ithot.ro Web analytics

Cei de la ANPC au sancționat contravențional Vodafone pentru utilizarea de practici comerciale incorecte

Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor a sanctionat contraventional celebrul operator Vodafone pentru utilizarea de practici comerciale incorecte.

Vodafon-reziliere-8

Cei de la Vodafone puneau la dispozitia consumatorilor o serie de oferte prepaid care includeau un numar fix de minute, SMS-uri sau acces la internet iar oferta era valabila 28 de zile. In urma analizarii reclamatiilor consumatorilor, a rezultat ca, desi acestia se aflau in perioada de valabilitate a ofertelor, serviciile de apelare au fost restrictionate pentru ca erau conditionate de un numar suficient de apeluri primite.

Vodafone-reziliere-contract

Practic inestimabilul operator promova pe piata oferte mincinoase iar consumatorii sau trezit cu serviciile restrictionate si ulterior acestia au apelat la ajutorul celor de la ANPC.

Asadar cei de la ANPC au sanctionat contraventional Vodafone cu suma de doar 50.000 de lei, pentru aceleasi tertipuri pe care le practica si pana acum, in speta „practici comerciale incorecte”.

Va dati seama ca o astfel de suma este infima pentru bugetul consistent de care dispune un astfel de operator si nu reflecta in mod real prejudiciile aduse milioanelor de consumatori inselati.

Bineinteles ca pe site-ul Vodafone nu sunt prezente informatii cu privire la aceste restrictionari iar ofertele la cartelele pre-pay sunt prezentate ca fiind „nelimitate”(apeluri + SMS-uri).

Oficialii ANPC sustin ca: „In urma analizarii reclamatiilor consumatorilor, a rezultat ca, desi acestia se aflau în perioada de valabilitate a ofertelor, serviciile de apelare au fost restrictionate pentru că erau conditionate de un numar suficient de apeluri primite. Consumatorilor le era impusa o conditie pe care le era imposibil sa o respecte, numai profesionistul având capacitatea tehnica de a monitoriza apelurile primite. La fel se întampla si in cazul beneficiilor oferite la reincarcarea diferitelor cartele, consumatorii, pentru a putea utiliza beneficiile achizitionate, fiind conditionati de numarul de apeluri primite”.

Vodafon-reziliere-8

„Operatorul de telefonie mobila considera ca utilizarea rezonabila a serviciului înseamna ca numarul de minute al apelurilor initiate nu depaseste cu 500 numarul de minute primite. Website-ul prin care comerciantul isi promova ofertele la aceste cartele nu mentiona aceste restrictionari. Prin utilizarea cuvantului «nelimitat» se intelege faptul ca nu există nici o restrictie”.

Conform prevederilor legii nr. 363/2007 reiese faptul ca: „O practica comerciala este considerată înselatoare atunci cand un comerciant ascunde sau ofera într-un mod neclar, neinteligibil, ambiguu ori în contratimp, o informatie esentiala sau nu indica intentia comerciala a practicii, in cazul in care aceasta nu rezulta deja din context, si cand, in oricare dintre cazuri, consumatorul mediu este determinat sau este susceptibil a fi determinat sa ia o decizie de tranzactionare pe care altfel nu ar fi luat-o”.

vodafone-taxe-rezilere-abuzive

Va reamintim si faptul ca puteti rezilia oricand contractele cu operatorii de telefonie mobila iar pentru detalii complete accesati acest link.

Via: anpc.gov.ro