ithot.ro Web analytics

Telekom Romania a fost amendat de către ANCOM pentru nerealizarea și intârzierea câtorva mii de portări

Cei de la ANCOM(Autoritatea Nationala pentru Administrare si Reglementare in Comunicatii) au sanctionat operatorul Telekom Romania Mobile Communications cu suma de 200.000 de lei pentru nerealizarea si intarzierea catorva mii de portari.

Mai exact, inestimabilul operator a refuzat sa “coopereze” pentru portarea a 1.232 de numere si a facut tot posibilul sa intarzie procesul de portare pentru inca 4.941 de numere.

Asadar comportamentul abuziv al acestui operator a reusit sa atinga cote alarmante si cu siguranta va continua in acelasi ritm deoarece nu mai are ce pierde, fiind deja in “reorganizare”.

Mai jos puteti vizualiza si comunicatul de presa oferit de catre ANCOM.

Ca urmare a unor plângeri venite atât din partea unor clienţi ai Telekom Mobile, cât şi din partea altor furnizori de telefonie, care sesizau împiedicarea sau întârzierea procesului de portare a unui număr semnificativ de numere, ANCOM a demarat un control. S-a constatat astfel că, în perioada 1 mai – 21 iulie 2017, Telekom Mobile nu a răspuns prin mesajul standard în cazul a 7.213 cereri de portare, fapt ce a determinat ca, până la data de 21 august 2017, să nu se realizeze portarea pentru 1.232 de numere individuale unice, respectiv să se întârzie portarea pentru alte 4.941 de numere individuale unice

Pentru ca a incalcat astfel prevederi ale legislatiei din domeniul comunicatiilor electronice, Telekom Romania Mobile Communications a fost amendata cu suma de 200.000 de lei, pe care va trebui sa o achite catre bugetul de stat.”

Cei de la ANCOM a receptionat pe parcursul acestui an un numar de 364 de sesizari de la utilizatori cu privire la desfasurarea procesului de portare catre diverse rețele fixe sau mobile. Principalele probleme semnalate au vizat disfuncționalitati aparute în cadrul procesului de portare (cum ar fi nesincronizarea informațiilor privind identificarea utilizatorilor sau netransmiterea unor mesaje între bazele de date), ceea ce a condus la prelungirea termenelor sau chiar la anularea proceselor de portare.

Din pacate aceasta sanctiune nu va reusi sa schimbe ceva in comportamentul abuziv pe care il adopta majoritatea operatorilor iar Telekom este unul dintre operatorii care “joaca” extrem de murdar, mai ales acum cand se afla intr-un mare impas financiar.

Tinem sa precizam pentru cei care nu stiu deja, faptul ca portarea le ofera posibilitatea abonatilor sa isi pastreze numerele de telefon atunci cand isi schimba furnizorul de servicii.

Mai exact furnizorul initial(care poarta numele de furnizor donor) are obligația ca, la primirea unei cereri de portare, sa raspunda, prin transmiterea unui mesaj standard catre baza de date prin intermediul careia se administreaza portabilitatea numerelor. Acest mesaj confirma faptul ca se poate realiza portarea sau, din contra, ca exista un motiv intemeiat pentru care aceasta nu se poate realiza (de exemplu, cererea de portare nu a fost efectuata de titularul de drept al numarului). Astfel, in absența transmiterii de catre furnizorul donor a acestui raspuns, procesul de portare este, în cele din urma, anulat de baza de date centralizata.

Asadar atunci cand doriti sa reziliati un contract de telefonie mobila, va puteti pastra numarul pe cartela pre-pay iar ulterior il puteti porta fara probleme intr-o alta retea.

Va reamintim si faptul ca puteti rezilia oricand contractele cu inestimabilul operator iar procedura completa este disponibila aici.

Daca aveti intrebari sau nelamuriri va putem ajuta prin intermediul sectiunii de comentarii pe care o regasiti mai jos.

Via: ancom.org.ro