Puteți rezilia contractele în 14 zile

Receptionam constant o multime de intrebari de la diversi cititori care doresc sa afle modul in care pot riposta in fata furnizorilor de servicii deoarece acestia apeleaza la tot felul de tertipuri ca sa-i mentina in “ograda” acestora.

Cei vizati sunt in principal operatorii de telefonie mobila care mai nou isi contacteaza telefonic abonatii pentru a le reinoi contractele existente iar in acest sens le prezinta oferte care mai de care mai “atractive”.

Din pacate o multime de abonati “naivi” pica rapid in plasa acestora iar ulterior realizeaza faptul ca si-au dat acordul sa isi prelungeasca, schimbe sau mareasca abonamentele iar acum regreta alegerea facuta.

In aceste cazuri trebuie sa stiti faptul ca puteti rezilia fara probleme si fara costuri suplimentare contractele in termen de maxim 14 zile de la data la care v-ati dat acordul verbal/scris pentru prelungirea acestora.

Asadar nu exista motive de panica pentru abonati deoarece operatorii cunosc legea si sunt obligati sa o respecte iar daca intampinati ostilitate din partea acestora, nu ezitati sa apelati la ajutorul celor de la ANPC.

Atat ce de la ANCOM, cat si Autoritatea Natională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) au atribuții privind verificarea si sanctionarea modului în care este implementată legislația privind incheierea contractelor la distanta de catre furnizorii de servicii telecom.

Astfel, consumatorii au urmatoarele drepturi, indiferent de mijlocul de comunicare la distanta utilizat pentru incheierea/prelungirea contractelor la distanta:

  • consumatorii trebuie să primească o serie de informatii cu privire la serviciile pe care urmează să le contracteze, înainte ca toate aceste contracte să producă efecte obligatorii pentru acestia;
  • un astfel de contract intră în vigoare numai după ce utilizatorii și-au exprimat consimțământul în scris, pe un suport durabil (e-mail, scrisoare, fax) în cazul în care serviciile au fost contractate prin telefon, fax ori e-mail sau după ce furnizorul a confirmat comanda, în cazul în care serviciile au fost contractate online;
  • utilizatorii au dreptul să se retragă din contract, fără nicio justificare, în termen de maxim 14 zile de la încheierea contractului.

Pe de alta parte toti operatorii telecom sunt obligați să pună la dispoziția utilizatorilor, înainte de încheierea contractului, informații precum toate costurile asociate serviciului care urmează să fie furnizat (prețul, respectiv tariful și modalitatea de calcul al acestuia, beneficiile, opțiunile și extraopțiunile incluse), perioada contractuală minimă, costurile de transport pentru primirea echipamentul achiziționat, dacă este cazul, termenul de la care utilizatorul va beneficia de serviciile achiziționate, modul de soluționare a reclamațiilor, informații despre dreptul de retragere din contract și condițiile în care utilizatorul își poate exercita acest drept.

Asadar puteti rezilia fara stres toate contractele incheiate la distanta atata timp cat va incadrati in termenul legal de 14 zile.

O alta discutie este legata de contractele in care abonatii isi achizitioneaza si diverse terminale(telefoane, tablete etc) odata cu incheierea acestor contracte.

Si aici lucrurile sunt extrem de clare iar odata ce abonatii denunta unilateral contractele, acestia vor trebui sa returneze si terminalele achizitionate in aceeasi stare in care le-au receptionat.

Cumparatorii vor trebui sa achite contravaloarea acestora doar in cazul in care terminalele respective au fost deteriorate din varii motive si nu mai pot fi returnate in aceeasi stare in care le-au receptionat.

Nu uitati nici de faptul ca puteti rezilia contractele cu operatorii de telefonie mobila inclusiv atunci cand va aflati sub perioada contractuala iar procedurile complete sunt disponibile pe blog si pentru detalii accesati acest link.

Via: ancom.org.ro

22 Comentarii
  1. Hoza ioan spune

    Buna seara am tot incercat sa depun o cerere de reliziere a unui contract dar nu pot completa nu imi apare nimic imi puteti da adresa sau linkul pt reliziere contract sau e mai bine sa sun pentru a rezolva problena.

    As dori sa ma contactati la nr de telefon .
    0751684564

    1. BYTZĂ spune

      Salut,
      Acceseaza acest link si urmeaza procedura prezentata pe blog. Nu uita sa parcurgi si sectiunea de comentarii, ca sa stii cum sa reactionezi in diverse scenarii. Asteptam detalii. Succes!

  2. Hoza ioan spune

    Bună doresc să depun o cerere de reziliere contract Telekom..
    Plec afara din țară și doresc să depun o cerere pt reziliere contact telekom.

    1. BYTZĂ spune

      Salut,
      Si cine te retine?
      Acceseaza acest link si parcurge sectiunea de comentarii, ca sa stii cum sa reactionezi in diverse scenarii.
      Succes!

      1. Hoza ioan spune

        Buna seara am tot incercat sa depun o cerere de reliziere a unui contract dar nu pot completa nu imi apare nimic imi puteti da adresa sau linkul pt reliziere contract sau e mai bine sa sun pentru a rezolva problena.

        1. BYTZĂ spune

          Salut,
          Care este operatorul la care vrei sa renunti?

  3. Muntean Adrian spune

    As dori sa fiu contactat la nr 0759307878 pentru a face o reziliere de un contract care expiră pe 25 mai anul acesta nr de tel în care expiră contractul este 0787465722 Muntean Adrian

    1. BYTZĂ spune

      Te vor contacta cu siguranta… :)))
      De ce nu urmezi procedura prezentata pe blog?

  4. Popescu Ana spune

    Buna ziua,
    In data de 28.12.2020 m-am prezentat in sediul GER001.01161 unde am solicitat consiliere privind portarea a 3 numere de la Vodafone la Telekom.Mi s-a facut cerere de portare cu achizitionare de telefon Xiamo Redmi Note 9Pro pentru un abonament de 15.6 euro.
    Ulterior am constat ca pe site-ul Telekom exista o oferta de portare mult mai avantajoasa, de 6 euro abonament si 8 euro rata telefom +50%reducere primele 12 luni. A doua zi, pe 29.12.2020 ora 10 (deci in mai putin de 24 de ore) m-am prezentat in agentia Telekom pentru a solicita anularea portarii si rezilierea contractului . Pur si simplu mi s-a spus ca nu se poate, am fost tratata cu o lipsa crasa de profesionalism asa ca am facut o plangere la protectia consumatorului.
    Ulterior, ca urmare a plangerii mele am fost sunata si mi s-a spus sa vin in agentie si sa depun o cerere de anulare a portarii. De asemenea am fost informata ca cererea de anulare a portarii va atrage dupa sine si anularea contractului de abonament(asa cum se stipuleaza de altfel in contract, al punctul 3.6 “Anularea cererii de portare pentru unul sau mai multe sau toate numerele solicitate a fi portate, facuta de catre solicitant inauntrul termenului prevazut de lege, atrage anularea Contractului de abonament iar in cazul contractului de achizitie a unuia sau mai multor echipamente in conditii promotionale toate transele/ratele de plata pentru aceste echipamente devin automat scadente si exigibile, solicitantul fiind obligat sa le achite intr-o singura plata in conditiile agreate de contractul de achizitie.”).
    Mentionez ca in contractul de achizitie factura aferenta telefonului este de 946.29 RON. Acelasi reprezentant m-a asigurat ca singura plata pe care o mai am de facut este cea a telefonului, care va apare pe urmatoarea factura(eu mai am un serviciu de Internet fix), FARA alte costuri suplimentare si NU mai este nevoie sa depun cerere de reziliere.
    Astazi, 04.01.2021 am sunat la operatorii Telekom si am constat cu stupoare ca trebuia sa depun si cerere de reziliere si ca informatiile oferite nu au fost corecte! Ba mai mult mi s-a spus ca tb sa platesc un pret mai mare pentru telefon si plata in avans a abonamentului pe nu stiu cate luni. Am trimis o cerere de reziliere asa cum am gasit aici! Mai pot face ceva? Pentru rezilierea contractului de internet fix, daca depun o cerere de reziliere o sa ma puna sa platesc in avans ? Ce pot face?
    Multumesc anticipat!

    1. BYTZĂ spune

      Buna,
      Sincer nu inteleg de ce te-ai complicat atat de tare dar cert este faptul ca nu are sens sa achiti niste servicii de care nu vei beneficia. Asadar va trebui sa achiti doar contravaloarea ultimei luni in care ai beneficiat de abonament + diferenta pt terminalul achizitionat(pretul acestuia trebuie sa se incadreze in media pietei). Ar fi bine sa depui inca o reclamatie la ANPC si poti sa apelezi la ANCOM. Asteptam detalii. Succes!

  5. Mihai Vacarus spune

    Vreau sa intrerup doua contracte vodafone. Cum procedez.

    1. BYTZĂ spune

      Acceseaza acest link si urmeaza procedura prezentata pe blog. Nu uita sa parcurgi si sectiunea de comentarii pt a stii cum sa reactionezi in diverse scenarii. Asteptam detalii. Succes!

  6. Mihaela Sarbu spune

    Buna ziua. Tatălui meu i-au fost băgate pe gat 3 abonamente Vodafone de internet sub pretextul ca este client fidel si ar fi un fel de bonus. El a crezut ca sunt doar niste cartele de internet pentru ca asa s-a exprimat doamna de la ghiseu. Nu a citit contractele si le-a semnat. Totul s-a intamplat acum 18 zile. Ne-am dat seama de isprava de abia acum cand a venit factura. Credeti ca mai putem face ceva?

    1. BYTZĂ spune

      Buna,
      Bineinteles ca puteti face iar pentru mai multe detalii acceseaza acest link si parcurge sectiunea de comentarii. Poti realiza toate demersurile in mediul online, asadar nu este nevoie sa deplasezi abonatul in mod inutil. Nu ezita sa apelezi la ajutorul celor de la ANPC daca este cazul. Asteptam detalii. Succes!

  7. Iuga spune

    Buna ziua
    Am tot ancercat sa scap de un abonament Romtrlekom si nu pot cum as reusi

    1. Mihai Firfirică spune

      Acceseaza acest link si parcurge procedura prezentata pe blog, inclusiv sectiunea de comentarii ca sa stii cum sa reactionezi in diverse scenarii. Asteptam detalii. Succes!

  8. Violeta Darabaneanu spune

    Bună ziua! 14 zile calendaristice sau lucratoare? Am incheiat contractul pe 29 iulie, daca ar fi lucratoare as mai avea o sansa sa renunț… Mulțumesc!

    1. Mihai Firfirică spune

      Buna,
      Sunt calendaristice dar stai linistia pt ca poti rezilia contractul fara probleme daca urmezi procedura prezentata pe blog. Detaliaza putin speta ca sa te putem ajuta.

  9. Marinescu Oana spune

    Buna ziua , am instalat un serviciu internet și televiziune de la Telekom , dar deoarece nu corespunde exigentelor mele am cerut rezilierea înaintea termenului de 14 zile . Am fost sunata de un domn de la comercial care după ce a încercat să mă facă să mă răzgândesc , fara sa reușească mi – a spus că trebuie să plătesc factura și să predau echipamentele.

    1. Mihai Firfirică spune

      Buna,
      Poti rezilia contractul fara probleme daca accesati acest link si urmati procedura prezentata pe blog. Nu uitati sa parcurgeti si sectiunea de comentarii pt a te informa asupra modului in care poti sa reactionezi in diverse scenarii. Va trebui sa achiti doar contravaloarea ultimei luni in care ai beneficiat de abonament si nu ezita sa apelezi la ajutorul celor de la ANPC daca este cazul. Asteptam detalii. Succes!

      1. Fritea Daniela spune

        Buna de unde pot accesa și eu o cerere de rezilierea telekom ca la toate ce le-am gasit ma obliga sa plătesc taxe.

        1. Mihai Firfirică spune

          Acceseaza acest link, descarca modelul pe care il poti edita dupa bunul plac si parcurge articolul(inclusiv comentariile aferente acestuia). Asteptam detalii. Succes!

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata