Studiu Lenovo Think Human

Cei de la Lenovo au prezentat un nou studiu conform căruia obiectivele de afaceri și ale acționarilor sunt prioritare atunci când companiile adoptă noi soluții tehnice, nevoile și părerile angajaților ocupând pe un loc secund în acest proces de decizie. Studiul, realizat în rândul a 1.000 de manageri IT din întreaga regiune EMEA, a avut ca rezultat faptul că doar 6% dintre managerii din IT iau în considerare cu prioritate experiența utilizatorilor atunci când investesc în tehnologii noi. Această abordare duce în cele din urmă la scăderea productivități.

Studiu Lenovo Think Human: Companiile trebuie să implice mai mult angajații atunci când adoptă noi tehnologii

Atunci când companiile implementează noi tehnologii fără a ține cont de impactul pe care acestea îl au asupra utilizatorilor, mulți angajați sunt copleșiți de schimbare și de gradul de dificultate al tehnologiei. Conform a 47% dintre manageri IT parte din studiu, utilizatorii se străduiesc să acomodeze o schimbare de software.

Multe industrii sunt nevoite acum să se adapteze la „noul normal” și multe companii realizează că au o responsabilitate față de angajați, mediu și întreaga societate. Lenovo vine în întâmpinarea acestora și încurajează companiile să țină cont în primul rând de nevoile utilizatorilor atunci când decid că e nevoie de o schimbare a infrastructurii tehnologice.

  • Rezultatele studiului arată că angajații nu sunt consultați înainte de adopția unei noi tehnologii;
  • Angajații și echipele IT se luptă cu ritmul și complexitatea transformării digitale, iar întregul potențial al noilor tehnologii rămâne neexploatat.

Potențial neexploatat

Companiile vor să adopte tehnologii transformaționale, precum inteligența artificială și Internet of Things, cât mai curând posibil. Avantajele pe care acestea le oferă, precum inovația, productivitatea îmbunătățită, costuri reduse și, cel mai important, o experiență mai bună a clienților, sunt atrăgătoare pentru orice organizație, însă adevăratul lor potențial nu este complet valorificat dacă sunt adoptate exclusiv în baza obiectivelor de business.

În timp ce tehnologia implementată corect ar trebui să acționeze ca un facilitator pentru angajați și companii, oferindu-le posibilitatea de a realiza lucruri mărețe, o strategie slabă poate transforma tehnologia într-o povară, scăzând productivitatea utilizatorilor ale căror nevoi nu au fost atent luate în considerare. Aproape jumătate (48%) dintre respondenții studiului au raportat rezultate negative acolo unde implementările tehnologice mai degrabă au inhibat capacitatea de funcționare a diferitelor echipe.

Companiile trebuie să se concentreze și asupra angajaților, oferindu-le o pregătire complexă și posibilitatea de a se obișnui cât mai ușor cu schimbările, având grijă, în același timp, să își atingă indicatorii de performanță, să respecte politici și strategii robuste și să respecte un cod etic care pune angajații pe primul loc. Companiile ar trebui, de asemenea, să își pună întrebări în folosul angajaților atunci când decid să adopte o nouă tehnologie: este această tehnologie intuitivă, va rezolva probleme mai degrabă decât să creeze provocări pentru angajați, vor avea utilizatorii o experiență bună folosind-o? Urmând acești pași, companiile pot valorifica avantajele pe care noile tehnologii le promit, precum o productivitate mai mare și mai multă inovație. De fapt, 52% dintre managerii IT sunt optimiști în ceea ce privește capacitatea tehnologiilor emergente de a permite o creștere a productivității.

Cu toate acestea, 21% dintre utilizatorii care lucrează cu tehnologie nouă au întâmpinat dificultăți ce au dus la încetinirea proceselor, de aceea este necesar ca organizațiile să adopte tehnologia potrivită la momentul potrivit. De asemenea, este important ca organizațiile să țină cont de toți utilizatorii  atunci când integrează noi tehnologii în procesele lor, de la cei care o folosesc zilnic, până la echipele de IT care o implementează, și inclusiv consiliul de conducere care decide schimbările.

Obiectivul companiilor ar trebui să fie adopția unei tehnologii mai inteligente, cu o conexiune permanentă, agilă, flexibilă, ușor de folosit, adaptabilă la nevoi, fiabilă, care oferă performanță crescută, securitate și confidențialitate sporite.

Companii mai responsabile în „noul normal”

Însă, pe măsură ce politici de lucru flexibile sunt adoptate pentru a sprijini mai mult angajații în timpul epidemiei de COVID-19, se întrevăd mai multe abordări care pun angajații pe primul loc: 70% dintre respondenții studiului au observat o schimbare de mentalitate către mai multă responsabilitate în cadrul companiei lor.

„Timpurile se schimbă rapid, nu numai pentru companii, ci pentru întreaga industrie a tehnologiei. Putem vedea că organizațiile pun accent mai mare pe bunăstarea angajaților lor și este încurajator să vedem această schimbare a priorităților. Dar studiul arată că acesta este doar începutul,” a declarat Giovanni Di Filippo, președinte Lenovo Data Center Group, EMEA. „Dacă va exista o schimbare de abordare în industrie, dacă ne vom concentra mai mult pe angajați atunci când adoptăm noi tehnologii, vom putea observa o schimbare în bine și pentru companii, și pentru societate. Angajați mai fericiți, productivitate crescută și un ritm mai rapid al inovației, acestea sunt beneficiile plasării oamenilor în centrul factorilor decizionali.”

Este timpul să ținem cont de componenta umană

Furnizorii IT, al căror portofoliu le oferă companiilor posibilitatea de a fi mai aproape de angajații lor, vor ajuta la acceptarea schimbărilor în companie și vor contribui la creșterea productivității. Astfel de furnizori sunt flexibili în colaborarea cu companiile, luând în considerare rezultatele clienților lor, nu doar propriile obiective de vânzare a tehnologiei.

„De prea mult timp deciziile IT s-au luat în primul rând în funcție de costuri și abia apoi în funcție de cel mai valoros bun al companiilor, de oamenii. Oamenii sunt cei care schimbă lumea și știm că datele și tehnologia nu pot fi transformabile fără ca oamenii să le aducă la viață și să le dea un scop,” a declarat Giovanni Di Filippo. „Ne dorim ca organizațiile să țină cont de componenta umană investind în tehnologie mai inteligentă pentru toți. În ceea ce privește furnizorii, este timpul să gândească dincolo de serviciile pe care le oferă și să se întrebe pentru cine ofere aceste servicii. Dacă oamenii sunt puși pe primul loc, știm că beneficiile si rezultatele dorite de companie vor fi minunate.”

Pentru mai multe detalii, puteți descărca raportul Lenovo Think Human daca accesti acest link.

Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Newest
Oldest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Previous Post

HONOR X10 Max 5G vine cu procesor Dimensity 800

Next Post

Honor 30 Lite are procesor Dimensity 800 și 6GB RAM