda acestora pe vesnicie.
Conform legii nr.193/2000 „Dreptul consumatorului la denuntarea contractului nu poate fi anulat sau conditionat de nicio clauza contractuala sau intelegere intre parti, in cazurile prevazute de lege, aceasta fiind considerata nula de drept”.
In cazul in care inestimabilul operator va abuzeaza si indrazneste sa va incalce drepturile, va trebui sa ripostati in fata acestui abuz si o puteti face doar cu ajutorul celor de la ANPC. Asadar, daca Vodafone va solicita taxe de reziliere, sau plata integrala a lunilor ramase pana la expirarea contractului, va recomandam tuturor sa depuneti reclamatii la ANPC.
Desigur ca si la ANPC reclamatiile pot fi depuse online, trebuie doar sa accesati acest link, sa va introduceti datele personale si sa atasati toate documentele de care dispuneti. Inspectorii ANPC au obligatia sa solutioneze reclamatiile in maxim 45 de zile de la receptionarea acestora, dar majoritatea reclamatiilor sunt solutionate mult mai rapid, si astfel consumatorii receptioneaza un raspuns in maxim 30 de zile.
Un alt aspect important care trebuie clarificat este acela ca abonatii care si-au achizitionat telefoane in rate, sau care au beneficiat de subventii la terminalele achizitionate, vor fi nevoiti sa achite diferenta ramasa pt acestea, dat fiind ca urmeaza sa isi rezilieze contractele anticipat.
Cert este faptul ca doar inspectorii ANPC mai pot pune cu botul pe labe acesti operatori care fac abuzuri pe banda rulanta in Romania, asadar apelati cu mare incredere la ajutorul acestora. Din pacate atat Vodafone, cat si restul operatorilor mizeaza din plin pe naivitatea abonatilor care nu isi cunosc drepturile si majoritatea nu stiu cum sa riposteze cand sunt supusi unor astfel de abuzuri grosolane.
Va reamintim si faptul ca pe blog sunt disponibile procedurile prin intermediul carora puteti rezilia contractele cu RDS aka DigiMobil si Orange Romania, iar articolele dedicate sunt disponibile in sectiunea de „Țepe Online & Offline„.
Multumesc mult pentru ajutor.Multumesc pentru ca ajutati!
Cu mare placere! :)
Buna ziua
La mailul primit anterior am raspuns cu urmatorul mesaj „Buna ziua,
Vă mulțumesc pentru confirmarea rezilierii contractului la data de 27.04.2025. Totuși, am constatat că mi-a fost impusă o taxă de despăgubire în valoare de 45 de euro, sumă pe care nu o consider justificată.
Doresc să vă reamintesc că această taxă contravine Legii nr. 193/2000, care prevede că „dreptul consumatorului la denunțarea contractului nu poate fi anulat sau condiționat de nicio clauză contractuală sau înțelegere între părți, în cazurile prevăzute de lege, aceasta fiind considerată nulă de drept.” Prin urmare, singura obligație de plată pe care o am este contravaloarea ultimei luni de abonament.
Menționez că sunt client al rețelei încă de pe vremea când aceasta opera sub numele Conex, fapt ce reflectă loialitatea mea îndelungată față de companie. Tocmai de aceea, consider că o astfel de taxa este nedreaptă și inacceptabilă.
Vă solicit eliminarea acestei taxe din factura mea. În cazul în care nu se va proceda în consecință, mă voi adresa Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) și Autorității Naționale pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM) pentru a sesiza această situație.
Aștept confirmarea dumneavoastră privind eliminarea acestei taxe ilegale.”
Si in data de 5 aprilie am primit urmatorul raspuns Il atasez ca poze-pagina 2 (am acoperit detaliile de numar de telefon, nume ) si in penultimele 3 randuri imi comunica ca rezileaza contractul in mod gratuit cel putin eu asa inteleg.
Salut,
Intr-adevar ai reusit sa reziliezi contractul fara costuri suplimentare si te felicitam pt reusita! :)
Cu siguranta operatorii nu ar mai face astfel de abuzuri daca abonatii s-ar informa in prealabil, si ar stii cum sa riposteze in fata acestora.
Sa ne auzim cu bine!
Buna ziua
Am depus cerere de rezilere a contractului la Vodafone si acesta este raspunsul care l-am primit : „Cererea ta pentru xxxx a fost inregistrata. Iti confirm ca incetarea contractului are loc la data de 27.04.2025. Despagubirea a fost calculata conform articolului 10.3 din TCG (Termeni si conditii generale) si este in valoare de 45 euro, valoare pe care o vei regasi pe factura imediat urmatoare.”
Acel articol este : „Modul de calcul al justei despăgubiri. Clientul se obligă să plătească o justă despăgubire în cazul în care denunță unilateral Contractul sau în cazul rezilierii Contractului de către Vodafone din motive imputabile Clientului, doar dacă încetarea Contractului intervine, în ambele cazuri, înainte de expirarea perioadei minime contractuale. Despăgubirea datorată este egală cu procentul de 18% din valoarea abonamentului serviciilor contractate, inclusiv valoarea extraopțiunilor supuse unei perioade contractuale minime, înmulțit cu numărul de luni rămase până la expirarea perioadei contractuale minime și reprezintă paguba efectiv suferită de Vodafone ce rezultă din comisioanele suportate pentru activarea abonamentului Clientului și a extraopțiunilor supuse unei perioade contractuale minime, după caz. ”
Care ar fi pasii urmatori? Sa-le raspund si sa le spun” Conform legii nr.193/2000 „Dreptul consumatorului la denuntarea contractului nu poate fi anulat sau conditionat de nicio clauza contractuala sau intelegere intre parti, in cazurile prevazute de lege, aceasta fiind considerata nula de drept”.” acea taxa e ilegala si ca am doar de achitat doar abonamenul pe ultima luna ?
Salut,
Bineinteles ca taxele de acest gen sunt complet abuzive, iar pentru mai multe detalii acceseaza acest link si parcurge sectiunea de comentarii, ca sa stii cum sa reactionezi in diverse scenarii.
Depune cat mai curand reclamatii atat la ANPC, cat si la ANCOM, deoarece inspectorii acestora sunt singurii care pot sanctiona comportamentul abuziv al operatorilor.
Asteptam detalii. Succes!
Buna ziua.Am fost la Vodafone si am intrebat daca ar fi sa reliez contractul cu ei inainte de expirare – 08.2026 , ce anume as avea de plata.Mi s-a spus ca as avea de plata 18% din valoarea abonamentului x nr de luni ramase (aproximativ 20) =300 RON.
Mentinoez ca sunt client vechi la Vodafone si nu am telefon /echipament luat pe abonament.
As dori sa-mi spuneti daca este legal sa-mi ceara aceasta taxa .
Salut,
Bineinteles ca este un abuz grosolan si iti recomand sa depui o reclamatie la ANPC pe aceasta tema.
Acceseaza acest link si parcurge articolul, inclusiv sectiunea de comentarii, ca sa stii cum sa reactionezi in diverse scenarii.
Poti face toate demersurile online, accesand acest link.
Vei fi nevoita sa achiti doar contravaloarea ultimei luni in care ai beneficiat de abonament.
Asteptam detalii. Succes!