Clauzele contractuale abuzive rămân principala nemulțumire a abonaților în relația cu furnizorii de servicii

Cei de la Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM) au receptionat și soluționat anul trecut un numar de 3.611 reclamații de la utilizatorii de comunicații electronice și servicii poștale din România.

Din totalul reclamațiilor receptionate de catre ANCOM anul trecut, 87% au vizat serviciile de comunicații electronice iar principalele nemulțumiri reclamate fac trimitere la aspecte care țin de relația contractuală cu furnizorii de servicii telecom. Astfel, abonatii au semnalat probleme privind încetarea contractelor de telefonie mobila(iar acestea au fost in cuantum de 17%), facturarea acestor servicii (12%), nerespectarea contractelor de către furnizori (11%) și derularea contractelor la distanță (9%).

Peste 21% dintre reclamatiile trimise la ANCOM au vizat probleme întâlnite în procesul de portare a numerelor de telefon.

În creștere față de anul precedent au fost reclamațiile privind serviciul de roaming (14%), acestea vizând în special condițiile de utilizare a serviciilor de roaming în Spațiul Economic European (Roam like at home).

Datele ANCOM arată că reclamațiile formulate de utilizatori s-au referit la serviciile furnizate de Vodafone România în proporție de 24%, Telekom Romania Mobile Communications – 20%, Telekom Romania Communications – 15% Orange România – 15%, și RCS&RDS – 12%.

„Conform petițiilor primite, utilizatorii reclamă în mod recurent modul de desfășurare a relației contractuale cu furnizorii. Încetarea contractelor, facturarea serviciilor, nerespectarea prevederilor contractuale și încheierea contractelor la distanță sunt probleme cel mai des întâlnite în derularea contractelor. Pe lângă rezolvarea punctuală a reclamațiilor, continuăm și în acest an activitatea de informare a utilizatorilor finali pentru că ei sunt beneficiarii măsurilor ANCOM, direct sau indirect”, a declarat Sorin Grindeanu, președintele ANCOM.

Asadar majoritatea abonatilor de telefonie mobila reclama comportamentul abuziv al operatorilor care activeaza pe piata de profil si din pacate foarte multi clienti tac si suporta toate aceste mizerii.

Doar 8% (în scădere 14 p.p. față de anul precedent) din totalul reclamațiilor înregistrate la ANCOM anul trecut au avut ca subiect furnizarea serviciilor poștale.

Majoritatea reclamatiilor depuse de catre utilizatorii serviciilor poștale au facut referire la termenul de livrare a trimiterilor poștale (22% din totalul reclamațiilor), nelivrarea trimiterilor poștale (19%), deteriorarea trimiterilor poștale (17%) și pierderea sau furtul acestora (15%). În contextul creșterii semnificative a comerțului online, serviciul de livrare colete a căpătat o amploare din ce în ce mai mare. În acest context, cei mai reclamați furnizori de servicii poștale au fost Urgent Cargus (36% din totalul reclamațiilor referitoare la serviciile poștale), Fan Courier (15%), Compania Naţională Poşta Română (13%), Dynamic Parcel Distribution (12%).

Va reamintim faptul ca puteti “sanctiona” orice abuz prin intermediul unei reclamatii pe care o puteti depune atat la ANCOM, cat si la ANPC iar toate demersurile se pot realiza online.

Cei de la ANCOM poate interveni direct în situațiile în care furnizorii de servicii de telefonie, internet sau televiziune încalcă drepturile de informare ale utilizatorilor, nu oferă serviciul de portabilitate a numerelor, nu respectă reglementările legate de furnizarea serviciilor de roaming, nu includ anumite informații în contracte sau nu respectă condițiile de încheiere a contractelor la distanță.

Cele doua institutii au obligatia sa proceseze reclamatiile in maxim 30 de zile de la receptionarea acestora iar ulterior le ofera si raspunsuri celor care le-au depus.

Nu uitati nici de faptul ca va puteti rezilia contractele de telefonie mobila oricand si fara costuri suplimentare daca urmati procedura corecta iar pentru detalii accesati acest link.

(Via)