Connect with us

Tepe online & offline

Orange România a fost sancționat de catre ANAF

Published

on

Inestimabilul operator Orange Romania a fost sanctionat de catre cei de la ANAF cu o amenda extrem de „consistenta” iar aceasta este in cuantum de doar 5.000 de lei, practic este vorba de „o simpla frectie la un picior de lemn”.

Cei de la ANAF le-au aplicat aceasta sanctiune deoarece operatorul cu pricina si-a indus in eroare clientii in perioada februarie 2016 – iulie 2016 prin intermediul faptului ca utilizau in mod inselator, sintagma „nelimitat” pentru promovarea abonamentelor din portofoliul acestora.

In motivarea hotararii date de catre Judecatoria Sectorului 1 se specifica foarte clar faptul ca: “Practica petentului de a folosi sintagma „nelimitat” cu privire la beneficiile abonamentelor promovate, deși folosirea acestora era supusă unor restricții de utilizare, determinate în mod unilateral și lipsit de previzibilitate de furnizor reprezintă o practică de publicitate înșelătoare, menită să inducă în eroare persoanele cărora oferta respectivă li s-a adresat”.

Asadar cei de la Orange isi promovau abonamentele din portofoliu ca fiind nelimitate dar in realitate acest „nelimitat” avea o limita iar acest aspect extrem de important nu era stiut si de catre clientii acestora.

„Chiar petentul recunoaște faptul că termenul de „fraudă”, ce ar putea atrage aplicarea restricțiilor caracterului nelimitat al beneficiilor oferite, a fost definit în mod generic, datorită ingeniozității persoanelor cu comportament fraudulos, extrem de diversă și dinamică. Aceste susțineri nu pot fi primite, întrucât, în măsura în care petentul a avut în vedere asemenea considerente, se impunea să nu mai includă în oferta sa beneficii cu caracter nelimitat. În acest mod, nu exista riscul să fie prejudiciate și persoanele de bună-credință, care au fost induse în eroare, după cum rezultă din sesizările formulate către intimate”

Bineinteles ca toti operatorii recurg la astfel de tertipuri pentru a-si promova abonamentele dar din pacate majoritatea acestor abuzuri nu sunt sanctionate de catre institutiile abilitate cu amenzi usturatoare, astfel incat sa-i descurajeze total si pe viitor sa nu mai promoveze astfel de aberatii.

Desigur ca inestimabilul operator va continua sa activeze pe piata de profil in acelasi ritm „ametitor” fiind in goana disperata de a-si atrage in „ograda” cat mai multi clienti/abonati naivi.

Nu uitati nici de faptul ca toti abonatii pot sanctiona oricand comportamentul abuziv al acestui operator iar procedura completa de reziliere a contractelor este disponibila pe blog si pentru detalii accesati acest link.

Asadar nu va lasati intimidati deoarece va puteti rezilia oricand contractele cu inestimabilii operatori de telefonie mobila si fara costuri suplimentare daca adoptati atitudinea potrivita.

(Via)

Click to comment
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments

Noutăți

ANPC a amendat Cetelem pentru abuzurile comise

Published

on

Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a desfășurat o acțiune de control la operatorul economic, BNP PARIBAS PERSONAL FINANCE SA Paris,sucursala București, care a anunțat demararea procedurilor de sistare a operațiunilor din România ale diviziei de consumer finance, Cetelem, începând din 2023.

În urma verificării prin sondaj a unor contracte, comisarii ANPC au identificat o inadvertență între anunțul legat de condițiile sistării operațiunilor din România și procedura aplicată ulterior, respectiv modificarea unilaterală a condițiilor contractuale.

Mai exact, conform anunțului referitor la situația liniilor de credit cu card de credit atașat, acordate până în data de 15 iunie 2023, Cetelem avea în vedere o abordare etapizată, în funcție de data expirării contractelor de credit și, reprezentanții operatorului au afirmat că, începând cu data de 1 ianuarie 2024, nu se vor mai prelungi contractele de credit cu linii de credit și card de credit atașat, care ajung la termen în perioada ianuarie – aprilie 2024, procedând la notificarea clienților cu două luni înainte de expirarea contractului.

Numărul total de linii de credit cu card atașat, în derulare la 31.12.2023, era de 176 488, conform precizărilor Cetelem.

În realitateoperatorul a informat prin notificările transmise consumatorilor, modificarea prevederilor contractuale în sensul prelungirii Contractului de credit cu linii de credit si card atașat în ceea ce privește condițiile de rambursare și nu încetarea prelungirii contractelor de credit cu linii de credit și card de credit atașat, consumatorii având în continuare obligația de plată a dobânzii și a tuturor celorlalte costuri, cu excepția dreptului de utilizare a liniei de credit.

Ca atare, echipa de control ANPC constatat faptul că Cetelem a încălcat prevederile legale în vigoare și a aplicat operatorului economic o amendă contravențională în valoare de 60 000 leiprecum și măsura complementară prin care a dispus alinierea tuturor contractelor similare, în conformitate cu prevederile legale în termen de 30 zile, respectiv prelungirea perioadei contractuale să se facă doar după încheierea actelor adiționale aferente între părți, acceptate de consumatori, prin care să se stabilească fără echivoc în ce condiții se vor derula respectivele contracte și pe ce perioadă.

Va recomandam tuturor sa apelati la ANPC ori de cate ori va simtiti abuzati, mai ales ca reclamatiile pot fi depuse online, accesand acest link, iar tot procesul nu dureaza mai mult de 10 minute.

Continue Reading

Tepe online & offline

Orange mărește iarăși tarifele abonamentelor existente

Published

on

O mare parte dintre abonatii Orange au receptionat deja o notificare prin intermediul careia sunt instiintati asupra faptul ca vor majora iarasi tarifele abonamentelor existente. Mai jos regasiti continutul acestei notificari, iar la final va explicam si modul in care puteti rezilia contractele fara costuri suplimentare.

Notificare cu privire la modificarea unilaterala a contractului de abonament Orange

„La Orange, investim permanent in tehnologie ca sa iti oferirn servicii de cea mai buna calitate si sa te bucuri de cea mai buna experienta. Prin urmare, incepand cu data de 19 aprilie 2024 vom aduce urmatoarele modificari contractului tau:

  • In contextul economic actual si al cresterii constante a costurilor aferente furnizarii serviciilor de telecomunicatii, valoarea abonamentului tau de pe numarul/ fiecare dintre numerele fi rnajorata cu 2 euro (TVA inclus). Majorarea valorii abonamentului/abonarnentelor nu modifica perioada contractuala curenta si nici restul conditiilor contractuale.
  • Totodata, te informam ca se aduc urmatoarele modificari Clauzelor Contractuale de Baza aplicabile abonamentului/abonamentelor mai sus rnentionate: – Articolul 10 va avea urmatorul continut:
    „Modificarea tarifelor Orange Romania are dreptul de a modifica tarifele pentru serviciile contractate de catre Client conform indicelui armonizat al preturilor de consum, respectiv rata rnedie anuala a inflatiei stability pentru Romania de catre Eurostat, Oficiul de Statistica al Uniunii Europene, valabila la data la care se implementeaza modificarea, dar nu mai mult de 8% din preturile standard ale serviciilor (fara eventuale reduceri) prezentate in Contract.

  • Orange Romania are dreptul sa aplice rnodificarea de rnai sus o singura data pe an, in mod automat, fara a rnai fi necesara alta forrnalitate sau consirntarnantul Clientului in acest sens, exclusiv in temeiul notificarii trimise de catre Orange Romania. Notificarea poate fi comunicata odata cu factura de servicii, prin SMS, e-rnail sau scrisoare.
    Avand in vedere faptul ca posibilitatea de modificare a tarifelor, precum si mecanismul de aplicare a acesteia au fost agreate de catre Parti prin prezenta clauza, actualizarea tarifelor in temeiul prezentului articol nu prezinta 0 modificare
  •  Articolul 10 – „Alte Clauze” devine Articolul 11.
    Ne dorim sa rarnai in continuare clientul nostru, insa, daca nu esti de acord cu aspectele de mai sus, poti renunta la contract in 30 zile de la prirnirea acestei notificari, fara a plati penalitati/despagubiri. Pentru aceasta, ne poti contacta printr-o scrisoare trimisa la adresa B-dul Lascar Catargiu nr.47-53, sector 1, Bucuresti, pe orange.ro/contact, prin apel la 300 sau in magazinele Orange.

In cazul renuntarii la contract, ai obligatia de a returna intr-un magazin Orange echipamentele TV Si intemet pe care le ai in custodie (daca este cazul). In lipsa unui raspuns din parte ta, vom considera ca esti de acord cu implementarea modificarilor anuntate la data de mai sus.
Cu prietenie, Antoine Drevon Director Marketing Orange Romania SA„.

Asadar, Orange va majora tarifele incepand din luna aprilie si mizeaza pe naivitatea abonatilor care nu vor riposta in vreun fel al receptionarea acestei notificari. Noi va recomandam sa reziliati contractele pe care le aveti in derulare deoarece nu au fost capabili sa le respecte, iar procedura completa este disponibila pe blog, in sectiunea de „Țepe Online & Offline„.

Continue Reading

Noutăți

ANPC reglementează achiziția de obiecte din metale și pietre prețioase

Published

on

Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a inițiat și pus în transparență decizională un proiect de ordin cu caracter normativ menit să stabilească un mod mai strict de informare a consumatorilor care doresc să achiziționeze obiecte din metale și pietre prețioase.

În urma desfășurării unor acțiuni de verificare a modului în care este respectată legislația în vigoare la comercializarea obiectelor din metale și pietre prețioase, Direcția Generală Control și Supraveghere Piață și Armonizare Europeană din cadrul ANPC, a propus emiterea unei reglementări suplimentare a modului de informare a consumatorilor, la momentului achiziției unor astfel de obiecte, urmând a fi precizat, pe etichetă, greutatea metalului prețios și greutatea pietrei/pietrelor montate, pentru fiecare obiect aflat la comercializare pe piața națională. Aceste informaţii au rolul de a ajuta consumatorii să facă alegeri în cunoștință de cauză.

În momentul de față, modalitatea de informare a consumatorilor care cumpără astfel de obiecte este realizată incomplet, în sensul în care, la momentul achiziționării unui obiect din metal prețios care este confecționat având montate pietre (prețioase sau nu), consumatorii nu sunt informați cu privire la cantitatea exactă de metal prețios pe care o achiziționează, greutatea acestuia nefiind și greutatea finală a obiectului cumpărat. De asemenea, s-a constatat faptul că, în cazul vânzării ”la gram”, prețul final rezultat include greutatea pietrei/pietrelor montate, care astfel sunt vândute ”la preț de aur”, iar costul final al obiectului nu reflectă costul cantității de metal prețios achiziționată.

Având în vedere atribuțiile ANPC, de supraveghere și control a pieței, precum și de informare corectă a consumatorilor, considerăm că este imperios necesar adoptarea acestui act normativ pentru informarea corectă, completă și precisă a consumatorilor, tocmai în scopul protejării drepturilor acestora, la momentul achiziției unui obiect confecționat din metal prețios, având montate pietre (prețioase sau nu).

Nu uitati nici de faptul ca tot cu ajutorul celor de la ANPC puteti rezilia si contractele de telefonie mobila, televiziune sau internet fix, iar detaliile complete sunt disponibile pe blog, in sectiunea de „Țepe Online & Offline„.

Continue Reading

Trending