Tepe online & offline

Reziliere contract cu Orange România

In randurile de mai jos va prezentam cum puteti face reziliere contract Orange Romania iar pasii care trebuie urmati sunt extrem de simpli si va scutesc de plata unor taxe abuzive, gen: taxe de justa despagubire sau taxe de reziliere.

Reziliere contract Orange Romania!

In cazul in care sunteti „fericitul” abonat al acestui inestimabil operator care a fost, care este si care va fi ……Orange Romania iar acum doriti sa reziliati contractul si nu stiti cum sa o faceti, iata ca in randurile de mai jos va prezentam procedura exacta prin intermediul careia puteti rezilia fara probleme contractul.

Va recomandam ca toate demersurile de reziliere contract Orange sa le efectuati online din confortul propriei locuinte, deoarece astfel evitati neplacerile cauzate de catre discutiile inutile pe care ar trebui sa le sustineti cu reprezentantii Orange, prezenti in showroom-urile acestui inestimabil operator.

In prima faza va trebui sa redactati cererea de reziliere pe care urmeaza sa o transmiteti ulterior catre Orange, iar daca sunteti lipsit de inspiratie si nu stiti cum sa formulati o astfel de cerere va recomand sa descarcati acest model.

De indata ce ati terminat cu editarea cererii de reziliere va trebui sa o transmiteti pe urmatoarea adresa de mail: serviciul.clienti@orange.ro sau puteti sa o transmiteti si prin intermediul formularului de contact prezent aici.

Operatorul are obligatia sa proceseze cererile de reziliere in maxim 30 de zile, asadar nu va panicati daca trec 10-15 zile iar raspunsul intarzie sa apara.

In acest timp puteti receptiona prin posta notificari de genul celei de mai jos, pe care un cititor a receptionat-o dupa cateva zile de la depunerea cererii de reziliere.

12650577 895813893865912 1847806460 n12660187 895813983865903 690873480 n

Asadar inestimabilul operator recurge la tot felul de „tertipuri” in incercarea de a-si mentine clientii in „ograda” iar astfel de notificari sunt menite sa descurajeze abonatii care au „tupeul” sa rezilieze contractele inainte de termen.

Reziliere contract Orange

Oricum cert este faptul ca nu trebuie sa luati in calcul acest gen de notificari iar in functie de raspuns pe care il receptionati de la Orange Romania nu ezitati sa apelati si la ANPC pentru solutionarea spetei respective.

In reclamatia formulata catre ANPC va trebui sa detaliati cat mai bine speta si sa atasati documentele de care dispuneti(notificari receptionate de la operator, dovada transmiterii cererii de reziliere, copie contract etc.)

Nu uitati ca reclamatia catre ANPC poate fi depusa tot online prin intermediul acestui link iar ulterior veti primi un numar de inregistrare pe care este bine sa-l pastrati/salvati.

reziliere contract Orange
reziliere contract Orange

Termenul in care cei de la ANPC proceseaza reclamatiile este tot de 30 de zile si se poate prelungi cu inca 15 zile daca speta respectiva este mult mai complexa si necesita verificari aprofundate.

Asadar nu va panicati in cazul in care trec 20-25 de zile iar raspunsul celor de la ANPC intarzie sa apara, dar cu siguranta il veti receptiona pana la urma.

reziliere contract Orange
reziliere contract Orange

Abonatii care reziliaza contractele inainte de termen sunt nevoiti sa achite doar contravaloarea ultimei luni in care au beneficiat de abonament iar in cazul in care au achizitionat si un terminal vor trebui sa achite diferenta pentru acesta.

Aceasta diferenta este calculata de catre inestimabilul operator in functie de mai multi parametri, asadar nu are sens sa va bateti capul in aceasta privinta.

Update 1 – Inestimabilul operator schimba strategia datorita faptului ca se confrunta cu un numar foarte mare de rezilieri iar acum acesta este dispus sa rezilieze contractele pe cale amiabila si fara costuri suplimentare.

Pentru mai multe detalii va invitam sa vizualizati imaginile de mai jos, care contin raspunsurile receptionate de catre un abonat care si-a reziliat cele 2 abonamente pe care le detinea la Orange.

ANPC raspuns client orangeOrange reziliere amiabila 1

Culmea este ca respectivul abonat nu a mai fost nevoit sa achite nici diferenta pentru terminalele pe care le-a achizitionat odata cu incheierea abonamentelor.

Asadar daca doriti sa va reziliati contractele nu trebuie decat sa urmati procedura descrisa in randurile de mai jos.

reziliere contract Orange
reziliere contract Orange

Update 2 – Majoritatea abonatilor care sau adresat celor de la ANPC au primit castig de cauza, asadar apelati cu mare incredere la acestia daca intampinati ostilitate din partea inestimabilului operator.

Update 3 – In imaginea de mai jos regasiti raspunsul receptionat de la ANPC de catre un abonat care a dorit sa rezilieze contractul inainte de termen iar inestimabilul operator a fost de acord cu rezilierea acestuia pe cale amiabila. Reziliere contract cu Orange

Asadar cei de la Orange sunt dispusi sa rezilieze pe cale amiabila contractele celor mai „rebeli” abonati care doresc sa le paraseasca „ograda”. Nu uitati sa parcurgeti si sectiunea de comentarii iar daca aveti nelamuriri va pot raspunde cu mare drag.

reziliere contract Orange
reziliere contract Orange

Update 4: Nu ezitati sa apelati la ajutorul celor de la ANCOM atunci cand intampinati ostilitate din partea inestimabilului operator deoarece majoritatea  reclamatiilor sunt rezolvate in mod favorabil iar mai jos regasiti dovada clara a acestor afirmatii. Asadar va puteti rezilia fara probleme contractele daca urmati procedura prezentata in acest articol.

Update 5: Inestimabilul operator este dispus sa rezilieze pe cale amiabila contractele abonatilor „rebeli” iar mai jos regasiti confirmarea acestor afirmatii. Nu ezitati sa apelati la ajutorul celor de la ANPC daca este cazul.

Update 6: Mare atentie la faptul ca Orange nu respecta ofertele stabilite telefonic cu abonatii iar pentru mai multe detalii accesati acest link.

reziliere contract Orange
reziliere contract Orange

Update 8: Inspectorii ANPC sunt singurii care ii mai pot pune cu botul pe labe pe cei de la Orange iar sanctiunile aplicate sunt destul de consistente, asadar apelati cu mare incredere la ajutorul acestora atunci cand va simtiti abuzati.

Update 9: Cei de la Orange sunt dispusi sa ofere abonamente la preturi derizorii pt clientii care doresc sa isi rezilieze contractele iar pt mai multe detalii accesati acest link.

Update 10: Orange continua sa comita abuzuri pe banda rulanta, iar singurii care va pot ajuta ca sa ripostati in fata acestor abuzuri, sunt inspectorii ANPC, asadar apelati cu incredere la ajutorul acestora.

Va reamintim si faptul ca nu sunteti nevoiti sa achitati taxe de reziliere sau mai nou de justa despagubire, deoarece aceste clauze contractuale sunt abuzive iar conform legii nr.193/2000 „Dreptul consumatorului la denuntarea contractului nu poate fi anulat sau conditionat de nicio clauza contractuala sau intelegere intre parti, in cazurile prevazute de lege, aceasta fiind considerata nula de drept. Drepturile partilor referitoare la o justa despagubire nu vor fi afectate in cazul denuntarii unilaterale”.

Va reamintim si faptul ca sunt disponibile pe blog si procedurile de reziliere cu Vodafone, Telekom, UPC si DigiMobil iar pentru mai multe detalii accesati sectiunea de „Tepe Online & Offline„.

Avem rugamintea sa dati share pe facebook acestui articol pt a ajunge la cati mai multi compatrioti, care se afla intr-o situatie similara si nu stiu cum sa reactioneze. Daca aveti intrebari cu privire la aceasta speta va raspundem cu mare drag in sectiunea de mai jos, dedicata comentariilor.

Update 1: Acum si cei de la Orange sunt dispusi sa rezilieze pe cale amiabila contractele abonatilor „rebeli”, iar la ANPC va trebui sa apelati doar daca este cazul

 

Subscribe
Notify of
guest

811 Comments
Newest
Oldest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Petre I

Bună ziua, în cursul lunii iunie cei dea Orange au majorat abonamentele abonaților cu 1 euro astfel putând reziliere fără taxe sau alte costuri, ideea este că eu nu am primit nici o informare referitor la acest aspect nici sms (deși dansi susțin că au trimis un sms eu nu l am primit) nici pe mail decât în factură care a rămas în aplicația my Orange (nu deschideam factura deoarece dacă nu observam o plata mai mare nu aveam de ce) am discutat cu Orange pe messneger ul Facebook oficial în care au fost de acord să-mi rezilieze contractul fără alte taxe suplimentare decât să plătesc ratele telefonului (ceea ce am fost de acord este și normal), dansi mi au comunicat că fie îmi transferă nr pe prepay fie îmi închide abb ul de tot astfel pierd numărul, am solicitat să îmi transfere numărul pe prepay. Totul ok până aici. A doua zi am sunat în call Center Orange unde o doamnă mi a comunicat că totul este în regula și că nu mai am de plătit nimic pentru servici deoarece luna iulie era plătită deja. După alte 2 zile am văzut o oferta la digi și am decis sa portez la ei (în data de 28. 07) pe data de 29 urma să se închide ctr ul cu trecere la prepay, pe data de 29. 07 m a sunat un angajat orange în care îmi explica că îmi face reducere 50% dacă rămân la Orange, am zis că nu și că am discutat cu colegi dansului și m ai am de achitat doar ratele telefonului și atâta. Sa terminat apelul toate bune. În data de 03.08. 2023 mi s a emis factură pe mail a venit (până acum nu venea) in care sunt informat că am de plata 1037 ratele la telefon (juste de fel) și 1837 de lei despăgubiri pentru încetarea contractului înainte de termen (am rămas uimit) am cerut explicați au zis că tarifarea este corectă deoarece am făcut rezilierea înainte de termen (deși conform discuțiile cu Orange ctr se rezilia începând cu 29.07 conform discuției noastre) am sunat în cc și mi a spus o doamnă că vezi doamne am cerut portarea în altă rețea dacă așteptam portarea pe prepay după puteam porta în alta rețea fără taxe de reziliere. E na. Cum vine asta, și eu mare nesimțit, cum am îndrăznit să nu rămân tot la ei în rețea fie și pe prepay. Asa că am depus la anpc reclamație pentru aceste „abuzuri” le numesc eu și lipsa asta de comunicare
De fapt 3 la număr. ????
1 referitor la faptul că nu am fost înștiințat despre majorarea abonamentului în timp util
2. Referitor la adăugarea unor taxe de reziliere nejustificate
3 tot pentru adăugarea acestor taxe de reziliere aberante doar că am detaliat cât mai concret situația ( în prima reclamație referitor la acest aspect am considerat ulterior că nu am detaliat cât mai concret situația)
Acum aștept răspunsul celor de la anpc

PCIMG_2023-08-05_12-54-12.JPG
Petre I

Bună ziua, revin cu un răspuns referitor la aceasta situație, se pare că anpc a soluționat „” situație prin faptul că taxa de reziliere este justă. Deci asa ceva, nici măcar autoritățile statului nu te mai ajuta. Sunt efectiv siderat.

Screenshot_20230810_135310.jpg
Petre I

Mai am 2 sesizări la anpc aștept să vedem ce zic, poate găsesc un angajat anpc care chiar știe legea și își face treaba. Între timp am depus o reclamație și la ANCOM, De asemena am luat legătura și cu o casă de avocatura să vedem ce s poate face. Chit că acei 1800 lei îi dau la avocat dar lor nu le plătesc taxele abuzive

Petre I

A venit raspunsul de la ANCOM

1. Pentru a clarifica pe deplin situația dvs. și pentru a identifica o modalitate de soluționare a
sesizării primite, Autoritatea a solicitat Orange informații și documente suplimentare.
Din răspunsul și dovada furnizorului reiese că notificarea, alături de factura emisă în data de
02.06.2023 pentru numărul de telefon 07607655XX, a fost trimisă în data de 06.06.2023, printr-un
SMS, cu următorul conținut: ͈In data de 02-06-2023 s-a emis factura ta Orange in valoare de 226.07
lei (suma contine si rata de produse). Iti amintim ca suma totala facturata si neachitata de pe contul
tau, inclusiv factura curenta, este de 226.07 lei. Detaliile necesare platii sunt: cod 083159XX89, ref
3124461XX6, nr JAQ017107XX0. De asemenea, te informam ca pretul serviciilor oferite se va majora
iar informatiile detaliate sunt disponibile in Notificarea cu privire la modificarea unilaterala a
contractului de abonament Orange. Fisierul PDF ce contine atat factura cat si notificarea poate fi
descarcat aici https://orange.ro/r/ssssss, notificarea mentionata fiind pe ultima pagina.̋
Furnizorul mai susține că ați trimis prima solicitare de reziliere a contractului care a făcut
obiectul modificării unilaterale în data de 24.07.2023, iar în data de 01.08.2023 au fost procesate
portarea numărului 07607655XX și (implicit) rezilierea contractului asociat.
Orange argumentează faptul că ͈Întrucât perioada minimă contractuală nu era expirată,
factura de servicii emisă în data de 02.08.2023 conține despăgubiri contractuale în valoare de
1806.57 lei cu TVA inclus […] [iar] această sumă reprezintă diferența dintre valoarea beneficiului
oferit pentru achiziționarea dispozitivului Huawei P50 Pro Cocoa Gold 256GB și valoarea recuperată
(acest aspect este evidențiat pe factura de servicii emisă în data de 02.08.2023).̋
În scopul soluționării amiabile a sesizării dvs., furnizorul a dispus anularea integrală a
despăgubirilor contractuale mai sus facturate, astfel că în prezent pe contul dvs. de abonat nu mai
dețineți servicii active sau facturi restante.

Deci am rezolvat cu ancom!
Bravo ancom

Last edited 6 months ago by Petre I
Elena

Buna! As vrea sa rezilieze contractul pt tv satelit Orange.Imi pot cere taxa reziliere pt instalare și activare serviciu 40 euro în condițiile în care mi-au majorat abonamentul cu 50% in primele 6 luni din cele 24 contractate?
A doua întrebare ar fi cat de legale sunt așa zisele notificări in subsolul facturii pe care cred că 90% din clienți nu le observă. ? Mulțumesc!

Teo

Buna ziua !

Si eu am fost intr-o situatie similara respectiv am renuntat la abonamentul cu Orange(prin portare) dupa 3 ani si ceva, iar ei mi-au emis o factura de despagubire de cca.500 lei . Mentionez ca aveam contractul pe societate comerciala si ca nu achizitionasem nici macar un telefon sau altceva de la ei.
Asa ca le-am scris un mail :

Buna ziua !
Va rog sa-mi precizati de ce in urma portarii mele la un alt operator mi-ati emis o factura in care doriti sa-mi imputati despagubiri ? Este vorba de factura: ––– , Cod abonat: ––– , Referinta interna: –––
Domnilor eu am fost nevoit sa migrez la alta companie intrucat dvs. mi-ati creat grave deservicii prin nefunctionarea retelei la parametrii normali . Altfel spus eu nu mai puteam sa fiu contactat in majoritatea timpului iar mesajul era ca numarul meu este gresit .
De ce doriti sa pierdem timpul cu reclamatii la ANPC cand stiti ca legea imi va da dreptate ?
Eu nu am renuntat la serviciile companiei dvs. doar ca asa am vrut eu . Am fost obligat de calitatea serviciilor dvs. 
Va rog sa stornati factura respectiva ca sa nu pierdem timpul stand si facand reclamatii care pot avea efecte negative. 
Va reamintesc , conform legii nr.193/2000„Dreptul consumatorului la denuntarea contractului nu poate fi anulat sau conditionat de nicio clauza contractuala sau intelegere intre parti, in cazurile prevazute de lege, aceasta fiind considerata nula de drept. 
Astept un raspuns rapid de la dvs. intrucat in perioada imediat urmatoare voi demara procedura reclamatiei la forurile competente respectiv ANCOM si ANPC .
Astept raspuns , 
Multumesc !

In urma acestui email cei de la Orange m-au contactat telefonic si mi-au transmis ca se va emite o factura de stornare cu suma respectiva astfel incat am incheiat relatiile intr-un mod amiabil .
Factura de stornare a fost emisa la cateva zile dupa discutia noastra .

Multumesc tuturor celor de aici care au scris si au explicat abuzurile acestor companii si care prin explicatiile lor m-au ajutat sa-mi rezolv situatia.

Cu respect

Teo

Stefan

Salut!
Sunt client inestimabilul portocaliu(îl voi numi I.P.) cu abonament de voce de peste 20 de ani. Momentan am și voce și net și TV de la el.
Am ținut de abonamentul de voce doar pentru facilitățile celorlalte două.
Penultima factura era de 65 lei, voce, internet și tv
IP îmi mărește in noiembrie cu câte 1 euro fiecare din cele 3 abonamente. Ajung deci la 80 lei(cifrele sunt rotunjite)
Mă anunțasera cu o lună inainte că vor face asta pe pagina 2 a facturii consolidate dar pe care eu nu am citit-o pentru că toate facturile mele sunt in format electronic și folosesc doar codul de bare de pe prima pagina.
O plătesc dar încep in 23.11.2022 discutii pe chatul lor că dacă nu revin la valoarea de 65 lei o sa doresc rezilierea. Nu cadem de acord și mi se dau numere de reziliere a contractului.
In 02.12.2022 sunt sunat de un operator și mi se propune să rămân în continuare clientul lor la valoarea anterioară măririi de tarif adică 65 lei. Le cer în plus să mi se restituie cei 15 lei plătiți în plus în factura urmatoare și îmi spune că nu poate face asta că nu e de competenta lui. O las așa cu cei 15 lei.
Primesc 3 numere de înregistrare aferente celor 3 abonamente.
Sunt de acord deci cu continuarea colaborării cu ei și stau liniștit până în 21.12.2022 când primesc factura consolidată cu valoarea de 75 lei
Henț cu mâna, am zis!
În aceeași zi intru iar pe chat să mi se rezolve problema crezând că e o greșeală de facturare și astfel să mi se anuleze acea factura și să primesc factura de 65 de lei așa cum am căzut de acord in 02.12.2022.
Sunt „plimbat” de la Ana la Caiafa de 5 operatori diferiți și le solicit din nou rezilierea de dat aceasta pentru că au modificat tariful fără anunț prealabil
Primesc 2 numere de reziliere urmând să fiu contactat in 9 zile lucrătoare.
Nema contakt!
Azi 05.01.2022 mă bag iar pe chat la ei și solicit în continuare rezilierea.
Sunt sunat de un „abilitat” in oferte care îmi lasă cei 65 lei doar 9 luni după care diferența până la 24 de luni va fi de 75 lei.
Nu sunt de acord și îmi păstrez în continuare dorința de a rezilia cu ei
Solicit totuși să mi se rezolve problema cu factura dinainte și fiind pasat la un alt „abilitat” (in comercial de dat asta) mi se promite scăderea celor 2 euro(10lei) in factura urmatoare.
Nu sunt de acord pentru că asta ar însemna să mai stau încă o lună la ei.
ÎNTREBARE:
Mai am 3 luni de contract.(internet și TV, cel de voce mi-a zis abilitalul in ofertare fidelizare că e depășit)
Pot denunta, rezilia contractul cu ei fără plata vreunei daune(valoare echipamente, etc) ?
Mulțumesc anticipat!

Stefan

La mulți ani și mulțumesc!
Voi apela cu siguranță numai că pe site-ul ANPC se spune că prima dată trebuie să fac reclamație inintial comerciantului(în speță inestimabilul portocaliu) și apoi către ei. Nu vreau să sar vreo etapa și după aia să mă trezesc că pentru 3 luni cat mai să îl supirp pe I.P. să mă trezesc că am de plata echipamente sau reducerea de abonament (internet și TV) din primele 12 luni.

Văd că ați pus și documente de la alți „colegi de suferință” în articol.
V-aș putea trimite și reclamația mea către I.P. (poate ajută și pe altcineva) dar nu știu cum…

Stefan

La multi ani si multumesc!
Asa am intentionat de la inceput numai ca ANPC zice ca prima data sa ii fac comerciantului reclamatie (adica instimabilului portocaliu), aceasta reclamatie este un document important pe care il voi atasa la pagerea mea catre ei(ANPC)
Nu vreau sa sar vreo etapa si sa ma trezesc ca pentru 3 luni cat mai am de suportat pe I.P., sa ma trezesc cu vreo instiintare de plata pentru echipamente(care sunt gratuite) sau cu vreo diferenta de bani pentru reducerea din primele 12 luni.
Am vazut ca in articol sunt si documente ale altor colegi de suferinta.
Daca e nevoie si ajuta pe cineva pot sa trimit si eu reclamatia facuta catre I.P. dar nu stiu cum.

Stefan

Dupa ultima mea sezizare mea pe chat si reclamatia pe email au indreptat situatia cu celeritate asa cum le-am cerut.
Intr-adevar m-am complicat discutand si pierzand timp pe chat cu toti papuasii.
Hartia scrisa(reclamatia semnata datata scanata si trimisa pe email) ramane sfanta.

Stimate domnule DLG,
 Raspund sesizarii dumneavoastra cu numarul 192485434.
 Aferent discutiei telefonice, va trimit acest raspuns scris.
 Avand in vedere solicitarea dumneavoastra privind pastrarea costurilor abonamentelor de televiziune si internet cu numerele 210000325228 si 230000356021 din data de 2 decembrie, vom aplica pastrarea tarifelor contractuale, fara majorarile de cate 1 euro TVA inclus, incepand cu luna ianuarie. Aferent lunii decembrie am alocat o compensare in valoare totala de 10.02 lei TVA inclus, suma care reprezinta cresterea de pret aferent celor doua servicii mai sus mentionate cu cate 1 euro. Aceasta se va aloca in cuantumul balantei de servicii, suma care se va scadea la emiterea facturii in luna ianuarie.
 De aceea va rog sa acceptati scuzele mele in numele Orange Romania si va multumim pentru amabilitatea de a ne face cunoscuta situatia intampinata.
 Imi exprim speranta ca detaliile oferite vor fi de folos in clarificarea tuturor aspectelor mentionate in sesizarea dumneavoastra, iar pentru orice informatii suplimentare ramanem la dispozitia dumneavoastra prin intermediul Serviciului Clienti Orange.
 Cu stima,
Denisa Pop
Complaint Handling Specialist

Gabriel

În final am primit un răspuns prin email de la customer@orange.ro, semnat de Nicolae Ioja – Junior Complaint Handling Specialist prin care se transmite:
Raspund solicitarii dumneavoastra cu referinta 179126088, ce apartine codului de abonat …, cu privire la inchiderea abonamentului cu 563 la final si a despagubirilor emise pe factura.
 
Inca de la inceput, doresc sa va asigur ca a fi alaturi de clientii nostri, deschiderea, profesionalismul si consecventa reprezinta doar cateva din obiectivele noastre si ne straduim permanent ca aceste obiective sa se materializeze in activitatea noastra zilnica.
 
Permiteti-mi sa va transmit faptul ca imi pare rau sa aflu de situatia prezentata si tin sa precizez ca am facut toate analizele necesare astfel incat sa gasesc cea mai buna solutie pentru dumneavoastra.
 
In urma verificarilor efectuate, am regasit ca in data de 12.05.2022 ati deschis o cerere prin care ati dorit inchiderea abonamentului cu 563 la final. In urma acestei cereri, colegii mei au procesat inchiderea lui in data de 6.06.2022. Din pacate, abonamentul putea fi reconectat in maxim 2 luni de la inchiderea sa, in acest moment acesta nemaifiind eligibil pentru acest lucru.
 
Totodata, pe factura din luna August vi s-au emis “Daune reziliere contract” in valoare de 2116.21, pentru abonamentul cu 271 la final. Acestea au fost emise deoarece abonamentul s-a inchis in data de 5.07.2022 pentru neplata facturilor, nefiind respectata nici perioada contractuala. Din aceasta cauza, din pacate nu putem compensa suma tarifata, aceasta fiind emisa in mod corect.

Gabriel

Nu am primit nici pana azi răspuns de la ANPC deși au trecut mai mult de 45 de zile de la data inregistrarii reclamației. AM revenit ieri cu un email. La telefon sună tot timpul ocupat.

Gabriel

Problema a rămas nerezolvată cu toate diligențele făcute. Mi-am luat adio de la acei bani si am achitat toată suma solicitată ca să nu trezesc cu contul poprit. Dar voi acționa la ANSPDCP împotriva operatorului pentru încălcarea normelor de protecție a datelor cu caracter personal, deoarece au prelucrat date vechi de 20 ani fără acordul meu.

Gabriel

Salut! Relatez și eu sitauția ingrată în care mă aflu cu cei de la Orange.

Într-o zi de sambata, în data de 30.04.2022, în cadrul magazinului EURO GSM din magazinul CORA Lujerului, mi-a fost prezentată o alternativă de portare a ambelor abonamente deținute prin oferirea unui singur model de telefon ca bonus. Mi-a fost verificată contravaloarea abonamentelor deținute și mi s-a spus că voi plăti aceeași sumă lunară și la Orange dacă mă portez și plătesc suplimentar pentru telefon suma de 150 lei sau vin cu un alt telefon la schimb. Oferta mi s-a transmis că este valabilă doar în aceeași zi, deși am afirmat că trebuie să mai studiez oferta și telefonul oferit, deoarece nu doresc să mă portez degeaba ți să iau un telefon care nu îmi satisface necesitățile. Nu am fost informat niciun moment, înainte de semnarea contractului, cu privire la politica de retur în situația în care eram nemulțumit de telefon sau doream să renunț la portarea numerelor. În cel mai scurt timp posibil, în prima zi lucrătoare, în data de 02.05.2022 m-am prezentat la același magazin cu solicitarea de anulare a portării și implicit returnarea produsului oferit pentru care am plătit suplimentar. Angajatul magazinului
mi-a completat două cereri de anulare a portării pentru numerele în cauză, dar a refuzat să accepte returnarea telefonului și restituirea sumei de bani, motivând că nu poate face asta până nu solicit eu prin Relații Clienți Orange și nu primește și el un răspuns de aprobare. În aceeași zi am transmis o sesizare către serviciul.clienti@orange.ro prin care am solicitat anularea portării, închiderea numerelor provizorii și faptul că telefonul nu a fost utilizat
(nici sim-urile aferente), acesta încercând să îl returnez de 3 ori până astăzi în magazinul. Am revenit în data de 04.05.2022 cu o nouă solicitare pe adresa de email serviciul.clienti@orange.ro prin care am solicitat confirmarea anulării portării.
Abia în data de 12.05.2022 am primit cu întârziere un răspuns evaziv pe email, prin care nu mi-a confirmat nici anularea portării nici cum pot proceda cu restituirea telefonului.
Tot în data de 12.05.2022 am revenit în magazin și am fost din nou refuzat cu privire la returul telefonului.
Operatorii Orange mi-au transmis că nu pot anula un contract, ci doar rezilia cu taxe de penalizare si plata anticipată, fapt cu care nu am fost de acord.
M-am resemnat cu faptul că va trebui să plătesc lunar abonamentele nr. provizorii care au devenit definitive, conform celor spuse de operatorii call-center Orange.
Apoi am primit la adresa de domiciliu o notificare de plată și o somație de plată de la Crediteexpress Financial Services SRL pentru plata unor diferite sume de bani. În somația de plată se face referire și la date nereale privind un contract din 30.12.2003 deși suntem în anul 2022. Le-am precizez că nu utilizez numerele SIM Orange contractate, solicitând transmiterea prin poștă a facturii/facturilor restante, pentru a avea posibilitatea de a le plăti și a folosi la nevoie serviciile contractate.
În continuare nu am primit nicio factură lunară, primind în schimb încă o somație finală de plată de la Crediteexpress.

Stronger76

Salutare. Incerc sa detaliez pe scurt problema mea.

Sunt un fost client Telekom, care chiar in perioada cand se facea mutarea Telekom-Orange, m-am portat in alta retea (perioada contractuala incheiata). Asta a fost in luna mai 2022. Dupa o luna am primit o notificare de la KRUK ca sunt dator cu suma de 106.00 lei. Ok. Eu ca bun crestin, m-am gandit ca dupa portare neavand acces in aplicatie mai aveam o factura pe care nu am platit-o. In aceesi zi m-am dus si am platit.
A mai trecut 2 luni, cand mi-a venit un plic de la o alta firma de despagubiri, ca ii datorez tot la Orange (nici nu stiam ca sunt client dupa portare) 143.00 lei. Am sunat la call center, unde un domn foarte amabil mi-a zis ca da, portarea s-a facut dar am mai avut o optiune la Telekom ceva cu televiziunea online SMart L, sau ceva de genul pe care nu l-am folosit niciodata, dar asta a ramas activa. Trebuie sa achit suma si sa fac o cerere de reziliere si pentru asta.
Cateva nelamuriri:
Cum se poate emite o factura fara un contract semnat cu un operator???
De ce s-a acceptat portarea daca acest serviciu era activ si era inclus in abonament?
Cum se poate ca cineva sa se foloseasca de datele mele personale fara acordul meu?
Cum se poate emite o factura pentru un serviciu pe care nu am semnat, si acum avand total alta denumire ca cel din contractul semnat de mine (era Telekom Smart L si acum se factureaza ceva cu denumirea Orange TV Go … bla bla)

Luni incerc sa ajung la un Orange Shop, dar cred ca sansele sunt minime sa ne intelegem…

Stefan

Posibilitatea de a solicita ajutorul ancom/anpc este doar in cazul clientilor persoane fizice? Sunt persoana juridica, am facut o portare la alt operator, imediat cand am depus cererea de portare am fost contactat de orange pentru o contraoferta. Pe moment am acceptat oferta (fara telefon mobil, doar un alt pachet de abonament) insa la 2 zile tot m-am portat. Mi-a venit acum factura cu penalitati de nerespectare a contractului de o valoare mare. Cum pot proceda in acest caz sa mi se stearga acea penalitate dat fiind faptul ca nu am folosit serviciile deloc, nu am semnat act aditional de prelungire, nici nu am primit vreun document, totul a decurs printr-o convorbire telefonica. Multumesc

Teleptean

Salutare,
Mentionez ca nu am avut niciodata/n-am semnat nici in scris si nici electronic contract cu ORANGE si de trei luni imi factureaza servicii de internet fara a avea vreun contract cu dansii. Mentionez ca, cu multi ani in urma, am avut contract cu TELEKOM (servicii internet), contract care a expirat in trei ani de la semnare. Dupa expirarea contractului mi s-a facturat in continuare (fara a mai prelungi contractul) si am achitat la zi. Dupa preluarea TELEKOM de catre ORANGE m-a abordat insistent, telefonic, o doamna pe nume NEGHINA care s-a recomandat a fi de la ORANGE. Ulterior i-am răspuns pe mail ca nu doresc niciun abonament ORANGE. Cinic, ORANGE imi factureaza servicii si mi-a folosit date personale fara a fi avut acest drept. Le fac reclamatie si le spun ca n-am abonament cu ei. Imediat primesc pe mail de la KRUK, o firma recuperari , cum ca as datora sume catre ORANGE. Le raspund si le spun ca n-am cum sa am debite din moment ce n-am semnat niciodata contract cu ORANGE si sa solicite de la ORANGE presupusul contract .
Apoi ORANGE imi trimite link-uri cum ca sa rezilizez contractul. Le-am scris ca n-am ce sa reziliez din moment ce n-am semnat niciun contract niciodata cu ei. In continuare imi factureaza a treia luna, probabil sa se adune o suma mare.

Este incredibil ce se intampla in Romania!!!

Noghi Stefan

Până ieri 28 martie 2022 am fost client Telekom – servicii fixe tv/internet si mobile. Azi am primit un mail :,,Notificare de modificare unilaterala a contractului avand ca obiect serviciile furnizate de Telekom Romania Communications S.A. de la Orange Romania Communications S.A. La Telekom mai eram sub contract inca 11 luni . Problemă : mă revolta faptul ca Telekom nu m-a anuntat el ca sunt pasat la Orange si nu mi-a cerut acordul pentru transferul datelor mele personale si de contact mailul venind de la Orange, iar la cei de la Orange minciuna cum ca Telekom numai se redenumeste .
Intrebare: Pot denunta contractul ca reziliat ?

Cosmin

Am o problema cu ei legata de internetul fix, de pe 1 martie le-am facut sesizare m-au ignorat si pe 4 martie am facut sesizare pt reziliere si m-au sunat azi 10 martie sa imi ceara o taxa de 300 de lei pentru a rezilia abonamentul de internet fix. Se mai poate face ceva sau anpc-ul o sa dea din umeri?

Cristian

Tin sa multumesc pe aceasta cale celor care au luat initiativa de a prezenta aceste informatii catre publicul larg. La randul meu am reziliat 3 abonamente Orange voce, plus net plus tv, la care aveam perioada contractuala minim 1.5 ani. Cum ? Am sunat de mai multe ori sa la cer refuzul in scris, am trimis email cu cererea de inchidere unde am invocat temeiul legal….nu am primit nici un raspuns scris sau pe email, insa am fost sunat la un moment dat de un operator care mi-a comunicat ca incepand cu urmatoarea data de facturare abonamentele vor fi inchise ! booom Toata chestia a durat cam trei saptamani! Succes
Nu va lasati! Asta s-a intamplat in luna ianuarie 2022!

Costin

Salutare, hai să vă spun ce am mai pățit cu celebrul Orange, acum vreo 2 săptămâni m-am trezit cu 7,70 Euro cost suplimentar, cunoscând bine detaliile contractului m-am întrebat de unde si am sunat la ei, EI care m-au lămurit imediat, in urmă cu o zi avusesem o discuție cu un prieten discuție ce a durat vreo 45 de min. și care s-a încheiat deoarece am fost sunat de altcineva, când acest din urmă altcineva m-a sunat eu in loc sa apăs tasta preluare apel am dat din greșeală pe îmbinare apeluri si așa am ajuns la celebra Conferință, imediat mi-am dat seama de greșeală si in secunda 2 am închis apelul celui dinainte de altfel nici nu îmi doream să audă cel care m-a sunat după ce vorbeam cu cel dinainte,ce au spus cei de la Orange a fost ca am realizat o conferință in altă rețea si ca de aici costul suplimentar, ok dar așa zisa conferință a durat 2 secunde zic si ce credeți ca spun ei Nu conferința se taxează din primul minut efectuat către primul apel adică tot ce vorbisem eu cu cel dinainte adică vreo 45 de min.mi le-au taxat ca si conferință, voi vă dați seama ce Furt ce sa fac bineînțeles după discuție imediat reclamație la ANPC deja știam procedura de aici de pe site pentru ca am mai avut nevoie acum vreo 2 ani, acum câteva zile s-a emis factura bineînțeles cu suma suplimentară inclusă, având cele câteva zile până la plată încă nu am plătit-o dar azi ce sa vezi Surpriza am intrat in aplicația My Orange si ce sa vezi suma de plată a scăzut subit fix cu suma aceea suplimentara, oare ce s-o fi întâmplat între timp, oare a intervenit cei de la ANPC? Încă nu știu dar ce vreau sa spun nu vă lăsați călcați in picioare pentru ca observ ca pe asta se bazează si anume ca nu facem nimic si acceptam măgăriile lor!

Popa Mihai

Am reziliat contractul
anticipat,am plătit penalități,
am avut abonament tv și net
dar nu am predat aparatura
1 an.Am așteptat să vină ei.
Nu sunt magazine aproape
și nici posibilități.
Cum scap de penalități?
Contractul nu prevede
penalități.

Adrian

Mai este valabil articolul asta? Am fost intr-un magazin si am semnat un contract, fara sa iau telefon. Acum nu-l mai vreau, pentru ca mi-au prezentat niste optiuni de roaming in shop, si in realitate ele difera. Daca incerc sa reziliez imi vor spune sa platesc tot anul pe care am semnat. Ce replica avem la asta?

Caludia

Bună ziua,
Am făcut o prelungire de abonament fără a achiziționa nici un fel de aparat. As vrea sa renunț la abonament și sa trec la cartela. Este posibil sa renunț la el deși perioada contractuala este de 24 luni și au trecut 3 luni de când am făcut aceasta prelungire? Trebuie sa plătesc vreo taxa?
Multumesc!

Brotan Ion Valentin

Salutare, am un contract la orange pentru servicii-internet+tv, in luna iunie in urma prostelor servicii am decis sa inchid abonamentul, sun la orange imi raspunde o operatoare, ii comunic faptul ca vreau sa inchid abonamentul in urma nemultumirii serviciilor oferite de orange, imi spune ca ok, ca inregistreaza cererea si ca pana pe 19.07 trebuie sa predau echipamentele la orice magazin orange si ca nu mi se va percepe taxa de reziliere insa va trebui sa achit serviciile inclusiv pe toata luna iulie. Imediat dupa inchierea apelului primesc mail de la orange „confirmare inchidere abonament orange” cum ca in urma solicitarii mele serviciile vor fi inchise in data de 19.07. Mi se emite factura pe luna iulie, o achit, predau echipamentele la inceputul lunii iulie nu astept pana pe 19. La ceva timp pana in Data de 19 iulie primesc un telefon de la orange prin care mi se comunica ca abonamentul nu poate fi reziliat ca trebuie sa platesc taxa de instalare exact asa imi spune operetorul ca atunci can mi s-au instalat serviciile nu mi sa perceput aceasta taxa insa daca vreau sa reziliez contractul trebuie sa platesc aceasta taxa de instalare, ca nu mi se percepe taxa de reziliere da sa platesc taxa de instalare, termin comversatia foarte rapid pentru ca i am explicat operatorului ce eu am mail cu confirmarea de inchidere a abonamentului. Sun la orange intru in legatura cu un alt operator, ii explic speta si nemultumirea mea, domnul verifica si imi spune ca nu figurez cu nicio datorie la orange si ca e posibil ca cine m a sunat sa nu fi fost de la orange, alt idiot, si ca sa stau linistit. Acum primesc factura pe luna august sa platesc niste servicii pe care eu nu le mai folosesc din iulie, sun din nou la ei si raspunde o doamna, ma transfera la rezilieri o plimbare intre ei, intru in legatura cu un operator care imi spune ca contractul meu nu este inchis, si ca sa in inchid trebuie sa platesc taxa de reziliere 300 lei plus achitarea facturii pe luna august, ii explica ca eu nu mai folosesc serviciile orange din luna iulie si ca pe 8 iunie am primit mail cu confirmarea de inchidere abonament si imi spune ca nu stie, ca sa platesc factura si taxa de reziliere daca vreau sa il inchid. Cum sa procedez?

Simona

Buna! Am un abonament orange pe firma insa din cauza pandemiei nu mai am activitate si nici angajati in firma si imi este imposibil sa mai achit abonamentul enorm, am sesizat si reclamat de nenumarate ori ca vreau sa reziliez contractul, am atasat si o balanta contabila din care sa reiasa faptul ca sunt in imposibilitate de plata insa fata nici o rezolvare…momentan am abonamentul suspendat pt neplata, imi doresc sa-l pot rezilia si sa pastrez doar un singur nr din tot abonamentul…oare pot rezolva urmand pasii sugerati mai sus? Am sanse? Multumesc

Natalia Brasoveanu

Buna seara,
Am semnat un contract foarte stufos la Orange si am spus clar in momentul in care am semnat ca nu inteleg ce semnez.
Mi s-a expilcat ca factura lunara va fi marita cu 100 de lei…..la prima factura am constatat cu stupoare ca au dublat valoarea facturii. Contractul este pe S.R.L..
Am depus cerere de reziliere pe data de 16.04.2021 dar nici pana acum nu am primit factura de reziliere. Ma suna doar niste agramați sa ma interebe care este mailul meu…pe ce numar pot fi contactată…etc. si nu trimit factura.
Problema 1
Nu am primit factura pentru reziliere in baza careia doresc sa fac sesizare la protecția consumatorului. Precizez ca au trecut 30 de zile.

Problema 2
Mi-au spus ca acum numerele de voce sunt proprietatea lor si pot emite factura numai daca inchid numerele

Problema 3
Nu solutioneza ( adica nu trimit factura) chiar daca au depășit cu mult cele 30 de zile…ce pot face?

Problema 4
Sunt foarte hotărâtă sa actionez in instanță dar nu am datele unui avocat care sa fie specializat in asemenea spețe

Mulțumesc frumos anticipat pentru răspuns

Bordas Valentin

Cum poti inchide abonamentele (avem 4) la Orange daca este pe persoana juridica? si mai este perioada contractuala? Multumesc

Bogdan

Salutari !
De o zi mi s-a magnetizat cartela prepay. Nu a mai functionat. Nu am putut suna si nici nu am putut fii sunat. nu a mers nici internetul si nici sms-urile.
Am mers la un orange store si domnisoara de acolo mi-a spus ca nu se mai poate schimba cartela pentru ca nu e inregistrata si ca e nevoie sa-mi fac abonament. Din nestiinta am semnat contractul pe la ora 10 . Dupa o jumate de ora am ajuns acasa si m-am documentat putin. Din ce am vazut contractul se poate rezilia in 24de ore si nu ar trebuii sa fie o problema schimbarea cartelei.Am sunat la 300 si domnisoara de la servicii clienti mi-a spus ca trebuie sa merg in termen de 24 de ore la acelasi orange store sa imi reziliez contractul
Am mers la ora 11 jumate inapoi (in aceasi zi)si le-am spus ca nu vreau contractul si nici nu vreau abonament.
Tipa care mi-a facut contractul a fost foarte revoltata acuma si mi-a spus ca ea nu poate anula contractul pentru ca am folosit deja serviciile . Le-am spus ca platesc ce am folosit si sa-mi fie reziliat de luna viitoare. Aceasta n-a vrut nici cum . Am sunat din nou la servicii clienti si a raspuns un baiat care mi-a spus verbal dupa ce i-am povestit ce s-a intamplat ca a facut instiintare si in termne de 6 zile voi fii sunat de un reprezentat pentru anularea contractului si ca voi plati prima luna dupa care voi fii transferat pe prepay din nou.
Am mers si i-am spus domnisoarei care era foarte revoltata . Acum aparent era o solutie . sa anuleze contractul pe loc dar sa-mi pierd numarul de telefon.
Le-am spus ca o sa primeasca o sesizare in 6 zile si daca nu imi reziliaza contractu o sa merg la anpc.
Intrebarea mea e urmatoarea.Am primit mesaj de confirmare de la servicii clienti in care mi se spune ca un consultat ma va contacta in 6 zile . Baiatul de la servicii clienti mi-a spus ca o sa platesc o luna si apoi voi fii transferat pe prepay. Sa astept un raspuns sau sa fiu sunat de catre cei de la orange sau sa depun plangere la ANPC cat mai repede ? Ma gandesc ca daca trec 6 zile o sa poata spune ca au trecut 24 de ore si ca nu poate fii anulat contractul

Marius

D-le Bytză,
Ultima dată v-am scris în 15 februarie ac., când am trimis reclamația la ANPC. De atunci au trecut două luni și nu am primit nici un răspuns de la ei. Ce fel de protecție mai e și asta?
Între timp le-am scris celor de la Orange că doresc să-mi reziliez contractele cu ei: abonamentul de telefonie mobilă și contractul de cumpărare în rate a telefonului și am primit următorul răspuns (transcriu doar finalul): ”Asadar, cu parere de rau, nu putem da curs pozitiv solicitarii dumneavoastra de reziliere a abonamentelor.”
Așadar, în loc de o ofertă sau o negociere care să ducă la o soluționare amiabilă, un refuz total din partea lor.
Cam ce ar mai fi de făcut? Mai aveți vreo idee?
Al Dv., Marius
PS. Precizez că în toată această perioadă, în pofida serviciilor de proastă calitate de care m-am ”bucurat” din partea Orange/Samsung, m-am achitat de toate obligațiile care îmi revin (mi-am plătit la timp abonamentul de telefonie mobilă și ratele lunare pentru telefon).

Ioana

Buna ziua.
Am citit articolul dumneavoastră și va sunt recunoascatoare ca sariti in ajutorul și altor persoane pățite cu aceasta societate de telefonie.
Societatea pe care o administrez (SRL) a încheiat un număr destul de mare de abonamente in valoare totala de peste 1800 lei. Sume pe care le achitam lunar din anul 2016 pana in prezent. Societatea mea nu își mai permite sa achite aceste sume și nici nu mai folosește aceste “beneficii” din luna Februarie 2021.
Aceste abonamente au fost deschise pentru a-mi oferi mai mult internet pe cele doua numele principale.
Am contactat Orange România pentru a solicita rezilierea acestor abonamente inutile pentru mine și mi-au trântit niște sume exorbitante privind taxa de reziliere anticipata al fiecărui număr de telefon (21 numere in total) in valoare de 600 euro per număr x 21… Încercând sa le explic ca este o taxa abuziva, mi-au spus ca astfel de reclamații nu se iau in considerare nici măcar la ANPC.
Poate ma ajutați cu un răspuns deoarece as di nevoită sa ma împrumut lunar de acești bani doar pentru a achita facturi pe care eu nu le folosesc.

Scuzandu-mi disperarea, apelez la amabilitatea dumneavoastră in a ma ajuta cum sa procedez in vederea închiderii acestor abonamente. Ultima factura a fost emisă cu valoarea de 1.900 lei și cu mari eforturi o voi putea plati. Cu siguranța nu voi reuși sa le achit in continuare pana in luna Septembrie 2022 când vor expira.

Va multumesc anticipat pentru orice răspuns oferit.

Ioana

Am primit și răspunsul celor de la Orange. Între timp l-am contactat pe dl. avocat Lazar Ioan pentru sprijin.

“Buna ziua,

In cazul in care perioada contractuala a unui numar nu este incheiata, rezilierea anticipata poate duce la emiterea unei taxe conform contractului.

Din motive de de siguranta, din pacate nu va pot oferi mai multe informatii.

Transmiterea informatiilor se poate face doar dupa identificarea corecta a titularului de contract, fie prin apel la numarul 0374300300, fie prin canalul de chat sau e-mail, atasand o cerere scrisa de titular, insotita de actul de identitate.

Pe viitor ne puteti contacta ca si in cazul de fata, prin intermediul paginii noastre de internet, sau prin apel la Serviciul Clienti la numarul 300 respectiv 0374300300 daca sunteti in roaming.

O zi buna va doresc si numai bine

Daniela Manolache

CS Emails Consultant
cid:image001.jpg@01CF6B89.D5362220”

Cristina

Bună ziua.
Ma puteți ajuta va rog sa completez reclamația la anpc la rubricile :
-dovada adresarii operatorului economic.
-documente probatorii.

Va mulțumesc.

Rodica

Am făcut și eu o cerere de reziliere contract din 14 mai 2022 am plătit și o taxa de 420 de ron pentru reziliere contract dar nici pana în ziua de azi nu mi-au reziliat contractul dacă sun îmi răspunde robotul ce ma sfătuiți sa fac?

Daniel

Buna ziua, revin cu detalii: este vorba de Abonament Fix Net 4G, internet prin retețea mobilă. Ma interesa daca taxa de reziliere la asemenea abonament este abuziva si cum trebuie procedat pentru a nu o achita.

Stefan

Salut,
Vreau si eu sa rezilie un abonament de fix net 4G + tv prin satelit la orange și mi-au cerut taxă de reziliere de 302 lei.
Ce pot să fac? Inițial mi-au spus că nu plătesc pt tv (că e gratis)și am plătit până la urmă o parte din el.
Mă puteți ajuta cu un sfat?

Stefan

Am reusit, am primit raspuns pozitiv de la ANPC prin care orange renunta la orice pretentie financiara si va incheia contractul incepand de luna viitoare. Multumesc!

Daniel

Buna ziua. As dori sa stiu daca taxa de reziliere a contractului de internet la priza este de asemenea abuziva. Va multumesc anticipat!

Marin OSOIANU

Salutare.
Am cumpărat anul trecut un telefon Huawei P30 lite la abonament și mi-au pus în plus, pe firma, 5 numere de telefon pe care le achit fără sa le folosesc, aprox 400 RON lunar. Ei zic ca ar fi pentru bugetul telefonului, însă telefonul este mult mai ieftin decât factura lunara plătită pentru aceste 5 numere de telefon în plus, fata de cele 5 numere actuale și valabile.
Am apelat la ANPC, dar au zis ca nu e în putința lor sa rezolve aceasta problema, pentru ca este vorba de o firma si nu de persoana fizica.
Când am vrut sa iau telefonul mobil, mi l-am dorit ca sa-l pot achita in rate lunare, insa cei de la Orange nu mi-au zis ca vor fi adaugate alte 5 numere de telefon, ci doar ca va fi un buget pentru achitarea lui. Am facut cerere de reziliere a contractelor, insa ei m-au sunat la telefon si au zis ca nu se poate inchide abonamentele in perioada contractuala. Ce pot sa fac in continuare?
Multumesc anticipat!

Adrian

Buna ziua.
In data de 02.03.2021 am intrat in minunata aplicatie Orange si am descoperit ca mi-a fost modificat abonamentul fara nicio notificare. Mentionez ca am avut abonament de 8 euro a carui perioada contractuala a expirat. Am avut o discutie in call center in care mi s-a comunicat ca pot beneficia de acelasi abonament pe o perioada nelimitata fara a fi legat de un contract cu perioada limitata. Incepand cu 25.02.2021 Orange a anulat vechiul abonament si m-a trecut pe abonament cu perioada delimitata de 2 ani, unilateral, de la ei putere. Acest abonament Fun 7, este mai slab ca facilitati, gb net, fata de ce aveam inainte. In urma discutiei telefonice mi s-a oferit “sansa” de a trece la vechiul abonament doar dupa o luna in care eu voi plati mai mult si nici facilitati nu voi avea. Am 3 abonamente de voce la Orange, abonament tv si net. Pe celelalte 2 abonamente am achizitionat in rate cate un telefon la care mai am de platit minim 12 rate.
Intrebarea mea este : pot rezilia abonamentele de voce si sa raman cu abonamentele tv si net platind in continuare ratele? Tinand cont de faptul ca sunt client Orange in continuare si ca am 2 abonamente in derulare, normal ar trebui sa se poata. Am nevoie de un feedback de la dumneavoastra.

ALEXANDRU STANCIU

Buna seara!
Am avut contract la orange de aproximativ 5 ani, tot ma sunau cu oferte sa prelungesc perioada contractuala, nu am primit ceea ce vroiam și am ales sa ma portez la Vdf.
Din păcate am primit o frumoasa factura in valoare de 4700 RON reprezentând daune!!!
Menționez ca abonamentul a fost pe persoana juridică, ce ar trebui sa fac, dacă mai pot face ceva?!
Mulțumesc!

Dan

Aceeași situație si la mine, le-am facut plângere la ANPC si ANCOM chiar de abonamentul este pe PJ. In caz ca nu vor renunța la taxa de despăgubire ii voi da in judecată. Pe mine m-au păcălit cu roaming inclus in minute oriunde in Europa si nu am fost informat ca doar anumite Prefixe, din contract lipsind aceasta anexa. Astfel am aflat de acest lucru doar dupa ce am cerut detalii despre costul suplimentar. Am fost client doar 5 luni la ei.

Danutz

Salutare,
Eu am un caz rezolvat cu orange, chiar azi m-au sunat sa imi propuna o reziliere amiabila fara acea taxa de reziliere.
Am o casa de vacanta pe langa Brasov(care a devenit semipermanenta in perioada asta cu pandemia) unde nu ajunge fibra de internet. La Digi, netul incetineste rau dupa 50 de Giga si printr-o conjunctura am ajuns intr-un magazin Orange unde am facut un contract(pe care nu l-am citit) pentru net cu 4G care include un router de la Huawei. Zona are 4G de la toti operatorii. Am instalat aparatul si constat ca merge bine doar 5-10 minute dupa care se opreste si incarca de la 1 la 3 minute adica are lag-uri foarte lungi ceea ce la Digi si la Vodafone cu un alt router nu se intampla. Mai am o cartela Yoxo tot de la Orange care merge excelent in hotspot de pe telefon, cu care am clonat un router. Deci problema este router-ul Huawei nu reteaua Orange. Dupa mult stres si telefoane la acel numar cu taxa 300 am facut cererea de reziliere telefonic si m-a sunat o fatuca cu care am comunicat foarte greu, ea era pornita cu acea taxa de reziliere si nu dadea nici o solutie pentru o incheiere amiabila a contractului. Dupa ce am citit cu atentie articolul tau, am redactat cererea de reziliere scrisa in pdf si am trimis-o attach si prin email si prin formular apoi am trimis reclamatia la ANPC din formularul de pe site. Am dat multe detalii atat in cererea de reziliere cat si in reclamatie. Azi am primit un apel care mi-a propus atat rezilierea amiabila cat si rambursarea unei garantii pe care am depus-o cand am incheiat contractul. Suplimentar m-au rugat sa raspund la un email pentru renuntarea la reclamatia catre ANPC.
Nu inteleg de ce ANPC nu i-a masuri generale pentru nevalidarea contractelor cu taxe abuzive sau amendarea companiilor care nu respecta normele europene pentru protectia consumatorului.
Eu am facut solicitarea de reziliere in prima luna.
Multumesc BYTZĂ pentru informatii, mi-au fost de mare ajutor.

Roxana

Buna! Am și eu o neplacere cu cei de la Orange, în data de 21.01.2021 a trebuit sa plec din tara și am avut nevoie de activarea roaming-ului (prima data când fac asta), m-am dus la Orange și mi s-a spus ca ei nu pot face asta și sa sun la 300 sa îl activez. Sun, îl activez „printr-un abonament nou de 10€” ca sa am pot sa activez și roaming-ul ca nu mergea la abonamentul pe care îl avem eu, după care mi se spune ca în termen de 14 zile trebuie sa sun înapoi ca să revin la abonamentul vechi. SI ATAT. Din prostia mea am uitat și am depășit mai mult de o luna în care trebuia sa sun sa revin la abonamentul vechi. Sun după și mi se spune ca pana la finalul contactului adică mai am 1 an și 4 luni trebuie sa raman cu abonamentul acesta de 10€ ca nu am sunat în alea 14 zile. Le-am spus ca eu am uitat sa sun în acel termen dar mi se părea normal sa primesc măcar un mesaj ceva, înaintea modificării permanente a contractului PLUS ca nu mi s-a spus când am modificat contractul ca dacă nu sun în acel termen de 14 zile voi achita pentru restul contractului noul abonament. Sincer mi se pare băgat pe gat și asa le-am și spus și mi se răspunde cu „asta este politica noastra” am spus ca nu sunt de acord și nu voi mai achita absolut nimic pana nu găsesc o rezolvare și mi se spune ca o sa transmită mai departe și ca voi fi anunțata prin e-mail. Am cerut rezilierea contractului si mi s-a spus ca trebuie achitata o suma pt reziliere înainte de termen plus ca mai am o rata de achitat, valoarea integrala fiind de aprox 2300 lei. Ce îmi sugerezi sa fac mai departe? Sunt client vechi de 7 ani si nu mi se pare normal sa îmi bage pe gat câțiva euro în plus pentru tot restul contractului fără sa mi se precizeze riscurile pe care le voi avea dacă depășesc termenul menționat de ei. Multumesc frumos!

Victoria J.

Bună,
Ca și ceilalți am și eu următoarea problemă:
Contract actualizat telefonic în Decembrie 2020 pe următoarele 24 luni. Toate bune până aici..
Dar la finalul lunii Decembrie m-au trimis la un partener orange sa îmi ridic si telefonul (online nu era disponibil) ca altfel pierd punctele și bonusurile.
Toate bune și frumoase pana la prima factura din 16.01.2021 unde valoarea depășea orice buget acceptat pentru viitorul abonament.
Din centrala mi-au spus ca modificările s-au făcut în magazin când am achiziționat telefonul, iar din magazin mi-au spus ca cei din centrală. ??
Am fost pusa pe drumuri între partener și centrala de vreo 3 ori și nimeni nu recunoaște ca s-au făcut modificări în abonament.
În contractul primit din magazin reiese ca am drept de reziliere 30 zile de la prima factura, dar se pare că trag de timp și nu vor sa facă nici o modificare.
Voi trimite contractul la ANPC, ce altceva ma mai sfătuiți?

Mi-am amânat plata facturii ca nu îmi permit sa o plătesc și sper sa se rezolve situația mai rapid.
Mai este o problemă, la magazinul partener am încheiat achiziția telefonului cu Viorica (ca exemplu) ea apare în sistem ca mi-a făcut modificările si la abonament, dar mi-a înmânat un contract unde această persoană nu apare.. apare un agent Florica (de exemplu) este normal asa ceva?
Mulțumesc frumos,

Victoria J.

Mulțumesc frumos.
Am sperat ca se va rezolva amiabil.
Mâine voi depune cererea la ANPC.

Andrei

Salut,

oi fi eu mai ghinionist dar va prezint si speta mea: contract reinnoit la Orange pe 2 ani cu achizitia subventionata a unui Huawei mate 20 lite. Scadenta abonament 07.06.2021. In Noiembrie 2020 le-am comunicat celor de la Orange ca doresc rezilierea inainte de termen. Mi s-a comunicat atunci valoarea penalizarilor pe care trebuie sa le platesc. Am refuzat si m-am adresat catre ANPC. Am depus catre ANPC reclamatia pe 11.11. Astazi i-am sunat si mi-au comunicat ca din moment ce eu am optat pentru prelungirea abonamentului pe 24 de luni trebuie sa imi asum acest contract. Ba chiar mi-au spus cei de la ANPC ca exista o directiva europeana care urmeaza sa intre in vigoare si care are rolul tocmai de a-i proteja pe furnizorii de servicii de astfel de intreruperi ale abonamentelor.
In final vreau sa va intreb daca si altcineva a mai primit raspunsul asta sau su sunt singurul norocos?:)

Andrei

Da. Reclamația am depus o online.

Alexandra-Monica

Și eu am o problemă cu cei de la Orange. Pe lângă faptul că, operatorii trec în contract ce doresc și nici măcar nu întrebă clientul ce anume dorește…mă trezesc cu două abonamente,culmea am și semnat,neștiind și evident nu mi s-a acordat citirea contractului. După 2 luni de plată , când din greșeală am aflat că aș deține 2 abonamente…la cerința mea,mi-au închis abonamentul. Ulterior de frică m-au despăgubit,dar eu totuși am făcut reclamație la ANPC referitor la toată situația și că aș dori rezilierea contractului. Am primit răspuns de la ANPC, cu concluzia următoare,,(…) vă comunicăm că aceasta a fost soluționată neîntemeiată. Acum vă întreb ,ce aș mai putea face??? M-am săturat de tot bâlciul ăsta
Am omis să menționez că am făcut cerere de reziliere și am trimis-o celor de la Orange,am fost apelată de către un operator,încercând prin oferirea unor alte opțiuni,să mă ține în,,ograda lor” .

Alexandra-Monica

„(Cum adica “te-ai trezit cu 2 abonamente”? Detaliaza exact cum s-a intamplat ca sa te putem ajuta ?),, Referitor la întrebare… Am fost într-o agenție Orange și le-am explicat că dețin un abonament internet+ tv cu antenă și că aș dori dacă este posibil, să folosesc o metodă ce nu necesită amplasarea unei antene, eu mutându-mă într-un nou oraș. Domnul operator a explicat că există metoda de internet+tv prin fibră…mi s-a spus că vechiul abonament,de la vechea locație, îl vor închide și vor deschide unul nou,cu această posibilitate prin fibră. I-am explicat de n -ori, ca vechil să-l închidă. Evident că m-ia lăsat doar tv în vechiul abonament,eu am semnat,fără a citi contractul și fără a fi informată de acest lucru. Aveam practic un abonament la vechea locuință și unul evident,la noua locuință. Și nici când am ajuns acasă nu am studiat contractul,pentru că am avut încredere că sunt o agenție serioasă. Este posibil prin toate eforturile mele,până la urmă să le plătesc,în urma rezilierii ,suma contractuală.? Și cei de la ANPC s-au referit la așa ceva,în răspunsul dat.

Schiopu Marius Cornel

D-le Bytza,
Anul trecut am achiziționat online, în rate, de la Orange București, un telefon Samsung Galaxy A51, prilej cu care am semnat și un nou contract/abonament pe durată de 2 ani. După câteva luni am început să am tot felul de probleme cu telefonul: se supraîncălzea în partea de sus (unde e placa de bază) în timp ce vorbeam (deci numai când îl foloseam ca telefon, când utilizam diverse aplicații – facebook, youtube – funcționa bine, nu se încălzea), se întrerupea convorbirea, eram auzit slab, cu întreruperi, nu făcea contactul cu cel care mă apela, etc. Din decembrie și până acum a fost de 4 ori in service (de 2 ori în service la Orange și de 2 ori într-un service autorizat Samsung). I-au schimbat diverse componente și de fiecare dată mi l-au dat înapoi cu aceleași defecțiuni, spunându-mi că testele lor arată că funcționează normal. Ultima dată, cei de la Samsung mi-au spus că s-ar putea ca de vină să fie semnalul slab din rețea (Orange) care suprasolicită telefonul. Am făcut nenumărate reclamații la Samsung și Orange, fără rezultat. Acum telefonul se află din nou în service la Orange București. Timp de o lună și jumătate am fost plimbat în continuu de la Orange la Samsung și retur.
În concluzie: eu nu doresc să mai am de a face nici cu acest operator (Orange), nici cu acest telefon.
Întrebările mele sunt următoarele:
1. Am înțeles că pentru a-mi rezilia contractul cu Orange trebuie să le trimit lor o notificare și să fac și o reclamație și la OPC (Oficiul pentru protecția consumatorului). Cu ce încep?
2. În privința telefonului cu pricina: eu nu mai pot pune bază pe acest telefon, aș prefera să renunț la el și să nu mai plătesc în continuare ratele. Nu am nici o pretenție în privința ratelor pe care le-am plătit până acum, vreau doar să scap de acest telefon. Credeți că este posibil?
Vă mulțumesc,
Marius

Marius

Mulțumesc pentru răspuns.
Eu locuiesc în provincie. Unde depun reclamația la ANPC, o trimit la București sau în orașul în care locuiesc?
Dar rămâne problema telefonului. De ce să achit contravaloarea lui (să continui să plătesc ratele) dacă nu funcționează bine? A fost de 4 ori în service. În prezent e a 5-a oară. La mine acasă am avut tot timpul probleme cu el (le-am expus mai sus). Eu n-am cum să știu din ce cauză: e de vină telefonul, semnalul de la rețea sau ambele – nu sunt specialist. Știu doar că nu funcționează bine. Ei spun că l-au testat și că funcționează normal. Păi, dacă funcționează normal, de ce nu mi-l iau înapoi și să-mi dea altul nou? Cineva mi-a spus că legea prevede că dacă un produs ajunge în service de 3 ori pentru același defect și nu poate fi reparat, trebuie înlocuit. E adevărat? Le-am propus celor de la Orange să vină acasă la mine, să constate la fața locului, dar mi-au răspuns că nu fac deplasări la domiciliu pentru așa ceva. Cei cu care am vorbit (inclusiv specialiști) mi-au spus că nu e normal ca un telefon să se încălzească în timp ce e folosit doar ca telefon. Cei din service insistă că funcționează normal, dar se feresc să-mi dea în scris că e normal ca un telefon să se încălzească în timpul convorbirilor.
Cum pot dovedi eu că nu funcționează normal? Ar trebui să vină la mine acasă un specialist neutru (acceptat de Orange și Samsung) ca să constate deficiențele relatate de mine, dar de unde să-l iau? Cum să procedez? Ar putea rezolva problema cei e la ANPC?
Mulțumesc, Marius

Schiopu Marius Cornel

Păi, telefonul a fost într-un service autorizat Samsung de două ori. Nu mai am încredere în ei. Ar fi trebuit să facă o constatare și la fața locului, la mine acasă, unde îl folosesc, dar nu se deranjează.
Acum telefonul e iar în service la Orange (pentru a treia oară!!!). Aștept să-l primesc și apoi o să văd ce fac.
Mulțumesc pentru precizări.
Marius

Schiopu Marius Cornel

Dle Bytză,
Am făcut o pauză deoarece am așteptat să-mi sosească telefonul din service-ul din București. Am avut o surpriză neplăcută. Când m-am dus la magazin să-l ridic mi-au spus că am primit un telefon nou. Așa rezulta și din acte, fiindcă avea o altă serie (alt IMEI) decât telefonul pe care l-am predat (aparatul inițial). Dar telefonul a sosit înfășurat în niște hârtii (documentele de expediție), toate legate cu un inel elastic. Nu mi s-a părut normal. Dacă era un telefon nou, nefolosit, trebuia să-l primesc în cutia lui originală, sigilat, cu accesoriile proprii și certificatul de garanție propriu. Șeful magazinului mi-a spus că așa se procedează: că service-ul primește de la fabricant un număr de telefoane (chipurile noi) pe care le folosește la înlocuirea telefoanelor care nu pot fi reparate și că aceste telefoane nu trec prin ”gestiunea financiară” (adică prin magazine, ca să fie vândute). Pe mine această explicație nu m-a satisfăcut. Dacă telefonul ar fi fost nou, nefolosit, trebuia să-l primesc în cutia lui originală, sigilat. Faptul că avea un alt IMEI nu era o dovadă că telefonul este nou, nefolosit, ci doar că era un alt telefon – putea fi un telefon returnat de alt client din cine știe ce motiv. Inițial am vrut să refuz telefonul, dar, în final, l-am luat acasă pentru a-l proba și am constat că are aceleași probleme ca și telefonul vechi: se încălzește în timpul convorbirilor, uneori se aude întrerupt sau nu se face contactul la apel. Să primesc un telefon ”nou” cu aceleași defecte ca cel vechi mi se pare foarte ciudat.
Ca să vedeți până unde merge bătaia de joc a celor de la Orange: ieri m-a sunat șeful de la magazinul Orange să-mi spună că a sosit (de la service-ul din București) cutia telefonului ”nou” și că pot trece pe acolo ca s-o văd, dar că nu mi-o poate da; doar să mă conving că telefonul înlocuitor a avut o cutie (și că pe cutie este aceeași serie ca pe telefon). Păi, dacă telefonul ”nou” a avut o cutie, de ce nu mi l-au dat de la început în acea cutie, sigilat? De ce au desfăcut cutia? Ca să facă ce? Eu nu am răspunsuri la aceste întrebări, dar nu mi se pare lucru curat modul în care au procedat. Bineînțeles că nu m-am dus.
Vă rog să mă mai lămuriți într-o problemă: am studiat Formularul de reclamație online de la ANPC și am constat că la ”Documente probatorii” nu se acceptă decât un singur document la fiecare rubrică. Eu am foarte multe documente de trimis care s-ar încadra la ”Dovada adresării operatorului”: fișele de intrare și ieșire din service, sesizările și reclamațiile pe care le-am făcut în tot acest timp, etc. Cum să procedez ca să ajungă toate aceste acte la ei, la ANPC?
Mulțumesc, Marius

Schiopu Marius Cornel

Acum și eu cred că era mai bine să nu-l ridic, dar trebuia să-l probez, exista o șansă să fie bun, să n-am probleme cu el.
Am toate documentele scanate în pdf.
Dar problema e următoarea: atunci când încarc primul document în rubrica ”Dovada adresării operatorului” din Formularul de reclamații, în căsuță îmi apare numele documentului respectiv, dar când îl încarc pe al 2-lea numele primului document dispare și rămâne doar numele celui de-al 2-lea document; de aicea am tras concluzia că primul document s-a șters, că rubrica respectivă nu acceptă decât un singur document. Mă înșel eu și în realitate se încarcă ambele documente dar nu-l afișează decât pe ultimul? De unde știu eu că s-au încărcat ambele documente dacă nu afișează decât numele ultimului document încărcat? Vă rog să-mi lămuriți acest aspect.
Am multe documente de trimis, n-aș vrea să nu ajungă toate la ANPC din cauză că nu știu eu cum să procedez.
Mulțumesc.
PS. Ok, când o să am timp o să scriu toată povestea, e lungă…

Schiopu Marius Cornel

Sunt dezamăgit că nu se poate încărca decât 1 document/TAB (presupun că TAB înseamnă o rubrică). Eu vreau să trimit la ANPC toate documentele pe care le am, sunt peste 20, numai așa pot fi credibil și îmi pot susține cauza. Cred, totuși, că există o posibilitate să le trimit pe toate, acum am văzut că în partea de jos a Formularului se specifică: ”Pentru crearea unui fisier PDF din mai multe documente ale dvs puteti accesa acest link”. Deși nu mă pricep la chestiile astea, presupun că se referă tocmai la ce doresc eu să fac. O să încerc, sper să mă descurc…
Mulțumesc.

Schiopu Marius Cornel

Dle Bytză,
Am vorbit cu cei de la Comisariatul teritorial pentru Protecția Cumpărătorilor din orașul în care locuiesc și mi-au spus că, deoarece am achiziționat telefonul de la un magazin Orange din București, trebuie să depun reclamația la București.
Astăzi, cu ajutorul unui prieten, am reușit să completez Formularul de Reclamații (am încărcat documentele scanate) și l-am trimis online la ANPC București.
Am cerut două lucruri:
1. Să-mi reziliez contractul de cumpărare (în rate) a telefonului. Adică renunț la telefon, n-am nici o pretenție privind ratele pe care le-am plătit până acum, dar nu vreau să mai plătesc rate în continuare pentru un produs care funcționează defectuos.
2. Să reziliez abonamentul făcut la Orange înainte de scadență (vara lui 2022) fără a plăti penalizări.
Din ce am citit pe-aici (vezi ce a scris Andrei în 11 februarie 2021) se pare că legislația nu este clară în această privință și că soluționarea cauzei depinde de cât de norocos ești. În fine, aștept să văd ce o să zică ANPC.

Schiopu Marius Cornel

Dle Bytză,
Mulțumesc pentru sfaturi și încurajări.
Marius

Adrian

Buna seara,
Am postat mai devreme si vad ca nu s-a publicat, posibil vreo eroare, revin cu un rezumat.

Am facut cerere pt inchidere abonament internet fix prin sim si router, dar nu vor sa mi-l inchida, cica trebuie sa platesc o taxa de reziliere de 46 euro.
Eu nu gasesc in contract sa se faca referire la taxa de reziliere pt cartela si router.
Astept raspuns pe mail cu negatie pt inchidere si dupa aia sa trimit sesizare la ANPC?
Multumesc.

Adrian

Pe contract nu gasesc nicio specificatie despre router si taxa.

Adrian

Am fost sunat de la Orange si mi s-a comunicat ca daca doresc sa se inchida ab trebuie sa platesc taxa de reziliere pt ca mai am 15 luni pana expira perioada contractuala de 24 luni.
Deci, tura trecuta m-au mintit ca trebuie sa platesc taxa intrucat mi s-a dat router si sim.
In contract nu scrie de taxa asta, dar spune ca trebuie sa platesc ,,juste despagubiri” daca am primit telefon, tableta, modem/router etc, raportat la perioada contractuala.
Astazi m-am adresat ANPC-ului.

Adrian

In contract nu spune despre taxa si suma, dar scrie ca: ,,prin denunţare unilaterală solicitată de clientul persoană fizică, în timpul perioadei minime contractuale, cu un preaviz de cel putin 30 de zile calendaristice și cu plata de juste despăgubiri, conform art.1.17 din TCG calculate după cum urmează:
În cazul achiziției unui Pachet format din echipament (telefon, tabletă, modem etc.)”
Astazi am fost sunat sa mi se comunice ca daca doresc rezilierea ab de internet fix prin router/modem si cartela sim, trebuie sa achit o taxa de 200 lei si ceva, taxa care reprezinta calculul diferentei de luni pana la inceierea perioadei minime contractuale, din 24 de luni mai am 15 luni.
Saptamana trecuta mi-au spus tot telefonic ca taxa reprezinta suma pt. router/modem si cartela sim pe care mi le-au dat.
Mentionez faptul ca, nu vor sa-mi raspunda pe mail la cererea de reziliere contract, cica este de ajuns ca am fost sunat.
Astazi am facut sesizare la ANPC.

Andrei

Am o întrebare : am depus către Anpc o sesizare în legătură cu cei de la Orange încă din 11.11. I am sunat zilele trecute și mi au spus ca volumul reclamațiilor e foarte mare și ca o sa mai dureze. Chiar asa multe reclamații au sau doar au început și ei sa tragă de timp aiurea? Mulțumesc.

Adrian S

Buna ziua,
Am trei servicii de la Orange si anume: tv satelit Family HD, voce Orange Me Start 8 si Home Net 4G 16 conexiune prin sim si router(zona rurala), care expira pe data de 08-apr-2022.
In data de 05.01.2021 am facut cerere pt inchiderea celor trei servicii, dar mi s-a luat in considerare doat inchiderea ab tv, urmand sa se inchida si cel de voce, dar cel de internet nu, trebuie sa platest taxa de rezilere pt sim si router.
Ab de tv l-au inchis cu data de 07.01.2021, dupa doua zile de la cerere(din rautate), iar cel de voce se inchide cu data de 01.02.2021.
Mentionez faptul ca, nu am beneficiat de produse, gen telefon sau altele, doar am primit sim si router.
Dupa ce primesc negatie de inchidere pt ab de net vreau sa trimit sesizare la ANPC, credeti ca in cazul meu se poate rezilva?
Multumesc.

Crina

Bună ziua! Îmi puteți spune dacă te pot condiționat cu data de la care se reziliază un contract? Mi au spus ca se poate rezilia contractul dar cu data de 28 februarie, adică peste 1 luna de când am solicitat rezilierea contractului. Bineînțeles că le am zis ca știu ca nu trebuie sa aștept 1 luna ca să mi rezilieze contractul ci ca se poate desființa din momentul în care ei au fost dezacord cu rezilierea(ca doar de aia m au sunat, sa mi confirme ca sunt de acord). Vreun temei legal în acest sens exista? (adică sa se rezilieze din ziua în care ei și au dat acordul?)

Mihalache silvia

Buna ziua
Am vrut să trimit si eu reclamația la anpc dar linkul nu mai este valabil ,Imi spune serviciu indisponibil sau ca si au schimbat adresa.
Problema mea este tot cu taxa de reziliere contract cu cei de la Orange .Am facut online contract tv
Cu internet.
Mi au închis tv .dar internetul nu vor si imi cer taxa , Am făcut cerere de reziliere si nu primesc niciun răspuns…Ba mai mult mi au suspendat numerele de tel ca nu am.platit abonamentul deoarece mi au pus la plata acel internet care costa 12 euro.
Cum sa fac sa trimit reclamația la anpc ?
Sa o trimit prin posta?

Mihalache silvia

Buna
Nu am reusit sa trimit reclamația online , dar am trimis o prin posta cu confirmare primire.
Am primit confirmarea de primire de la Anpc dar nu am primit încă raspuns la cererea mea.
Între timp cei de la Orange m au dat la o firmă de recuperare pt ca nu am plătit factura si ma tot suna sa mi spuna sa plătesc ca mi se pun taxe de penalizare zilnic.
Nu am primit raspuns de la Orange pe mail la cerea mea de reziliere contract desi eu le ceruse sa ma contacteze pe mail ca sa nu mai fiu nevoită să le ascult toate aberațiile.
Acum astept raspunsul celor de la Anpc sper sa fie unul pozitiv .

mail.

Adrian S

Buna ziua,
Inca nu am primit raspuns de la ANPC, insa trebuie sa astept, pe data de 03.02.2021 se va emite ultima factura la solicitarea meau privind inchiderea celor trei ab, tv-ul si voce au fost inchise, am ramas doar cu cel de internet, care incepand cu luna Februarie, are pretul de 14,8 euro, inainte cand aveam tote trei ab, pretul a fost de 8 euro.
Vreau sa stiu daca pana pe data de 03.03.2021 nu primesc raspuns de la ANPC, platesc factura care se va emite pe luna Februarie?
Multumesc.

Adrian S

Buna ziua,
Gata si la mine, s-a rezolvat, nu mai trebuie sa platesc taxa abuziva pt. inchiderea abonamentului de internet fix prin router inainte de termen.
De la ANPC inca nu am primit niciun raspuns.
Am fost sunat de cei de la Orange care m-au informat ca vor inchide abonamentul de internet fara taxe, in mail am primit urmatoarele:

Stimate domnule……,
Ca urmare a convorbirii telefonice, revin catre dumneavoastra cu o sumarizare a celor discutate, motiv pentru care va trimit acest raspuns in scris.
In acest context, va confirm:
 Inchiderea cu data curenta a serviciului de internet cu linia ……………..
 Inchiderea serviciului mai sus mentionat fara costuri suplimentare din partea dumneavoastra.
 Compensarea sumei de 81.48 Lei (TVA inclus), reprezentand contravaloarea facturii emise in data de 02 februarie 2020.
 Balanta contului dumneavoastra de client Orange va fi actualizata in termen de 5 zile lucratoare.
 Puteti solicita restituirea soldului negativ rezultat in urma actualizarii balantei contului, prin depunerea unei cereri de ramburs in orice magazin Orange sau online.

Daniel

Salut!
Am si eu o intrebare scurta! Fata mea a facut un abonament nou la VODAFONE. Mai exista clauza ca in 14 zile se poate razgandi fara nicio penalizare? In contract am tot cautat si nu am gasit vreo mentiune. multumesc!

Daniel

Salut! A convins-o una din magazinul lor sa treaca de la cartela la abonament!

Soos leontin

Salut,sant client Orange de 10 ani cu o cartela prepay.Astazi am primit un mesaj prin care sant instiintat ca pot beneficia de o reducere pt.cererea mea de a trece la abonament.Tot stazi dupa mes.nu am mai putut folosi cartela desi am o optiune activa.Dilema:cum se poate asa ceva pt.ca eu NU am facut nici o cerere pt.abonament?

Soos leontin

Salut,azi am depus o sezizare la Orange si….surpriza,am primit o inc.bonus pe alta cartela pt.neplacerile produse din vina lor.Multumesc pt.raspuns.Sarbatori Fericite.

Cetatean roman

– De ce nu se autosesizeaza autoritatile statului roman?

– In contextul in care, ORANGE ROMANIA S.A., a inselat si pagubit de-a lungul timpului sute de mii de clienti/cetateni romani, de ce nu i se retrage licenta de functionare?

– In contextul in care, ORANGE ROMANIA S.A., a inselat si pagubit de-a lungul timpului sute de mii de clienti/cetateni romani, de ce nu a fost condamnat la inchisoare niciun angajat al ORANGE ROMANIA S.A.?

Inselaciunea este infractiune prevazuta in Codul Penal.

Codul Penal – Art 244 – Înșelăciunea
” 1) Inducerea în eroare a unei persoane prin prezentarea ca adevărată a unei fapte mincinoase sau ca mincinoasă a unei fapte adevărate, în scopul de a obține pentru sine sau pentru altul un folos patrimonial injust și dacă s-a pricinuit o pagubă, se pedepsește cu închisoarea de la 6 luni la 3 ani. „

T.AD.

Buna seara! Am si eu o problema. Fac cursurile de la facultate online si pentru-ca locuiesc la tara mi-am luat un modem/stick orange cu cartela, sa il am daca pica netul de la cablu etc., si, ca sa fie si mai rau, i-am facut si abonament. Doamna de acolo a fost tare „draguta” si mi-a spus ca va merge fara probleme, dar cand am ajuns acasa ciuciu net. Nu prinde nimic. Mi-am facut acest abonament in septembrie si nu am folosit un MB din el, dar platesc 50 de lei in fiecare luna pe nimic. Ce imi sugerati sa fac? Pot renunta la abonament? Pentru modem am dat 100 de lei si un telefon vechi.

Vasile

Salut,

Acum cateva ore mi-am portat numarul de digi la Orange, am incheiat cu ei un contract pt un abonament cu telefon redus la pret. Motivul pt care am plecat de la digi a fost limita de 80gb de net lunar iar cei de la Orange au nelimitat. Toate bune ajung acasa cu noul telefon cu abonament Orange si surpriza, viteza datelor mobile este cu mult mai mica fata de ce aveam la Digi. Acum ma gandesc sa merg maine inapoi la Orange Shop sa anulez abonamentul fiindca inca nu au trecut 24 ore deci inca nu au trecut acele 3 zile in care se completeaza toate demersurile pt portare.

Oare o sa intampin vreo problema?
Ce se va intampla cu numarul meu de Digi daca anulez noul abonament orange?
Telefonul achizitionat impreuna cu abonamentul il pot returna dat fiind ca nu au trecut 24 ore de la incheierea contractului?

Multumesc.

Vasile

Update:
Am fost la ei la 14 ore de la incheierea contractului pt portare cu abonament si telefon la oferta.
Am fost putin socat sa vad cu ce ostilitate m-au tratat dupa ce le-am comunicat ca vreau sa anulez portarea si abonamentul si sa returnez terminalul la nici 14 ore.

Reprezentata Orange a refuzat initial si a incercat sa ma duca cu zaharelul ca nu se mai poate anula, dupa circa 30 min de insistat a acceptat sa rezilieze contractul cu conditia/obligatia sa platesc suma de lista a telefonului si sa il pastrez ( 1400 lei).
Dupa inca vreo 40 de min de insistat ca nu doresc telefonul si ca vreau sa returnez tot fiindca nu au trecut 24 de ore de la incheierea contractului am acceptat sa platesc diferenta si am ramas cu telefonul.

Am trimis o sesizare pe mail la serviciul clienti Orange unde am explicat problemele intampinate in shop si am solicitat si pe mail returnarea telefonului, in caz contrar i-am instiintat ca voi face o reclamatie la anpc deoarece mi s-a refuzat returul telefonului in situatia in care abia trecuse 14 ore de la incheierea contractului. Acum astept raspuns de la operator.

Intreb si eu oare are rost sa fac reclamatie la ANPC pot avea castig de cauza?

Ioana

Bună,

Am și eu o situație și am primit 3 informații diferite. În această dimineață (aproximativ 10:30) am fost la Orange pentru a cumpăra un stick de internet (aveam nevoie 2-3 zile). Domnul de la ghișeu, foarte amabil mi-a recomandat un modem de internet și un abonament la ei. Suna foarte bine la început, însă acasă mi-am dat seama că nu este ceea ce am eu nevoie. Ulterior am mers în magazin ( aceaași zi, aprox 17:40-18), însă responsabilul nu mai era la locul de muncă. Am discutat cu alte două colege pentru că am solicitat rezilierea contractului și mi s-a cerut o taxă de 58 de euro pentru reziliere. Le-am explicat că am adus device-ul complet sigilat și că am fost informată că pot rezilia contractul în 24 de ore. Doamnele mi-au explicat că ele nu pot rezilia contractul fără o taxă și că oricum trebuie să-l aștept pe colegul (care vine peste 2 zile la muncă) ca să pot discuta cu el. Am cerut să vorbesc cu un manager, însă acesta a plecat acasă și nu mai era nimeni pe magazin responsabil. În momentul în care am menționat de lege și mi-am scos legitimația (de presă), doamna mi-a spus că nu poate face altceva decât dacă plătesc cei 58 de euro. Când am întrebat-o exact ce acoperă această taxă, nu a vrut să discute cu mine. L-am sunat pe prietenul meu, care lucrează și el tot la Orange să discute cu doamna de la ghișeu (care era tare preocupată de codițele ei) exact despre ce vede ea în sistem ca să înțeleg și eu ulterior ceva. Doamna nu a dorit să discute din cauza condițiilor actuale (deși dădusem telefonul pe difuzor) și nu a dorit să-mi răspundă la nicio întrebare legată de vreun superior. Am plecat acasă. Am sunat la serviciul relații clienți, unde mi s-a spus că există o diferență între reziliere și anulare și că dacă merg cu device-ul ar trebui să solicit o anulare. Am spus totuși să mai întreb într-o parte așa că am luat legătura prin chatbot cu un consultant, care mi-a spus că rezilierea contractului depinde doar de cel de la ghișeu, dacă acesta dorește sau nu sau i se pare un motiv în regulă pentru reziliere și că am 24 de ore să încetez contractul, dacă sunt de acord cei din magazin și dacă plătesc taxa. Le-am scris despre lege și mi-a spus că nu se aplică și în magazine, lucru care mi s-a părut aberant. Ce pot face în această situație? Mă puteți ajuta cu un sfat?

Ionuț

Salut! Am întâmpinat o problemă cu un abonament la cei de la Orange și aș dori ajutor te rog. Este în legătură cu un abonament care urma să se termine in 2017, cu aproximativ 2 săptămâni înainte i-am înștiințat faptul că aș dori să nu mai continui, bineînțeles că au insistat să rămân dar am spus nu și așa a rămas, să ținem cont că nu mi-au spus că ar trebui să plătesc ceva, nimic. Cererea a fost înregistrată și că urmează procesul de încheiere al contractului. Țin să menționez că nu am luat niciun telefon, am avut doar cartela cu număr și extraopțiune. Nu mi-au trimis nici o scrisoare cum că s-ar fi procesat, cu numărul de înregistrare așa că nu mi-am făcut griji. Dar ce să vedeți, mai nou am primit o scrisoare unde îmi spun că am o restanță de plată in valoare de 900 de lei, și că trebuie achitată cât mai curând altfel va merge in instanță, deci după 3 ani de zile, fără să mai fiu anunțat primesc asta și nu mi se pare corect. Aș dori câteva sfaturi dacă se poate, mulțumesc!

Denis

Buna.
Am un contract cu cei de la Orange, contract incheiat anul trecut in data de 02.12.19. Contractul este incheiat pentru abonamentul Orange Me 30, impreuna cu abonamentul am luat si un telefon, domnul de acolo mi-a facut o reducere buna asupra telefonului de 50 de euro, asa ca nu am platit prea mult pentru el.
Intrebarea mea este, in cazul in care cer rezilierea abonamentului, cam cat la suta din abonament reprezinta valoarea telefonului. Pun aceasta intrebare dorind sa stiu aproximativ cat as fi obligat sa achit datorie ” restanta ” .

Denis

Un Samsung Galaxy A70.

Stefan

Buna ziua
Am și eu o situație asemănătoare
As vrea sa reziliez contractul cu ei și să înapoiez și telefonul pentru că nu funcționează ok
Se poate sa si reziliez contractul si sa înapoiez telefonul ( pe baza unui motiv sustenabil)

Bogdan Angel Soava

Salut
Cei de la Orange mau sunat sa îmi facă o noua oferta de contract și nu am acceptat oferta și după spusele lor trebuia sa sun eu în 14 zile și nu am mai ținut cont de acel termen. Iei ulterior miau renoit contractul și miau modificat tarifele. Am sunat la Orange sa reziliez contractul și mi sa spus ca îl pot rezilia pe 22-04-2021 dar cu achitarea taxei de reziliere de 45 de Euro. Ce pot face?

Alex

Salut,
deranjez pentru câteva sfaturi (sper).
Am luat un telefon de la Orange acum un an, cu banii jos. Cum abonamentul meu era prea vechi (8+ ani) și beneficii de vechime canci (mulțumesc orange), am făcut și upgrade de abonament.
În toamnă am făcut reduceri de cheltuieli, mulțumesc covid-19. Am decis să tai și abonamentul. I-am sunat și mi-au spus că o să am taxe de reziliere de plătit, deși plătisem telefonul în full.

Le-am scris un mail în care am cerut rezilierea contractului, mi s-a răspuns că voi fi contactat de către cineva de la serviciul vânzări într-un termen de x zile. M-a sunat cineva într-adevăr, mi-a repetat placa cu taxelor de reziliere, i-am spus că nu mi se pare corect, devreme ce datoriile mele față de orange sunt inexistente – dacă aveam o rată la telefon inclusă în abonament, înțeleg. Altfel, de ce să plătesc pentru un serviciu la care nu am acces? Mi-a spus că ultima factură va fi mai mare, i-am spus că nu voi plăti taxele de reziliere pe car ele consider abuzive și la revedere. M-am portat în Vodafone la un abonament cu un preț mult mai mic, am achitat tot ce aveam de achitat către Orange și la revedere.

Acum o lună primesc SMS de la EOS-KSI în care sunt avertizat să plătesc vreo 370 de lei către Orange. Colac peste pupăză, și un plic în poștă cu factura (Despăgubiri conform contract – Valoare beneficiu echipament). Am citit și contractul, unde e menționată o singură dată chestia cu asta valoare beneficiu echipament, adică fix la clauzele de reziliere. Dar ce e, mai exact, sau detalii în sensul ăsta, nimic. Nici agentul care mi-a făcut contractul nu mi-a spus nimic despre asta – din ce-mi dau seama, e o „rată” inclusă în abonament, care justifică prețul mai redus al telefonului. Și eu tocmai de asta am plătit cu banii jos telefonul, gândindu-mă că, dacă se întâmplă ceva, măcar să nu fiu legat de ei ca și companie în vreun fel sau altul.

Am vreo șansă cu ANPC? Mi se pare complet aiurea și abuziv tot șiretlicul ăsta.

Mulțumesc frumos!

Radu

Salut,
Am urmatoarea problema: de cateva luni mi-a expirat perioada minima comntractuala la abonamentul Vodafone. Am cerut la ei o oferta pentru prelungirea abonamentului. Au venit cu doua, ambele jalnice. Pentru ca oferta de la Orange era mai buna, am hotarat sa ma portez la Orange. Am incheiat un contract de furnizare servicii +telefon (Huawei P30), pe data de 1.09.2020, ora 19.00, intr-un magazin-franciza Orange din Ploiesti Shopping City. A doua zi, probabil dupa ce au fost anuntati de portare, un reprezentant Vodafone m-a contactat cu o oferta incredibil de buna pe care mi-a trimis-o inclusiv pe mail: aceleasi beneficii + Huawei P30 Pro la 60% din pretul abonamentului pe care il incheiasem cu Orange. Stiam ca in cazul abonamentelor incheiate in magazin termenul limita de renuntare este 24h. Asa ca pe 2.09.2020, ora 17.00, m-am prezentat in magazinul Orange si am cerut sa mi se anuleze contractul. Raspunsul initial a fost ca nu se poate pentru ca angajatul care a incheiat contractul cu mine este liber in acea zi :), apoi ca nu se mai poate pentru ca ambalajul telefonului este deschis (fusese deschis chiar de vanzator pentru a-mi prezenta telefonul). Stiam ca imi trebuie o dovada ca m-am prezentat in mai putin de 24 de ore sa denunt contractul, asa ca am cerut sa mi se inregistreze cererea de renuntare. Mi s-a spus ca ei nu primesc asa ceva. Am cerut sa vorbesc cu seful magazinului. Mi s-a spus ca nu exista un sef in acel magazin. La un moment dat s-a intamplat un lucru incredibil: angajatul cu care vorbeam a inceput sa intrebe clientii in magazin daca ei ar cumpara un telefon care are ambalajul deschis! Mi-am dat seama ca timpul trece in favoarea lor si am sunat la Protectia Consumatorilor Prahova. Nu a raspuns nimeni. Apoi la nr. national pentru Protectia Consumatorilor. Nu a raspuns nimeni. In final am sunat la numarul Orange pentru reclamatii, unde am primit un nr. de inregistrare a reclamatiei si confirmarea verbala ca reclamatia mea este justificata. Astazi am fost sunat de Orange care mi-a comunicat ca in cazul meu nu se poate face nimic pentru ca acel magazin ORANGE in care am incheiat contractul nu este operat de Orange ci de o firma partenera Orange. Si ca ei nu sunt raspunzatori. Si ca trebuie sa rezolv problema cu acea firma.
Scuze pentru mesajul lung, dar am vrut sa fac cat mai clara situatia de toata jena in care ma aflu.
Ce ma sfatuiti? Multumesc pentru ajutor 🙂

Vintilã Lucian

Mai am 8 luni de contract la un abonament de internet fix la Orange. Vreau sã îl reziliez, am trimis cerere de reziliere….. pardon, 3 cereri. Intr-un final am fost contactat, şi mi-au spus cã trebuie sa platesc o taxã de reziliere de 20 de euro.

Cornel

Buna seara!
Am si eu un abonament la inestimabil, imi expira in noiembrie. De aproape 2 ani sunt terorizat periodic (odată la 3 luni) cu optiunea Voyo pe un nr. din cele 3 pe care le am. Am făcut mai multe sesizări…mi-au restituit cv Voyo la următoarea factură. După 2 luni, iar Voyo băgat pe gât. Culmea ca nu-ți dă voie pe contul My Inestimabil să dezactivezi aceste porcarii. Cred ca o să renunț și eu. Ce părere aveți?

florin

Buna ziua.mi-a expirat perioada am cerut renuntare cu pastrare numar si ramanere pe cartela.mi-au inchis nr cu totu.ce pot face si dacs pot cere daune???multumesc

florin

Au zis ca incepand cu data de …se trece pe cartela cu pastrare numar

Danut

Buna ziua.
Rezilierea contractului pe firma in perioada contractuala se poate ?

Danut Chirila

Buna,

Am un contract cu Orange pentru internet, si datorita faptului ca serviciile sunt deplorabile, am sunat la ei pentru a intreba ce se intampla si am primit un raspuns de genul : „Este din cauza traficului facut in ultimele zile”. Mentionez ca limita de internet a fost resetata in ziua respectiva ceea ce ar rezulta viteza maxima prevazuta. Exista sanse sa mi se ceara despagubiri pe langa ultima luna consumata si respectiv pentru modemul primit din partea lor?

Luiza

Buna ziua,

Am achizitionat un nou telefon cu abonament pe firma cu Orange acum cateva luni, il luasem pe firma, insa mi-am dat seama ca platesc cam mult, cum pot rezilia abonamentul inainte de termen? Ce se intampla cu telefonul?
Multumesc,

Danut Chirila

Buna,

Am primit raspuns cum ca se percep taxe de reziliere, si ca nu se poate inchide contractul deoarece ar mai fi inca 19 luni…

Ce as putea face mai departe?

Danut Chirila

O ultima rugaminte as avea, daca este posibil bineinteles, daca m-ai putea ajuta cu o „mica” indrumare asupra a cum ar trebui sa formulez o reclamatie la ANPC/ANCOM in cazul nefavorabil.

Multumesc anticipat!

Anita

Buna ziua! Am două abonamente de internet la Orange , dar in zona in care locuiesc, de câteva luni bune nu am semnal…Am sunat sa reziliez contractele , dar mi s-a spus ca e posibil doar la unul dintre ele sa nu plătesc taxa de rezilierea….E POSIBIL…., iar la celalalt trebuie să achit 47 de €! Eu achit lunar , cu tot ce mai am de la ei , 200 si ceva de lei, iar problema semnalului am anuntat-o de ffff multe ori, dar fara rezultat! Din cate am citit mai sus, legal, nu trebuie să achit nicio taxa…nu??!! Multumesc!

Sava Denisa

Buna seara! Am reziliat contractul cu Orange la 2 cartele…ne au luat si nr..ne putem face din nou nr pe care le aveam fara a mi contaracta abonament? Multumesc

Boss

Ce a mai patetica companie din lume nota 0 pentru serviciile oferite cel mai slab internet ..cred ca și strămoși noștri de prin ani 1300 aveau o conexiune a paginilor mai buna Rușine orange România

biii

Buna ziua,
Am reziliat un abonament la Orange. Mai aveam de platit niste rate pentru un telefon. Cum as putea sa scap de plata ratelor respective ? Multumesc.

VERONICA

Buna ziua

Am un abonament orange family cu 3 numere telefon si vreau sa reziliez pe cale amiabila abomentele cu ramanearea unui numar pe cartela prepay. Am depus cererea de reziliere iar orange mi a solicitat taxa de reziliere 700 lei de abonament? Banii care nu am unde sa ii platesc. Cum pot rezilia contractele pe cale amiabila fara sa platesc taxa de reziliere?

Sanda

Bună ziua,am încheiat un contract cu ei acum 5 zile și as dori să-l reziliez și sa revin la cartelă.. S ar putea rezilia fără penalizări? În contract e clauză ca pot rezilia doar dacă achit taxe de penalizare.

Mihai

Bună, am o promlemă cu stimabilii de la Orange, in 22 martie imi expiră contractul, am făcut cerere de reziliere in data de 14 fem, am fost sunat de cei de la orange si au spus că nu pot sa reziliez contractul decât in 22 aprile, si imi spun ca trebuie sa mai platesc 2 facturi plus 18 euro trecerea la prepay, ce trebuie să fac mai departe

Mihai

UPDATE
Referitor la problema mea vă anunț ? 🙂 că cei de la Orange au acceptat închiderea abonamentului pe calea abiabilă, stimabilii sau retras când au auzit de ANPC și legea 193/2000, cei drept după multe discuții. Mulțumesc pentru răspuns

Daniel

Nu reziliaza fara taxa de reziliere. Am incercat si cu ANPC si cu ANCOM.