Raspunsul eMAG la amenda babană încasată…

Cei de la Consiliul Concurenței au sancționat compania Dante International SA cu suma de “doar” 32,28 milioane lei (aproximativ 6,7 milioane euro) pentru abuz de poziție dominantă pe piața serviciilor de intermediere prin platforme online de tip marketplace și a impus companiei o serie măsuri  pentru a restabili mediul concurențial normal și pentru a preveni apariția unor astfel de abuzuri.

Iata si raspunsul celor de la eMAG:

“eMAG și Consiliul Concurenței au ajuns la o înțelegere comună privind faptele investigate, aferente perioadei 2013 – iunie 2019. eMAG a colaborat cu autoritatea de concurență pe tot parcursul investigației și a pus la dispoziție, în mod transparent, dincolo de obligația legală de a coopera, toate datele și informațiile privind modul de funcționare a platformei Marketplace pentru o înțelegere completă a acestui nou model de comerț electronic.

Platforma eMAG a funcționat în primii 12 ani de activitate doar cu vânzare directă. Apoi, treptat, prin platforma eMAG Marketplace, partenerii au avut posibilitatea să își vândă produsele, în baza unor reguli care au fost adaptate din mers, pe măsura ce platforma a evoluat. Concomitent cu plata amenzii, compania și-a asumat voluntar o serie de măsuri în fața autorității de concurență, prin care regulile și algoritmii vor fi mult mai transparenți. Astfel, perspectivele de dezvoltare ale partenerilor vor crește prin predictibilitate, acces la date și o soluționare rapidă a problemelor.

„Viteza cu care am dezvoltat platforma eMAG nu a fost lipsită de erori, însă am învățat de fiecare dată din ele și ne-au ajutat sa adaptăm modelul. Procesul de dezvoltare a platformei a presupus de multe ori soluții rapide în interesul clienților, dar unele dintre ele au fost impredictibile pentru alte părți implicate în platformă. Deși izolate, aceste situații au generat îngrijorări ale autorității de concurență, împreună cu care am depus toate eforturile pentru identifica un mod foarte predictibil, transparent și echilibrat prin care toate părțile să poată beneficia de avantajele unei platforme de comerț online, iar clientul să rămână prioritatea noastră. Chiar dacă am primit o sancțiune, luăm partea bună din aceasta experiență: am învățat cum să oferim un serviciu foarte bun în același timp și clienților, și partenerilor din Marketplace, printr-un sistem de reguli și algoritmi îmbunătățiți permanent, bazându-ne pe tehnologie. Astfel, clienții beneficiază de servicii inovatoare care le salvează timp și bani, iar partenerii beneficiază de oportunități majore de dezvoltare, în România și în țările din jur,” a declarat Iulian Stanciu, CEO eMAG”

Asadar iata ca eMAG si-a asumat in totalitate vina pt abuzurile comise in perioada respectiva si au achitat rapid amenda babana dar ramane de vazut daca vor reusi sa nu mai calce pe “bec” si pe viitor.

2 comentarii la „Raspunsul eMAG la amenda babană încasată…”

  1. Pe bune?
    Pe scurt, probabil s-au fâțâit mieros pe lângă Consiliul Concurenței, au zis “ne cerem scuze că am înșelat/prostit pe unii dezavantajându-i, dar promitem că nu mai facem” și așa, probabil, au scăpat și de amendă, înțelegându-se între ei să spună că eMAG a plătit ditamai amenda, când de fapt nu au plătit-o și a rămas, pe principiul “ce-a fost a fost, lasă că merge și-așa”.

    Ce dovadă au ceilalți de pe piață că eMAG chiar a plătit acea amendă? Doar cuvântul celor de la Consiliul Concurenței? Sau doar cuvântul celor de la eMAG? Nu este de ajuns.
    Ați văzut cum sunt hăituiți micii comercianți, de practic unii se suie în capul bătrânelor ce vând o legătură de pătrunjel la taraba din piață…pe când, de alții nici nu se ating, că de, “ei se înțeleg”.

    Cică “eMAG și-a asumat în totalitate vina pentru ABUZURILE comise”

    Cică:

    {
    Iata si raspunsul celor de la eMAG:

    “eMAG și Consiliul Concurenței au ajuns la o înțelegere comună privind faptele investigate,
    }

    “AU AJUNS LA O ÎNȚELEGERE COMUNĂ”…foarte importantă această formulare. Să însemne asta oare și probabilitatea că i-au iertat de amendă, pe promisiunea puerilă “ne iertați, nu mai facem, după ce-am făcut” ???
    De unde știu ceilalți de pe piață, chiar și simplul cetățean, de unde știe el(că simplul cetățean e discriminat de la iertatul amenzii), să zicem prin absurd, că la fel de bine nu s-au înțeles între ei să spună că au plătit amenda, când defapt ei să nu o fi plătit-o.

    Mai ales că realitatea crudă ne-a demonstrat tuturor că viața e nedreaptă și în orice domeniu al vieții însăși “peștii cei mari” scapă întotdeauna. Ei sunt iertați mereu, pe când cel mic, cel slab, cel mai pricăjit pion al vieții e hăituit și asuprit.

    Păi nu erau rumânii cu #CoropțiaUcidește🥴…? Sau aia e valabilă doar atunci când ne convine, doar atunci când ne e de folos nouă (“nouă…nu vouă”)?

    Adică la eMAG a fost un fel de, hai să facem o golănie iar dacă ne prind, ne cerem scuze și gata, iar dacă nu ne prind că am făcut o golănie atunci scăpăm și mergem înainte…Se poate verifica, de către simplul cetățean dacă cei de la eMAG chiar au plătit amenda? Parcă în alte domenii(cum era cu politica) era vorba de recuperarea prejudiciului. Unde-i dovada amenzii ăleia plătite?

    Mie mi se pare ceva cu iz de prosteală, de telenovelă.
    Dar e doar o părere.

    Răspunde
    • Pe foarte bune… :))
      Propun sa realizam o petitie online prin intermediul careia sa le solicitam dovada platii iar acum vorbind serios, cred ca o astfel de amenda pt eMAG este practic “pistol cu apa” 🙂
      Oricum majoritatea clientilor prefera sa achizitioneze produse direct de la eMAG si evita vanzatorii din Marketplace deoarece sunt complet haotici.

      Răspunde

Lasă un comentariu