ITHOT: Reziliere contracte Telekom

Uită de Tesla Model S, iată noul Lucid Air care are o autonomie de 800KM

Astăzi este o zi grea pt cei de la Tesla, în special a sedanului de top Model S, dar şi pentru Elon Musk, deoarece rivalii de la Lucid au prezentat primul lor autoturism electric de serie, care este 100% electric si care spulberă toate recordurile înregistrate anterior de modele produse de Tesla, fie că vorbim de autonomie, fie că vorbim de puterea sistemului de propulsie şi caracteristicile dinamice. Cei de la Lucid declară cu mândrie, că noul Air va deveni un adevarat etalon în industria de profil si pe acest segment, spre care tind acum toţi constructorii de electromobile.
Compania este înregistrată în statul California, SUA, dar de la bun început cea mai mare parte din resurseele financiare au venit din partea investitorilor din China. Acest lucru le-a permis celor de la Lucid să creeze primele prototipuri pentru viitoarele autoturisme de serie, însă au mai durat mulţi ani până cand Air a debutat în varianta de serie. Între timp compania a fost achiziţionată de catre un fond de investiţii din Arabia Saudită, contra sumei colosale de un miliard de dolari iar acestia  au venit cu investiţii masive si astfel au facut posibilă realizarea proiectului. Cei de la Lucid au mai atras ingineri experimentaţi, iar şefia departamentului de dezvoltare i-a revenit lui Peter Rawlinson, care anterior a lucrat în grupul Tesla.
Până a vorbi despre designul exterior şi habitaclul sedanului electric, haideţi să-i descoperim cea mai interesantă parte, substratul tehnic, or la acest capitol Lucid Air pare să bată din start toţi rivalii din segment, inclusiv Tesla Model S şi proaspătul Porsche Taycan. Sedanul Air are la bază o platformă originală, care ulterior va sta la baza altor modele din gamă, inlusiv un SUV, care abia aşteaptă să fie prezentat în varianta de serie. Platforma Lucid Electric Advanced Platform (LEAP) prevede instalarea unei baterii imense în podeaua maşinii, asigurând, astfel, un centru de greutate coborât. Ampatamentul generos permite instalarea unei baterii cu o capacitate record în segment, ce promite autonomie de peste 800 kilometri.
Mândria celor de la Lucid este substratul tehnic prezentat de câteva motoare electrice, neobişnuit de compacte şi uşoare. Un singur motor cântăreşte 74 kg şi oferă până la 670 CP, deci e mai uşor decât orice alt motor electric utilizat de Tesla sau Porsche, principalii rivali pentru Air. Versiunea de bază Lucid Air este echipată cu un singur motor electric, amplasat pe puntea spate, însă aceasta va fi disponibilă abia din 2022, pe când din 2021 vor fi lansate variantele de top, care sunt chiar mai captivante ca şi caracteristici şi performanţe dar şi, evident, mai scumpe.
Aşadar, din vara 2021 vor fi disponibile versiunile Grand Touring şi Dream Edition. Prima versiune este echipat cu un moto electric care dezvolta “doar” 800 CP şi are o baterie generoasă, a carei capacitate este record, avand 113 kWh iar aceasta promite o autonomie de 832 km conform standardului american de calcul EPA — record absolut nu doar în segmentul sedanurilor mari, dar şi în întreaga industrie de electromobile. Noul sedan Air poate atinge viteza de 60 mph (97 km/h) în doar 3 secunde, viteza maximă fiind de 270 km/h. Preţul de pornire este de aproximativ 140.000 dolari si poate ajunge cu lejeritate la 170.000 de dolari in versiunea de top.
Versiunea de top Dream Edition costă 170.000 dolari, dar spulberă toate recordurile posibile, având o putere totală de “doar” 1.080 CP şi fiind capabilă să accelereze până la 60 mph(97 km/h) în doar 2.5 secunde. Cu aşa performanţe impunătoare, bateria de 113 kWh oferă o autonomie doar puţin mai mică, de aproximativ 810 km. Aici ar trebui să menţionăm că Tesla Model S şi Porsche Taycan Turbo S indică cifre mai bune de acceleraţie, dar au o autonomie mult mai redusa.
La finalul anului viitor va fi lansată o versiune mai accesibilă, numită Touring. Aceasta are două motoare electrice şi o putere cumulativă de 620 CP. Această versiune are o baterie de 75 kWh, ce promite o autonomie de 653 km. În această ipostază sedanul poate accelera până la 60 mph (97 km/h) în 3.2 secunde. Viteza maximă constituie 250 km/h, iar preţul unei astfel maşini constituie 95,000 dolari.
Cel mai târziu va apărea versiunea de bază la preţ de 80,000 dolari, cu un motor electric situat pe puntea spate. Americanii nu au dezvăluit caracteristicile exacte pentru această variantă, dar promit că maşina va putea parcurge circa 480 km după o repriză de încărcare de doar 20 minute de la o sursă rapidă de energie electrică.
Din punct de vedere estetic Lucid Air este bine cunoscut, de altfel, de cei ce urmăresc cu atenţie revoluţia ce are loc în segmentul electromobilelor. Asta pentru că la exterior versiunea de serie nu se distinge de conceptul prezentat pentru prima dată acum 4 ani. Mai multe diferenţe au intervenit, fireşte, la interior, care este niţel mai rezervat şi mai obişnuit în raport cu prototipul. Lucid Air va putea adăposti la bord până la 5 persoane, dar probabil vor fi disponibile versiuni cu două locuri separate pe cel de-al doilea rând de scaune, cu o cotieră generoasă pe mijloc.
Şoferul este răsfăţat de un instrumentar de bord complet digital integrat într-un ecran imens care masoara “doar” 34-inch in diagonala, care are şi rolul unui sistem multimedia. De altfel, suprafaţa ecranului este împărţită în trei secţii distinctive. Bineînţeles, Lucid Air este şi unul dintre cele mai sigure automobile din lume, fiind burduşit de tot soiul de sisteme de siguranţă activă şi pasivă, asistenţă pentru şofer şi un sistem de pilot automat de nivelul III.
Producţia lui Lucid Air va începe anul viitor la uzina companiei din statul american Arizona, în care s-a investit circa 700 milioane dolari. Iniţial uzina va fi capabilă să producă doar 20,000 electromobile anual, însă ulterior este planificată creşterea simţitoare a producţiei, până la 380,000 unităţi pe an, printre care şi modelele viitoare ale mărcii, precum un SUV şi un model mai compact.

Lasă un comentariu