Pana acum puteam sa apelam la ajutorul celor de la ANPC doar prin intermediul formularului de reclamatii, care este prezent pe site-ul acestora, si care necesita o groaza de timp ca sa-l completam. Recent cei de la Autoritatea pentru protectia consumatorilor au pus la dispozitia noastra si un numar de WhatsApp prin intermediul caruia consumatorii pot sesiza abuzurile privind facturile umflate la utilitati, sau urgente care pun in pericol sanatatea publica.
Numărul la care puteti transmite reclamatiile voastre este 0790.219.551, iar acest numar se află în permanenţă la şeful ANPC, in septa este vorba despre Horia Constantinescu. Desigur ca nu va utiliza funcţia de apel video sau voce, ci pot fi transmise doar mesaje şi fotografii.
”Pentru a fluidiza comunicarea directă cu consumatorii din toată ţara, preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), Horia Constantinescu, a înfiinţat, începând din 7 februarie 2022, un număr special de telefon, folosit exclusiv pentru mesaje în aplicaţia WhatsApp, 0790 219 551”, au transmis cei de la ANPC.
Mai exact, este vorba despre primirea unor facturi foarte mari, nereale, la energie electrică şi gaze naturale, cazuri de debranşări, pentru neplată a unor facturi greşite la energie încă necorectate, precum şi situaţii urgente care pun în pericol sănătatea consumatorilor.
”Am înfiinţat acest număr special, care se va afla în permanenţă la mine, pentru a putea fi cât mai aproape de consumator şi a mă putea implica personal în gestionarea situaţiilor urgente care pot apărea şi care vor fi semnalate astfel”, a declarat Horia Constantinescu.
Comisarii ANPC vor selecta, dintre toate mesajele urgente primite de la consumatori, care sunt acelea care se află în competenţa legală de soluţionare a instituţiei şi le vor da curs.
”Menţionăm că mesajele trimise pe numărul special nu înlocuiesc reclamaţiile realizate în mod curent. Primirea reclamaţiilor de la consumatori se face la sediile Comisariatelor Judeţene pentru Protecţia Consumatorilor sau la Comisariatul pentru Protecţia Consumatorilor al Municipiului Bucureşti, în funcţie de raza teritorială în care îşi desfăşoară activitatea operatorul economic reclamat”, a mai transmis ANPC.
Reclamaţiile se fac în format scris – transmise prin poştă -, în format electronic sau se depun personal, pentru soluţionarea acestora urmându-se procedura prevăzută de lege. Va recomandam sa evitati aglomeratiile in aceasta perioada pandemica si sa depuneti online reclamatiile la ANPC, prin intermediul formularului prezent pe site-ul acestora.
Va reamintim si faptul ca ANPC a sanctionat Vodafone recent pt facturare in mod abuziv, iar pt mai multe detalii accesati acest link.