Raportul „Rolul Meta în alegerile prezidențiale din România din 2024”, citat de Bloomberg, arată cum a fost promovat Călin Georgescu prin 4.100 de reclame politice care o atacau pe Elena Lasconi.
În total, s-au cheltuit până la 264.909 euro pe reclame politice controversate în perioada premergătoare alegerilor prezidențiale din România, de către 25 de pagini aparent independente.
Potrivit cercetătorilor de la Reset Tech și Check First, aceste pagini utilizau infrastructură comună de găzduire, publicitate și e-mail, sugerând o operațiune bine organizată pentru influențarea alegerilor. Reclamele politice, vizualizate de până la 199 de milioane de ori între august și noiembrie, au fost analizate prin instrumentul Meta Ad Library, care evidențiază agenții de publicitate activi pe platformele de social media.
- Călin Georgescu a folosit și manipulare Facebook, nu doar pe TikTok;
- PSD i-a dat mandat lui Ciolacu să negocieze participarea la guvernare şi obţinerea poziţiei de prim-ministru, având în vedere scorul obţinut la alegeri, cu absolut toate forţele pro-europene şi democratice din Parlament;
- USR cere din nou demiterea lui Toni Greblă din funcția de președinte al AEP: „Este un pericol la adresa democrației din România”;
- Primul tratament bazat pe celule donatoare provoacă remisia bolilor autoimune;
- În plină criză de securitate, șeful SIE a zburat la Abu Dhabi, unde a avut loc duminică Marele Premiu de Formula 1, ultimul mare Grand Prix din acest sezon;
- Vodafone și Digi vor prelua fiecare părți Telekom România / Omul de afaceri Adrian Tomșa se retrage din tranzacție;
- Finanțele împrumută aproape 2 miliarde de lei după liniștirea crizei politice;
- Primă decizie – Închisoare de până la 6 luni în cazul filmării persoanelor în toalete publice sau cabine de probă.