Puteți rezilia în maxim 14 zile toate contractele încheiate telefonic, prin intermediul e-mail-ului sau online

Receptionam constant o multime de intrebari de la diversi cititori care doresc sa afle modul in care pot riposta in fata furnizorilor de servicii deoarece acestia apeleaza la tot felul de tertipuri ca sa-i mentina in “ograda” acestora.

Cei vizati sunt in principal operatorii de telefonie mobila care mai nou isi contacteaza telefonic abonatii pentru a le reinoi contractele existente iar in acest sens le prezinta oferte care mai de care mai “atractive”.

Din pacate o multime de abonati “naivi” pica rapid in plasa acestora iar ulterior realizeaza faptul ca si-au dat acordul sa isi prelungeasca, schimbe sau mareasca abonamentele iar acum regreta alegerea facuta.

In aceste cazuri trebuie sa stiti faptul ca puteti rezilia fara probleme si fara costuri suplimentare contractele in termen de maxim 14 zile de la data la care v-ati dat acordul verbal/scris pentru prelungirea acestora.

Asadar nu exista motive de panica pentru abonati deoarece operatorii cunosc legea si sunt obligati sa o respecte iar daca intampinati ostilitate din partea acestora, nu ezitati sa apelati la ajutorul celor de la ANPC.

Atat ce de la ANCOM, cat si Autoritatea Natională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) au atribuții privind verificarea si sanctionarea modului în care este implementată legislația privind incheierea contractelor la distanta de catre furnizorii de servicii telecom.

Astfel, consumatorii au urmatoarele drepturi, indiferent de mijlocul de comunicare la distanta utilizat pentru incheierea/prelungirea contractelor la distanta:

  • consumatorii trebuie să primească o serie de informatii cu privire la serviciile pe care urmează să le contracteze, înainte ca toate aceste contracte să producă efecte obligatorii pentru acestia;
  • un astfel de contract intră în vigoare numai după ce utilizatorii și-au exprimat consimțământul în scris, pe un suport durabil (e-mail, scrisoare, fax) în cazul în care serviciile au fost contractate prin telefon, fax ori e-mail sau după ce furnizorul a confirmat comanda, în cazul în care serviciile au fost contractate online;
  • utilizatorii au dreptul să se retragă din contract, fără nicio justificare, în termen de maxim 14 zile de la încheierea contractului.

Pe de alta parte toti operatorii telecom sunt obligați să pună la dispoziția utilizatorilor, înainte de încheierea contractului, informații precum toate costurile asociate serviciului care urmează să fie furnizat (prețul, respectiv tariful și modalitatea de calcul al acestuia, beneficiile, opțiunile și extraopțiunile incluse), perioada contractuală minimă, costurile de transport pentru primirea echipamentul achiziționat, dacă este cazul, termenul de la care utilizatorul va beneficia de serviciile achiziționate, modul de soluționare a reclamațiilor, informații despre dreptul de retragere din contract și condițiile în care utilizatorul își poate exercita acest drept.

Asadar puteti rezilia fara stres toate contractele incheiate la distanta atata timp cat va incadrati in termenul legal de 14 zile.

O alta discutie este legata de contractele in care abonatii isi achizitioneaza si diverse terminale(telefoane, tablete etc) odata cu incheierea acestor contracte.

Si aici lucrurile sunt extrem de clare iar odata ce abonatii denunta unilateral contractele, acestia vor trebui sa returneze si terminalele achizitionate in aceeasi stare in care le-au receptionat.

Cumparatorii vor trebui sa achite contravaloarea acestora doar in cazul in care terminalele respective au fost deteriorate din varii motive si nu mai pot fi returnate in aceeasi stare in care le-au receptionat.

Nu uitati nici de faptul ca puteti rezilia contractele cu operatorii de telefonie mobila inclusiv atunci cand va aflati sub perioada contractuala iar procedurile complete sunt disponibile pe blog si pentru detalii accesati acest link.

Via: ancom.org.ro