Cei de la Orange au expus datele personale ale majoritatii abonatilor ca urmare a specularii de catre hackeri a unor vulnerabilitati din sistemul acestora. Din pacate cei de la Orange nu au fost capabili nici macar pana acum sa isi asume responsabilitatea pt acest atac si tot ce au fost capabili sa faca in acest timp a fost sa trimita notificari catre abonati pe aceasta tema.
„Dupa cum stii, saptamana trecuta te anuntam despre atacul informatic asupra unei aplicatii de solutionare a tichetelor utilizata intern de Orange Romania. Echipa noastra a continuat verificarile si, asa cum am promis, revenim cu noi informatii despre impactul asupra datelor tale.
Din cea mai recenta analiza, am identificat ca au fost compromise si urmatoarele date cu caracter personal: ultimele patru cifre ale cardului bancar; data de expirare a cardului; banca emitenta si tipul cardului. In ce priveste datele cardurilor, acestea nu pot fi folosite pentru a avea acces la conturile bancare ale utilizatorilor sau pentru efectuarea de plati sau transferuri. Orange nu pastreaza informatii despre cardul tau bancar care sa permita autorizarea de tranzactii financiare.
Ne pare rau sa te informam ca te afli in esantionul de persoane ale caror date au fost expuse. Intelegem ca aceasta situatie poate provoca ingrijorare si ne dorim sa te sprijinim, oferindu-ti cat mai multe informatii legate de incident.
Cum mentionam si ultima data, atat serviciile tale din reteaua Orange, cat si aplicatia YOXO sunt securizate si nu au fost afectate de aceasta situatie.
In continuare, luam toate masurile pentru a ne asigura ca toti clientii, partenerii, furnizorii si angajatii nostri sunt protejati de alte potentiale riscuri. Suntem sprijiniti in aceste demersuri de partenerii nostri de la Directoratul National de Securitate Cibernetica.
Care sunt urmatorii pasi??
Daca nu ai facut-o deja, te rugam sa iti resetezi parola contului tau YOXO. Aceasta este o masura de precautie, dar te rugam sa te asiguri ca noua parola este unica si complexa. Gasesti ghidul pentru resetarea parolei aici:
Cea mai importanta masura: nu oferi nimanui datele cardului. Orange Romania nu va solicita niciodata aceste informatii prin SMS, e-mail sau apel telefonic. Daca totusi banuiesti ca poti fi tinta unor posibile fraude, iti recomandam sa urmezi pasii urmatori:
1. Sa iti schimbi parolele unice de acces in aplicatiile bancare si PIN-urile cardurilor;
2. Sa te asiguri ca parolele pe care le folosesti nu sunt refolosite in alte aplicatii. Acolo unde aplicatia permite acest lucru, foloseste parole cu o complexitate ridicata (cel putin 12 semne; cel putin o litera mica, o cifra, o litera mare si un simbol/semn de punctuatie);
3. Sa te asiguri ca aplicatiile de pe telefon, cat si sistemul de operare sunt actualizate la zi;
4. Sa ai activa optiunea de autentificare in doi sau mai multi pasi (2FA/MFA), in special in aplicatiile bancare si de gestionare a cardurilor;
5. Daca folosesti carduri virtuale, sa generezi unele noi si/sau sa ai activa optiunea de carduri unice pentru tranzactii online;
6. Desi datele partiale ale cardului nu pot fi folosite pentru tranzactii si transferuri de bani, daca totusi doresti sa fii sigur ca acestea nu pot fi folosite in alte tentative de fraudare, iti recomandam sa blochezi tranzactiile online si la bancomate folosindu-te de aplicatia bancara sau sunand la banca emitenta. Apoi, solicita bancii schimbarea cardurilor.
Daca primesti solicitari prin e-mail, SMS sau apeluri telefonice referitoare la facturi ale Orange Romania sau care iti cer sa confirmi sau sa iti actualizezi datele personale, asigura-te ca acestea provin din canalele oficiale ale companiei. Verifica periodic datele asociate contului tau de client YOXO pentru a identifica eventuale modificari neautorizate. Iti sugeram sa ramai in continuare vigilent in ce priveste tentativele de fraudare. „
Va reamintim faptul ca puteti rezilia contractele cu Orange oricand si fara costuri suplimentare, iar procedura completa este disponibila pe blog, in sectiunea de „Țepe Online & Oflline„.