ANPC a sancționat VODAFONE pentru că au majorat în mod abuziv prețurile tuturor abonamentelor din portofoliu

Clientii Vodafone au receptionat recent SMS-uri prin intermediul carora erau instiintati cu privire la faptul ca inestimabilul operator majoreaza in mod abuziv tarifele tuturor abonamentelor din portofoliul acestora.

Acesta este SMS-ul receptionat de catre abonati: „În contextul creşterii majorităţii costurilor legate de operaţiunile pentru furnizarea serviciilor de comunicaţii, te informăm că începând cu data de 6 mai 2019 preţul pachetului de servicii aferent acestui număr va creşte cu 0,83 euro (TVA inclus). Dacă nu eşti de acord cu această modificare poţi denunţa unilateral contractul”.

Bineinteles ca o multime de abonati au fost nemultumiti de aceasta majorare tarifara iar in acest sens au depus pe banda rulanta reclamatii la ANPC.

Cei de la ANPC au demarat o ancheta si au constatat faptul ca inestimabilul operator a luat aceasta decizie in baza unei clauze contractuale care ii dă dreptul să majoreze costul abonamentului, în mod unilateral si oricând acesta consideră necesar.

Asadar avem de-a face cu o clauza contractuala abuziva iar cei de la ANPC au sanctionat Vodafone pentru acest “derapaj” dar din pacate amenda este mult prea modesta fata de veniturile pe care le genereaza acest operator prin intermediul unor astfel de abuzuri.

Amenda este in cuantum de doar 70.000 de lei si a fost aplicata inestimabilului operator pentru faptul ca utilizează o practică comercială incorectă.

Cei de la ANPC au declarat ca: “Aceasta practica este contrară diligenței profesionale, deoarece inestimabilul operator a ales să transfere anumite costuri care au apărut ca urmare a unor modificări legislative, în sarcina consumatorilor, folosind o poziție de forță dominantă și psihologică.

Acest lucru s-a produs prin majorarea abonamentelor cu o sumă de bani, creștere ce ar putea fi acceptată de majoritatea abonaților în condițiile în care  procedurile de renunțare la contract, sau de portare a numărului într-o altă rețea, sunt complicate și necesită o anumită perioadă de timp. Astfel, furnizorul de servicii deformează sau este susceptibil să deformeze, în mod esențial, comportamentul economic al consumatorului mediu, care este deja într-o relație contractuală cu acesta”.

O practică comercială este incorectă dacă: 
a) este contrară cerinţelor diligenţei profesionale; 
b) deformează sau este susceptibilă să deformeze în mod esenţial comportamentul economic al consumatorului mediu la care ajunge sau căruia i se adresează ori al membrului mediu al unui grup, atunci când o practică comercială este adresată unui anumit grup de consumatori.”

Asadar inestimabilul operator continua sa adopte acelasi comportament abuziv desi inclusiv Tribunalul Bucuresti i-a obligat inca de anul trecut sa scoata din contracte toate clauzele de acest gen.

Dar iata ca Vodafone nu a pus in practica aceasta hotarare si mai mult decat atat continua sa isi bata joc de toti abonatii iar majoritatea acestora tac si suporta toate aceste mizerii.

Va reamintim faptul ca puteti rezilia oricand contractele cu inestimabilul operator si fara costuri suplimentare daca urmati procedura disponibila pe blog iar pentru detalii accesati acest link.

Asteptam parerile voastre in sectiunea de comentarii, atat cu privire la aceasta majorare tarifara, cat si cu privire la calitatea serviciilor pe care le ofera Vodafone.

(Via)

Lasa un comentariu prin intermediul formularului de mai jos!