ITHOT: Știri din IT & C

Abonamentele Orange cu internet 4G și router ascund “surprize” neplăcute

In randurile de mai jos va prezentam peripetiile prin care a trecut un client al inestimabilului operator care a fost si care este…..in speta este vorba despre celebrul Orange.

Reziliere abonament Orange 14 - Abonamentele Orange cu internet 4G și router ascund "surprize" neplăcute

V-am tot urmarit postarile cu rezilierea contractelor de telefonie si m-am hotarat sa va scriu despre cum am fost eu pacalit de catre cei de la Orange.

In luna iunie am mers intr-un Orange shop deoarece aveam nevoie de internet intr-o locatie in care nu exista fibra optica de la vreun operator si singura varianta era sa optez pentru un router si o cartela 4G.

Am discutat pret de mai bine de jumatate de ora cu un consilier orange si mi-a explicat ca, cea mai buna solutie pentru mine ar fi sa aleg abonamentul de 12 Euro iar acesta are inclus in pret un router wireless cu cartela 4G.

Consilierul Orange mi-a precizat foarte clar ca traficul lunar la viteza 4G inclus in acest abonament este de 60 de giga iar ulterior viteza o sa scada dar voi putea utiliza fara probleme internetul. I-am spus ca eu am un sistem video de supraveghere pe care vreau sa-l conectez la acest router si ca este posibil sa depasesc aceasta limita de trafic dar consilierul m-a asigurat ca nu va fi nici o problema deoarece viteza oferita dupa depasirea limitei lunare va fi suficienta pentru a rula fara probleme.

Zis si facut, m-am increzut in spusele consilierului Orange, am semnat contractul pe 2 ani de zile si fericit nevoie mare m-am dus acasa sa instalez minunatia de router de la Huawei.

Router Orange probleme ithot ro 3 - Abonamentele Orange cu internet 4G și router ascund "surprize" neplăcute

Totul a rulat fara probleme cam 2 saptamani de zile pana cand am atins limita celor 60 de giga inclusi in abonament iar ulterior abonamentul a devenit inutilizabil.

Nici vorba ca sistemul de supraveghere sa functioneze in conditiile in care eram conectat cu telefonul la router si nu puteam sa incarc o amarata de pagina web.

Am incercat sa testez viteza cu aplicatia speed test dar nu am reusit deoarece imi dadea latency erorr si testul nici macar nu pornea, ca sa vad ce viteze pot obtine.

Vazand ca nu reusesc sa-i dau de cap, am sunat la call center ca sa vad ce se intampla si dupa mai bine de 20 de minute de asteptare imi raspunde un operator si imi spune cu o urma de usor dispret ca abonamentul respectiv “a intrat in cost control” si din acest motiv viteza a scazut drastic, facand-ul practic imposibil de utilizat(mi-a zis ca viteza de download scade pana la 128 kbps).

I-am spus ca in momentul semnarii contractului, consilierul din orange shop m-a asigurat ca nu voi intampina probleme dupa depasirea celor 60 de giga inclusi in abonament dar iata ca nu este asa.

Operatorul o tinea pe a lui ca nu are cum sa ma ajute si cel mai probabil colegul lui din shop nu a stiut ca scade atat de mult viteza incat nu voi putea accesa sistemul de supraveghere.

Dupa alte 10 minute in care m-a pus in asteptare acesta imi spune ca ar exista de fapt o varianta in care sa platesc in plus inca 8 euro si sa imi mai ofere inca 50 sau 60 de giga de trafic(nu am retinut exact pt ca imi parea aberant sa imi dublez abonamentul pentru a putea folosi acel serviciu). 

Bineinteles ca nu am fost de acord sa achit diferenta respectiva in conditiile in care sunt operatori pe piata care ofera internet prin fibra optica la 10 euro pe luna.

Asa ca am urmat pasii descrisi de voi si am depus cererea de reziliere in data de 28 iunie 2019 iar in data de 14 iulie 2019 am fost contactat de un operator Orange care dorea sa stie de ce vreau sa renunt la serviciu dupa un timp atat de scurt.

Desigur ca i-am explicat si lui “moartea caprioarei” iar la final mi-a zis ca nici lui nu i se pare normal faptul ca nu pot utiliza serviciul dupa depasirea traficului inclus in abonament dar din pacate la ei asa este procedura pentru aceste abonamente.

Mai mult decat atat m-a asigurat ca nu voi scapa prea usor deoarece va trebui sa achit routerul primit si cele 23 de luni ramase din abonament pentru ca vreau sa reziliez anticipat contractul. I-am zis clar ca nu sunt de acord si ca sunt dispus sa achit doar prima luna de abonament si ca vreau sa returnez router-ul pentru ca se afla in aceleasi conditii in care l-am primit(nu are urme de uzura sau alte nebunii de genu’). 

Ulterior am depus reclamatia la ANPC si ce sa vezi, la inceputul lunii august am fost contactat de catre un alt operator Orange care a avut o atitudine mult mai cuminte si care mi-a spus ca vor sa ma ajute cu rezilierea pe cale amiabila a contractului iar tot ceea ce trebuie sa fac este sa achit cele 2 luni in care am avut abonamentul.

Mai mult decat atat, acesta mi-a zis ca nu va trebui sa achit banii pe router deoarece il pot returna in acelasi shop de unde l-am si ridicat.

Asa ca m-am conformat si le-am returnat produsul a doua zi dar am ramas cu un gust amar pentru ca si-au batut joc de mine cu informatiile oferite initial.

Acum sunt mult mai atent la micile detalii atunci cand semnez un contract si va multumesc ca incurajati romanii sa isi apere drepturile in fata acestor sarlatani care fac milioane de euro pe spatele nostru.

Va rog daca se poate sa publicati un articol pentru a vedea si altii problemele prin care a trebuit sa trec pentru ca un operator nu a fost in stare sa imi ofere un serviciu potrivit nevoilor mele desi eu le-am oferit toate informatiile necesare in prealabil”.

Asadar nu ne ramane decat sa va recomandam tuturor sa cititi cu mare atentie toate contractele pe care urmeaza sa le semnati cu furnizorii de servicii deoarece majoritatea acestora utilizeaza o multime de tertipuri prin intermediul carora isi rotunjesc rapid portofoliul de clienti.

Orange ANAF ithot ro 2018 23 - Abonamentele Orange cu internet 4G și router ascund "surprize" neplăcute

Nu uitati nici de faptul ca puteti rezilia contractele oricand si fara costuri suplimentare daca urmati procedurile complete care sunt disponibile pe blog, in sectiunea de “Tepe Online & Offline“.

Telekom ProTV ithot ro 1 - Abonamentele Orange cu internet 4G și router ascund "surprize" neplăcute

(via)

14 comentarii la „Abonamentele Orange cu internet 4G și router ascund “surprize” neplăcute”

  1. eu am o alta problema dar nestiind cui sa ma adresez incerc aici pe acest site ..Poate primesc un ajutor din partea cuiva care se pricepe…..O prietena mi-a recomandat un site JOOM de unde pot sa fac comanda de un telefon ieftin si nou-nout….Am intrat pe site am facut comanda si dupa cateva luni am fost sa-mi rific telefonul….M20…made in China …Tel nou , arata bine ,oarecum……mi l-au desigilat in fata si mi-au explicat lucrurile de baza…ok…am plecat acasa…..am cartela reincarcabila de la Orange de 6 euro….Dupa ce am introdus cartela ///mi-a aratat ca am 4 G…ca sunt conectat la internet, etc….Dar defapt nu am conectie in realitate…..Imi arata pe telefon ca am dar nu am….
    Am fost la un centru Orange sa ma ajute ei….un operator de acolo mi-a comunicat ca telefonul meu nu are setare pentru internet in Romania…din el , din setarile fabricii…!!!!!…..si asa am tel nou …Dar doar la dat mesaje si apeluri…in rest….bani aruncati….
    cineva mi-a spus ca se poate hakui si ca va merge dar ..pe unde am intrebat despre asta …doar primeam zambete si atat….Ma puteti ajuta cu vreun sfat ceva….Va multumesc anticipat

    Răspunde
    • Din pacate aceste terminale sosite pe canale “gri” nu functioneaza in Romania si teoretic o resoftare poate rezolva problemele de incompatibilitate. Practic nu este intotdeauna posibil deoarece sunt in joc o multime de factori, asadar nu prea ai ce sa faci in acest sens decat daca ai vreun tovaras care lucreaza la un service oficial Samsung si te poate scoate din “belea”. Cu placere!

      Răspunde
  2. Eu am încă o problema cu vodafone,am rezolvat unul din contracte pt ca mai am un abonament pe care îl folosește soția și la magazin când am fost tipul de acolo mi-a spus că trebuie sa achit undeva la 900 de lei taxă de rezilierea pt ca mai aveam cam 15 luni din contract,suma asta în afară de ce mai aveam de plătit la terminal…Bun până aici,fac totul online urmând pașii ce i-am găsit pe ithot(multumim pt munca depusa) cerere către vodafon în care precizez ceea ce vreau și ca sunt de acord sa plătesc ratele rămase pt terminal fără nici o altă taxă de rezilierea conform legilor in vigoare.Dupa ceva timp primesc sms de la vodafone ca am de plătit suma de 60 euro pt rezilierea în afara de restul ratelor pt terminal,deci vodafone este o mizerie de piață de cartier ,de la 900 de lei au scazut la 60 de euro.Nu m-am oprit aici si am depus reclamație la Anpc în speranța că o sa imi primesc cei 60 de euro inapoi pt ca a trebuit să plătesc factura când a venit ca la cat de tampiti sunt astia te baga rau platnic și te lovești de altele.Asa ca am depus reclamație în data de 18.09 si nici până azi nu am primit raspuns,am incercat sa iau legatura telefonic cu ei dar m-au pasat la Anpc Ilfov,ca ei se ocupa de reclamații online,am sunat pe cele 2 nr afisate dar fără noroc încă,tot mai insist, dacă știți cumva alt numa în afară de cele afisate de Anpc sau unde as putea sa sun pt reclamații online.Multumesc anticipat!

    Răspunde
    • Acum iti dai seama ca nu exista padure fara uscaturi si probabil ca reclamatia ta a fost gestionata de catre vreun inspector ANPC ceva mai habarnist si din acest motiv nu ai receptionat raspunsul pana acum. Ar fi ideal sa mai depui inca una in speranta ca va apuca pe maini mai bune si ar fi ideal sa-i contactezi si pe cei de la ANCOM. Oricum stai linistit pt ca se va rezolva speta fara costuri abuzive dat fiind faptul ca majoritatea abonatilor au receptionat castig de cauza in reclamatiile depuse la ANPC & ANCOM iar pentru detalii acceseaza acest link https://ithot.ro/nu-achitati-taxele-de-reziliere-ale-abonamentelor-de-telefonie-mobila/
      Asteptam detalii. Succes!

      Răspunde
  3. Va felicit pe toti domnilor pentru ceea ce faceti ! Pentru informarea corecta a simplilor utilizatori (din oricare retea fac parte) care nu au intimpinat astfel de mentalitati, comportamente abuzive din partea firmelor respective sau, a angajatilor acestora.
    Si eu, de-a lungul timpului, am avut probleme cu firmele: Vodafone si Nex Gen.
    Continuati cu informarea (in sensul de a fi atenti, sa-i faca atenti !) cu astfel de exemple neplacute pentru utilizatorul de rind deoarece alte asa-zis site-uri de informare iT-PC & Telefonie, n-o s-o faca, deoarece n-ar mai primi nu stiu ce premii, sponsorizari si alte cele…
    Inca o data, va felicit !

    Răspunde
    • Multumim pt aprecieri!
      Toti furnizorii de servicii au un comportament abuziv si mizeaza din plin pe “naivitatea” clientilor care tac si suporta toate aceste mizerii.
      Intr-adevar majoritatea colegilor din blogosfera au evitat aceste subiecte extrem de “sensibile” pt a le face pe plac inestimabililor operatori, care “pompeaza” lunar sume consistente in campaniile de promovare.
      Spre exemplu….acum este amuzant sa vezi cum unii se ingramadesc sa promoveze serviciul Telekom Smart WiFi desi in realitate este doar o gluma proasta….. https://ithot.ro/telekom-smart-wifi-este-teapa/
      Practic nu mai conteaza cum stau lucrurile in realitate daca suma oferita pt promovare este consistenta :)))
      Vom continua sa “taxam” periodic “derapajele” acestor inestimabili operatori, asadar tineti aproape 🙂

      Răspunde
  4. Nici la telekom nu este mai bine, am semnal doar daca tin routerul in curte sub acoperisul de la foisor. Asa ca toti sunt o apa si un pamant 🙁

    Răspunde

Lasă un comentariu