Poșta Română și țeapa cu primirea coletului cu adresă greșită

În ultima perioadă s-au intensificat acțiunile de phishing în care este folosit numele Poștei Române. Prin intermediul SMS-urilor ori pe e-mail, infractorii cibernetici atentează la conturile și la datele personale ale utilizatorilor de internet.

Compania Națională Poșta Română s-a confruntat cu un val de sesizări din partea cetățenilor aflați în pericolul de a cădea victime ale infractorilor cibernetici.

Una dintre metodele folosite de hakeri este următoarea: de pe un număr de telefon de România trimit un SMS prin care destinatarului i se aduce la cunoștință faptul că trebuie să primească un colet, dar adresa este incorectă.

Apoi, este indicat un link care are în componență cuvintele ”posta”/”post” și/sau ”romana”. După accesarea link-ului respectiv se solicită date personale (adresă poștală, adresă de e-mail, număr de telefon) și se generează o interfață de plată asemănătoare oricărui alt portal, specific plaților pe internet. Prin intermediul acesteia este solicitată o sumă simbolică.

După completarea datelor cerute de interfață (număr card, data expirării, titular card, codul de siguranță), destinatarul primește un cod bancar. Sub această interfață se ascund, de fapt, hackerii, care introduc datele cardului în aplicația specifică, sustrăgând, astfel, banii.

Din acest moment, hoții cibernetici vor putea să facă plăți online la terminale POS sau să scoată bani de la ATM-uri, fără a avea nevoie de PIN-ul destinatarului.

Sunt folosite, chiar, expresii de siguranță proprii băncilor, precum: ”nu comunica nimănui…”. În momentul în care este introdus codul transmis de bancă, banii de pe card dispar.

Destinatarii trebuie să fie extrem de vigilenți când primesc astfel de mesaje de la numere necunoscute. Îi asigur că Poșta Română este foarte atentă și riguroasă în utilizarea datelor lor personale, iar strategia noastră de digitalizare integrală a infrastructurii și a serviciilor pe care le oferim conține inclusiv o componentă puternică de protecție a datelor clienților”, a declarat Valentin Ștefan, directorul general al Companiei Naționale Poșta Română.

Atragem atenția că Poșta Română operează exclusiv cu site-ul oficial și prin intermediul paginii oficiale de Facebook.

Orice altă variantă de nume de website care ar putea părea oficial şi real, nu aparține Companiei noastre şi nu trebuie accesat.

Ce trebuie făcut dacă primiți un mesaj suspect:

  • Nu deschideți acel mesaj și îl marcați ca spam;

  • Nu accesați link-ul.

Compania Națională Poșta Română comunică cu publicul prin intermediul adreselor oficiale de e-mail, pe care le puteti regasi mai jos.

  • suportclienti@posta-romana.ro

  • noreply@posta-romana.ro

Compania nu solicită clienţilor să furnizeze date cu caracter personal, informaţii bancare confidenţiale referitoare la conturile personale, numere de card sau coduri PIN şi nici realizarea de plăţi online ale unor taxe vamale.

Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Newest
Oldest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Previous Post

ASUS ROG Phone 7 Ultimate a fost supus testelor extrem de rezistență

Next Post

Vodafone dă afară 11.000 de angajați, grupul „nu este îndeajuns de bun”