Nu achitati taxele de reziliere ale abonamentelor de telefonie mobila deoarece sunt abuzive iar in randurile de mai jos o sa va prezentam cum puteti scapa intr-un mod elegant de acestea.
Reziliere contract vodafone
Recent am hotarat sa inchid inainte de termen 2 dintre abonamentele de telefonie mobila pe care le detin, numai ca am intampinat ostilitate din partea marelui operator de telefonie care este, care a fost si care va fi……..Vodafone.
Dupa ce le-am trimis initial aceasta solicitare pe mail, au inceput sa ma asalteze cu telefoane, propunandu-mi diverse variante care mai de care mai atractive, numai sa nu renunt la ambele abonamente.
Din pacate raspunsul meu a fost negativ de fiecare data iar singura doleanta era sa-mi treaca cele 2 numere pe cartela deoarece sunt numere pe care inca ne mai contacteaza diversi clienti.
Ulterior primesc un mail extrem de detaliat in care se stipula foarte clar faptul ca in cazul in care doresc sa reziliez cele 2 abonamente inainte de expirarea perioadei contractuale va trebui sa achit o taxa (cica de justa despagubire, asa se intituleaza) de doar 670 lei/abonament.
Ziua urmatoare iau legatura cu un prieten, avocat de profesie, ii relatez speta iar el imi spune la final ca nu trebuie sa achit aceste taxe, deoarece aceste clauze contractuale sunt abuzive si conform legii nr.193/2000 „Dreptul consumatorului la denuntarea contractului nu poate fi anulat sau conditionat de nicio clauza contractuala sau intelegere intre parti, in cazurile prevazute de lege, aceasta fiind considerata nula de drept. Drepturile partilor referitoare la o justa despagubire nu vor fi afectate in cazul denuntarii unilaterale”. Mai multe detalii cu privire la aceasta lege gasiti aici in care initiatorul acesteia Iulian Urban va ofera suportul de care aveti nevoie.
Prietenul imi spune ca in prima faza sa depun o plangere la ANPC iar in cazul in care inestimabilii de la Vodafone nu reactioneaza favorabil atunci va trebui sa-i actionez in instanta.
Zis si facut, merg la birou sa redactez plangerea iar ulterior o si transmit catre ANPC, instiintandu-i in acelasi timp si pe cei de la Vodafone cu privire la acest demers.
Dupa fix 4 zile sunt contactat de catre un reprezentant Vodafone care imi comunica faptul ca acum si doar cu titlu de exceptie(fiind abonat fidel de parca acum 4 zile nu eram)pot rezilia cele 2 contracte fara a plati taxa de reziliere/justa despagubire.
A doua zi ma prezint la un sediul Vodafone si depun o cerere de rezilliere in care stipulez foarte clar faptul ca doresc sa pastrez cele 2 numere, dar sa fie trecute pe cartele pre-pay.
Ulterior achit debitul aferent lunilor ramase de abonament pana la incheierea celor 2 contracte iar acum astept sa se opereze trecerea celor 2 numere pe cartela.
Asadar daca va aflati intr-un caz similar, nu va lasati pacaliti de aceste clauze contractuale abuzive pe care operatorii de telefonile mobila le au in contracte si prin intermediul carora spera sa va tin in ograda lor o perioada cat mai mare de timp.
Va recomand sa le transmiteti cererea de reziliere online prin intermediul formularului de contact prezent aici.
Update 1 – Datorita numarului mare de solicitari receptionate de la cititori am decis sa va ofer si un model pentru cererea de reziliere, pe care il puteti descarca prin intermediul acestui link.
Update 2: Ca urmare a publicarii acestui articol inestimabilul operator mi-a returnat contravaloarea abonamentului pt lunile in care nu am beneficiat de servicii.Mai pe intelesul tuturor trebui sa va spun ca in cazul in care doriti sa reziliati un abonament nu trebuie decat sa achitati contravaloarea ultimei luni de abonament.
Nu achitati taxele de reziliere ale abonamentelor de telefonie mobila!
Update 3: Imi face o deosebita placere sa va informez ca demersurile noastre nu au fost in zadar iar astazi inestimabilul operator, “care este, care a fost si care va fi”…… Vodafone este obligat de catre Tribunalul Bucuresti, sa elimine din contracte clauzele abuzive care îi obliga pe abonati sa achite taxe de reziliere sau mai nou de justa despagubire, in cazul in care au “tupeul” sa rezilieze contractele inainte de termen.
Mai mult decat atat vor fi eliminate din contracte si paragrafele prin care abonatul declara ca “a citit, a inteles si a acceptat clauzele cuprinse in contract“.
Asadar sutele de reclamatii pe care le-ati depus la ANPC nu au fost in zadar iar Tribunalul Bucuresti a actionat in consecinta admitand cererea formulata de catre Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor.
Prin intermediul aceleiasi hotarari(nr. 8254/2015) emise de catre Tribunalul Bucuresti vor fi eliminate din contracte si paragrafele referitoare la durata minima contractuala si calculul prejudiciul ce ar fi fost cauzat ca urmare a rezilierii contractului inainte de termen.
Update 4: Cititi cu mare atentie documentele pe care le semnati in momentul in care doriti sa reziliati un contract de acest gen, deoarece majoritatea operatorilor le solicita acum abonatilor sa semneze “cereri de reziliere tip“. Asadar inestimabilii operatori introduc in aceste cereri de reziliere un paragraf de acest gen: “In cazul Clientilor care sunt in cadrul Perioadei minime prevazuta in Contract: Intrucat, Contractul inceteaza, pentru unul sau mai multe Servicii, inainte de expirarea Perioadei minime, ma oblig la plata unei juste despagubiri pentru incetare prematura, in cuantumul mentionat in Contract.”
Daca ati cazut in plasa operatorului de telefonie mobila si ati semnat o astfel de cerere “tip” trebuie sa constientizati si faptul ca v-ati exprimat acordul cu privire la achitarea unei taxe de “justa despagubire” a carei valoare este destul de consistenta(intre 500-800 lei). Asadar nu semnati aiurea acest gen de documente si urmati procedura prezentata in acest articol.
Update 5: Clientii UPC pot rezilia contractele fara probleme si fara costuri suplimentare daca urmeaza procedura prezentata pe blog iar inspectorii ANPC abia asteapta reclamatiile acestora daca intampina ostilitate din partea inestimabilului operator.
Nu uitati nici de faptul ca sunt disponibile pe blog si procedurile de reziliere cu Vodafone, Telekom, UPC si DigiMobil iar pentru mai multe detalii accesati sectiunea de „Tepe Online & Offline„.