Dezinformarea online este fenomen din ce în ce mai prezent în lumea în care trăim. Rețele sociale sunt folosite pentru a modifica în masă opinia publică și a o influența. Dar cum apare dezinformarea din punctul de vedere al psihologiei științifice și cine sunt categoriile cele mai afectate? Totodată, avem oare cum să ne protejăm de acest fenomen menit să ne influențeze?
Dezinformarea este un demers intenționat și coordonat de a împrăștia informații false, având ca scop obținerea de avantaje financiare, putere sau prestigiu. Un exemplu bun de dezinformare îl reprezintă studiile finanțate în trecut de companii din industria zahărului pentru a pune la îndoială riscurile majore pe care consumul excesiv de zahăr le poate avea asupra sănătății umane.
- Uite cum și cât de rapid se transmit informațiile false;
- Ordonanța „trenuleț”, publicată de Ministerul Finanțelor;
- Ce s-a ales din războiul lui Clotilde Armand cu „mafia gunoaielor”;
- Cum va fi vremea de Revelion: Temperaturi până la 10 grade, nori și puține precipitații;
- Elena Lasconi, pentru The Telegraph: Șefii serviciilor de informații ar trebui concediați pentru crearea unui raport „ambiguu” folosit de CCR ca să anuleze alegerile prezidențiale;
- România, în top 10 cele mai bune destinații de călătorie în 2025 realizat de revista Vogue;
- Peste 4 ore a așteptat o mamă cu un copil, la un spital din București, pentru o urgență medicală, noaptea.